Spijlbussen.nl

wat moet ik doen?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Classic-Rob

  • Onzekere spijl
    • Berichten: 45
    • Karma: +0/-0
  • schraapstand!
Oh jawel  ::D
Deze is natuurlijk leeg en er staan nog 2 kratten  haha.



Gelijk nog eventjes een vraag;
Kan ik een oliekoeler van een dubbelpoorts carter zo 1 op 1 monteren op een carter van een enkelpoorts?
Mijn oude blok heeft een dikke Koelkap met groot oliekoeler dus die zou ik dan over willen zetten.

Alvast bedankt


Offline Classic-Rob

  • Onzekere spijl
    • Berichten: 45
    • Karma: +0/-0
  • schraapstand!
Guys,

Ik ben begonnen met het oude blok uit elkaar te trekken.
Plaatwerk, pomp, spr stuk, carb etc.
Ook van het nieuwe blok heb ik het koelhuis eraf gehaald.
Nu kom ik bij het volgende, de afsluitrubbers.
De koeler van een 1600ep heeft kleine rubbers en de 1600dp grotere rubbers.

Nu heb ik dit gevonden bij paruzzi, klopt het dat ik deze nodig heb?
Artikel nummer : 111 198 029
http://www.paruzzi.com/smartphonenl/zoektrefwoord=3725&group=1&subgroup=17&

Hier nog even een foto van de 2 rubbers bij elkaar.


Offline Classic-Rob

  • Onzekere spijl
    • Berichten: 45
    • Karma: +0/-0
  • schraapstand!
Wie kan mij uitleggen hoe ik dan een oliekoeler van een dubbelpoorts op een enkelpoorts carter kan zetten?

Ik heb nu net nog even gekeken, maar de tapeinde die in het voetjezitten van de dp koeler zijn m8 en in het carter van de enkelpoorts is het m6.
Dus een tapeind van m8 past niet in het gaatje voor een m6.


Offline Area51

  • ForumFossiel
  • Spijlbussen.nl
    • Berichten: 8.450
    • Karma: +0/-0
En het M6 gaatje in het carter opboren naar M8 en dan deze steun monteren... ?
Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!


Offline Classic-Rob

  • Onzekere spijl
    • Berichten: 45
    • Karma: +0/-0
  • schraapstand!
De dp oliekoeler heeft dit voetje erop zitten.

Ik weet niet of dat nou zo'n topplan is om die 2 gaatjes op te boren naar 8mm Aangezien het van gietijzer is.

Ik hoor graag de meningen van andere.


Offline JT1

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 2.249
    • Karma: +0/-0
Zie het probleem niet, het is geen gietijzer. Het is of magnesium of alu en laat zich prima boren. Hoeft enkel een oliekoeler vast te zetten. Maar het is aan jou wat je er mee doet. :-D
aap, noot, mes!


Offline Classic-Rob

  • Onzekere spijl
    • Berichten: 45
    • Karma: +0/-0
  • schraapstand!
Ik hoop alleen op een duidelijk antwoord of uitleg hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Liever gelijk in 1 keer goed tewerk gaan :-)


Offline Classic-Rob

  • Onzekere spijl
    • Berichten: 45
    • Karma: +0/-0
  • schraapstand!
Beste iedereen,

Even in het kort, ik heb een kat in de zak gekocht...
Ik zal er later wat meer over vertellen.
Maar voor nu heb ik de volgende vraag; mijn oude carter/cilinders/krukas wil ik laten opmeten en kijken of er nog iets mee kan worden gedaan.
Maar hoeveel werk is het / in hoeverre is het goed mogelijk om zelf het carter met krukas weer in elkaar te zetten?
Of is dat echt een klusje om aan iemand over te laten die er echt verstand van heeft?
Ik ben in ieder geval niet van plan om duizenden euro's uit te geven om alleendat in elkaar te krijgen.
Dan koop ik liever een compleet blok voor een prijs naar waarde.

Alvast bedankt


Offline nos

  • Spijl blijft
    • Berichten: 322
    • Karma: +0/-0

Offline Split67

  • Spijl gaat niet meer weg
    • Berichten: 630
    • Karma: +0/-0
Met een beetje gezond technisch inzicht, een goed handboek en secuur zijn, moet het goed te doen zijn.