Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: Delen chassis en laadvloer vervangen, welk materiaal?  (gelezen 3085 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
EeVeeWee
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.282



WWW
« Gepost op: Oktober 12, 2015, 16:06:39 »

Binnenkort begin ik met het vervangen van delen van het chassis en laadvloer van mijn panelbus uit 1967.
Heeft iemand ervaring met de pasvorm van delen van het merk Dutchorange, geleverd door Paruzzi?
Een aanrader of is het beter een ander merk te zoeken?

http://www.paruzzi.com/webwinkel/?zoektrefwoord=20712&

Gelogd


Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.438



« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 12, 2015, 16:10:35 »

Zo'n voorgevormd deel met al ingelaste binnen- en buitendorpel zou ik nooit gebruiken.
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

EeVeeWee
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.282



WWW
« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 12, 2015, 16:30:08 »

Hoezo? Bang dat het niet goed gelast is?
Gelogd


JT1
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 2.071



« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 12, 2015, 16:42:27 »

Twee merken. Hier goed verkrijgbaar, namelijk funky green panels van Etienne of het Engelse auto craft. Verder wolfsburgwest maar dat is hier niet veel verkrijgbaar. Gaat wel samenwerken met autocraft.
Gelogd

aap, noot, mes!

EeVeeWee
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.282



WWW
« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 12, 2015, 16:52:54 »

Dus hier:

http://www.vwsplitparts.com

of hier:

http://shop.carrosseriejt.be/index.php?cPath=21&osCsid=gr3t46odddm6i2gabcqlpg4095

Of iets anders aan te bevelen?
Gelogd


JT1
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 2.071



« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 12, 2015, 17:24:10 »

Klopt als een bus. KenK heeft ook autocraft is soms ook een optie en sponsor je de Nederlanders. Als het echt teveel scheelt kun je altijd nog over de grens shoppen Smile
Gelogd

aap, noot, mes!

EeVeeWee
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.282



WWW
« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 12, 2015, 17:56:44 »

OK bedankt voor de tips!
Gelogd


MR.Hamburger
Spijl gaat niet meer weg

Offline Offline

Berichten: 720


`64 walktrough caravelle camp-wagon


« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 12, 2015, 17:59:01 »

Zon oranje dorpel klopt ook niet! zit een gat in die er niet in hoort en is net colablik

 Laadvloer kan ik je een klassic fab vloer (evam classics) aanraden! in mijn ogen de enigste fatsoenlijke vloer en juiste dikte

kijk ander even in mijn topic
http://www.spijlbussen.nl/web/index.php/topic,5657.315.html
Gelogd

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.438



« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 12, 2015, 18:37:46 »

Hoezo? Bang dat het niet goed gelast is?

Ook... (al vaak zat gezien dat de puntlassen zeer onregelmatig zaten en soms ook weer 10cm niets) en je hebt (met zo'n gelast deel) geen enkele stel- en speelruimte meer... en met deze repro zou ik dat niet aandurven.
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

EeVeeWee
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.282



WWW
« Antwoord #9 Gepost op: Oktober 12, 2015, 19:30:25 »

Zon oranje dorpel klopt ook niet! zit een gat in die er niet in hoort en is net colablik

 Laadvloer kan ik je een klassic fab vloer (evam classics) aanraden! in mijn ogen de enigste fatsoenlijke vloer en juiste dikte

kijk ander even in mijn topic
http://www.spijlbussen.nl/web/index.php/topic,5657.315.html


Ik heb al diverse topics doorgespit, maar deze nog niet. Jij bent serieus bezig zeg, knap werk!
Bedankt voor de tips en adviezen!
Gelogd


Split67
Spijl gaat niet meer weg

Offline Offline

Berichten: 633



« Antwoord #10 Gepost op: Oktober 12, 2015, 20:09:17 »

Nog een tip, je ziet hier af en toe plaatwerk voorbij komen wat er dan al in gelast is met de transportlak er nog tussen. Dat is mijn inziens doodzonde nr. 1, doe je al dat werk en verpruts je het zo, dus alle transport lak er eerst afhalen, en delen waar je niet meer bij kunt eerst in de epoxy o.i.d.
Gelogd

EeVeeWee
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.282



WWW
« Antwoord #11 Gepost op: Oktober 12, 2015, 20:22:51 »

Goede tip!
Gelogd


Mike
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 258


« Antwoord #12 Gepost op: Oktober 12, 2015, 22:23:18 »

Heb een keer een hoek van dat oranje spul gekregen bij Kieft en klok, had er een stukje uit nodig kon m zo mee nemen. Maar als de dorpel de zelfde kwaliteit pasvorm zou hebben als zo'n hoek zou ik er niet aan beginnen.
Gelogd

bartg
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 233


« Antwoord #13 Gepost op: Oktober 13, 2015, 08:50:04 »

Bij mij zat er al een dorpel in van dat oranje spul. Het plaatje waar de pennen invallen voor de sluiting zaten 1 cm ernaast... Ook heeft deze dorpel niet het verstevigingsdeel wat je bij bijvoorbeeld autocraft wel hebt. Die bestaat uit 3 delen. Niet over twijfelen dus, gewoon gelijk goed spul kopen!

Er zit bij mij wel een vloer in van dat oranje spul, aangezien die nieuw is er en netjes in zit laat ik dat zo. Maar als ik hem niet zo had gekocht was ik hier niet voor gegaan, het is echt dun blik t.o.v. autocraft.
Gelogd

EeVeeWee
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.282



WWW
« Antwoord #14 Gepost op: Oktober 13, 2015, 08:52:25 »

Heb een keer een hoek van dat oranje spul gekregen bij Kieft en klok, had er een stukje uit nodig kon m zo mee nemen. Maar als de dorpel de zelfde kwaliteit pasvorm zou hebben als zo'n hoek zou ik er niet aan beginnen.



Ik heb daarvoor inmiddels al (waarschijnlijk) betere varianten gevonden:

Klassik Fab:

http://www.vwsplitparts.com/splitbus-1956-1967/rocker/p-1a/KF-493.html

of Auto Craft:

http://www.route-53.com/product_info.php?cPath=28_47_247&products_id=5879
Gelogd


Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this