Spijlbussen.nl

wat moet ik doen?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Classic-Rob

  • Onzekere spijl
    • Berichten: 45
    • Karma: +0/-0
  • schraapstand!
Hallo,

2 maanden geleden is mijn motor warm gelopen doordat er iets achter in de koelfan is gekomen.
Cilinder 3 is vreselijk heet geworden en het kartonnen warmelucht slangetje was daardoor spontaan gaan fikken.
Wonder boven wonder heb ik het mini brandje uit kunnen blazen.
Maar nu zit ik met het volgende, ik weet niet wat wat ik moet doen.
Ik heb het blok wel al gedemonteerd maar ik wil wat opties naast elkaar zetten en beslissen welke het beste is voor mij.
*Een gereviseerd 1600cc blok compleet opgebouwd
*een 1600cc draaiend gedeelte scoren en mijn eigen draaiend gedeelte inruilen
*of dit blok optrekken en nakijken en zelf opnieuw opbouw helemaal standaard.

Met vriendelijke groet,
Rob


Offline JT1

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 2.249
    • Karma: +0/-0
Zou eerst mijn eigen spullen laten opmeten en vervolgens alle nodige delen vervangen :-D
Mocht het tegenvallen kun je altijd nog om je heen kijken naar een gereviseerde. Een gebruikte is ook een gok.
aap, noot, mes!


Offline classic line

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.781
    • Karma: +0/-0
ik weet niet hoever jou kennis reikt rob

maar ik zou persoonlijk onderblok inruilen voor een gereviseerde dan heb je ook gelijk weer garantie


Offline Renka

  • Split personality
    • Berichten: 3.962
    • Karma: +0/-0
als het inderdaad zo heet is geworden zou ik mooi de hele bende inruilen op een heel compleet blok of desnoods een onderblok
To finish first, you first have to finish


Offline Classic-Rob

  • Onzekere spijl
    • Berichten: 45
    • Karma: +0/-0
  • schraapstand!
Graag zou ik namen van mensen ontvangen die een revisie uitvoeren?
Als ik nu bij voorbeeld op facebook wat tegen kom, rond wat voor bedrag moet ik denken wat een goede revisie heeft gehad?

Alvast bedankt voor de reacties


Offline classic line

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.781
    • Karma: +0/-0
ik denk dat je voor een onderblok op 1400eurie  moet rekenen



Offline JT1

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 2.249
    • Karma: +0/-0
Voor een onderblok naar ahnendorp. Voor bewerkingen zijn er meerdere in Nederland. Hendriks in Doesburg, Otto van den bergh in valthermond. Mejabo etc...
aap, noot, mes!


Offline Classic-Rob

  • Onzekere spijl
    • Berichten: 45
    • Karma: +0/-0
  • schraapstand!

Offline Classic-Rob

  • Onzekere spijl
    • Berichten: 45
    • Karma: +0/-0
  • schraapstand!
Goedemorgen,

Afgelopen donderdag kwam ik op facebook een advertentie tegen van een 1600dp motor.
Ondanks dat het in friesland was en ik vlak bij Rotterdam woon  had ik vrijdagochtend wel een gevoel van 'ik moet deze man even een berichtje sturen '.
Na wat overleg vrijdag toch de beslissing genomen om zondag langs te gaan.
En ondanks het niet 100% oem is was het wel goed genoeg voor mij.
het is nu een 1600dp met een 31pict en recent vervangen wisselstroom dynamo.
Motorcode is BZ277945, kan iemand mij helpen om dit te vertalen?





Het koelhuis ga ik nog omwisselen voor het oude og dubbelpoorts korlhuis.
Ziet iemand anders nog iets geks misschien?

Cheers.


Offline Area51

  • ForumFossiel
  • Spijlbussen.nl
    • Berichten: 8.450
    • Karma: +0/-0
Re:wat moet ik doen?

In ieder geval een fatsoenlijke oliekoeler buiten het koelhuis gaan monteren...
Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!


Offline EeVeeWee

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.383
    • Karma: +1/-0
    • Restauratie Finse VW T1 1967
Is de motorcode misschien B2277945?
Dan is dit de uitkomst op de Paruzzi site:

Modeljaar   : 1970 Type 1
Periode   : 31.07.1970 / 31.07.1970
Inhoud   : 1,6 L
Vermogen   : 34 kW / 47 PK
Weer eens wat anders!


Offline Classic-Rob

  • Onzekere spijl
    • Berichten: 45
    • Karma: +0/-0
  • schraapstand!

Offline Area51

  • ForumFossiel
  • Spijlbussen.nl
    • Berichten: 8.450
    • Karma: +0/-0
Dat zeg ik toch niet ?
Ik zou ervoor zorgen dat je een oliekoeler plaatst die bij een 1600 dp hoort...
dit is namelijk een omgebouwde 1600 enkel poort, hier staat je koeler nog in je koeltunnel, bij een 1600 dp komt hij erachter te staan en is hij ook wat groter.

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!


Offline Classic-Rob

  • Onzekere spijl
    • Berichten: 45
    • Karma: +0/-0
  • schraapstand!
Dan begreep ik je antwoord verkeerd.

Maar dit maakt het een stuk duidelijker voor mij.

Bedankt.


Offline classic line

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.781
    • Karma: +0/-0
en ik zeg dat je nou niet meer bij je bier kan  :-D