Pagina's: 1 ... 70 71 [72] 73   Omlaag
Auteur Topic: 1967 Panel Bus uit Finland  (gelezen 148645 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Ferdi
Spijl is het geworden

« Antwoord #1065 Gepost op: November 20, 2019, 23:14:18 »

Gaaf!!!
Ik hoop echt dat het jou gaat helpen je doet er in ieder geval alles aan om toch proberen te blijven rijden,als dot niet werkt blijft er misschien alleen airride over...

Gr. Ferdi

JT1
Spijl is het geworden

« Antwoord #1066 Gepost op: November 21, 2019, 13:57:23 »

Zo is het, anders daarna een trailerqueen...

aap, noot, mes!

EeVeeWee
Spijl is het geworden

« Antwoord #1067 Gepost op: November 22, 2019, 22:24:06 »

De montage van de Red 9 Design voorwielophanging vordert aardig, de bus staat alweer op de voorwielen.

Rob
Spijl blijft

« Antwoord #1068 Gepost op: November 24, 2019, 09:15:26 »

Looking good! Hoop voor je dat je deze mooie bus kunt blijven rijden. Moeite noch kosten worden gespaard, het is je gegund!!

always BUSy

EeVeeWee
Spijl is het geworden

« Antwoord #1069 Gepost op: November 24, 2019, 19:40:19 »

Dank je.

stephen
Spijl blijft

Split 1964 2.0 sinds 1995

« Antwoord #1070 Gepost op: November 26, 2019, 08:34:05 »

Gave vooras, de droom van menig spijlbusrijder  Cool

Vanwege whiplash perikelen hier, zit ik er ook al jaren aan te denken...maar moet eerst nog een rib verkopen Yellow Very Happy

Hopelijk kun je hierna weer van je bus genieten, ben benieuwd

EeVeeWee
Spijl is het geworden

« Antwoord #1071 Gepost op: November 27, 2019, 20:01:56 »

Alles zit er onder en is weer aangesloten.
Alleen nog nieuwe bedrading naar de claxon maken, want de nieuwe stuurstang is niet hol.

Splitrazor
Onzekere spijl

The Brazilian way

« Antwoord #1072 Gepost op: November 27, 2019, 20:37:17 »

Ziet er top uit Eric! Ben heel erg benieuwd of dit de oplossing voor je is!

EeVeeWee
Spijl is het geworden

« Antwoord #1073 Gepost op: November 30, 2019, 19:30:24 »

Zo de bus is bijna klaar voor de proefrit met de Red 9 Design voorwielophanging.
De bus heb ik ook weer wat hoger op de wielen gezet, goed te zien aan het achterwiel.
Nu nog een keer goed de remmen ontluchten en alles nalopen en dan hopelijk fluitend op pad.  Yellow Very Happy

henk
Spijl blijft

« Antwoord #1074 Gepost op: December 01, 2019, 17:25:56 »

Ik hoop ook dat het gaat helpen.
Je hebt er zoveel tijd en geld in gestoken.
Je zit ook compleet anders als in die moderne busjes.
Ik heb ook wel eens zitten te denken om er een moderne stoel in te zetten, maar dan moet de afstand naar de pandalen ook goed zijn, je kan stoel ook niet ver genoeg naar achteren door  het schot wat er achter zit.
Er is links en rechts wel wat te verbeteren.
Ik heb ook wel eens gedacht aan een verende stoel (zoals in vrachtautoís) zal wel te weinig ruimte zijn, deze zijn er ook in kleinere maten, is maar een idee.

EeVeeWee
Spijl is het geworden

« Antwoord #1075 Gepost op: December 01, 2019, 18:16:49 »

Ik hoop ook dat het gaat helpen.
Je hebt er zoveel tijd en geld in gestoken.
Je zit ook compleet anders als in die moderne busjes.
Ik heb ook wel eens zitten te denken om er een moderne stoel in te zetten, maar dan moet de afstand naar de pandalen ook goed zijn, je kan stoel ook niet ver genoeg naar achteren door  het schot wat er achter zit.
Er is links en rechts wel wat te verbeteren.
Ik heb ook wel eens gedacht aan een verende stoel (zoals in vrachtautoís) zal wel te weinig ruimte zijn, deze zijn er ook in kleinere maten, is maar een idee.

Bedankt voor het meedenken.
Het is inderdaad een combinatie van factoren wat me opbreekt; de zithouding, de ouderwetse stoel, het zwaar sturen, de ouderwetse vering/demping, enz.
De stoel is al opnieuw gemaakt, dus de veren zijn weer nieuw en is opnieuw bekleed.
Nu zal de vering/demping van de bus ook beter zijn, maar belangrijker nog, het sturen zou veel lichter moeten zijn.
Hopelijk is dat genoeg om van de bus te kunnen genieten en ziet de bus er nog redelijk origineel uit.
Als er nog te veel ingrijpend gewijzigd zou moeten worden, dan houdt het helaas op.

SplitscreenTaxibus
Onzekere spijl

Kombi 6 portas tipo 201

« Antwoord #1076 Gepost op: December 01, 2019, 19:32:30 »

Wow je bus heeft echt een metamorfose ondergaan als je de eerste foto's ziet. Die Braziliaan van ons is nog ongeweer zo als dat hij nog in Brazilie rond reed.

In die vijf jaar wel de originele banken en stoelen erin gezet en de motor en versnellingsbak laten vervangen door gereviseerde. Verder eigenlijk nog geen grote dingen gedaan en rijd er al die jaren zeer regelmatig in rond vanuit de IJmond tot aan Enschede, Eindhoven en zelfs Sint Niklaas. Maar elke rit is gewoon hard werken en spartaans. Alles werkt zwaar, elke hobbel voel je door je barst gaan en het lawaai is onverstaanbaar. Hooguit anderhalf uur en dan moet je er gewoon uit. Dan is het echt afzien. Pff.

Je vraagt je af hoe ze dat vroeger volhielden zelfs helemaal naar het buitenland. Die waren natuurlijk alleen een bus, trein, paard&wagen, brommer of fiets gewend. 
Maar elke nieuwe rit is er weer het plezier om een nieuw avontuur tegemoet te rijden (kijk maar op http://www.splitscreentaxibus.com) met vele reacties, bigsmiles en duimpies onderweg. 

Dus vooral doorgaan.  Very Happy

EeVeeWee
Spijl is het geworden

« Antwoord #1077 Gepost op: December 01, 2019, 19:46:34 »

Wow je bus heeft echt een metamorfose ondergaan als je de eerste foto's ziet. Die Braziliaan van ons is nog ongeweer zo als dat hij nog in Brazilie rond reed.

In die vijf jaar wel de originele banken en stoelen erin gezet en de motor en versnellingsbak laten vervangen door gereviseerde. Verder eigenlijk nog geen grote dingen gedaan en rijd er al die jaren zeer regelmatig in rond vanuit de IJmond tot aan Enschede, Eindhoven en zelfs Sint Niklaas. Maar elke rit is gewoon hard werken en spartaans. Alles werkt zwaar, elke hobbel voel je door je barst gaan en het lawaai is onverstaanbaar. Hooguit anderhalf uur en dan moet je er gewoon uit. Dan is het echt afzien. Pff.

Je vraagt je af hoe ze dat vroeger volhielden zelfs helemaal naar het buitenland. Die waren natuurlijk alleen een bus, trein, paard&wagen, brommer of fiets gewend. 
Maar elke nieuwe rit is er weer het plezier om een nieuw avontuur tegemoet te rijden (kijk maar op http://www.splitscreentaxibus.com) met vele reacties, bigsmiles en duimpies onderweg. 

Dus vooral doorgaan.  Very Happy

Dat geluid is bij mij het probleem niet, hij is extreem geÔsoleerd en dan voornamelijk rond de motor.
De windruis is wel pittig bij snelheden rond de 100 km/uur, daarom rijden we altijd het liefst zoveel mogelijk binnendoor dan valt het wel mee.
Maar dan breekt het zwaar sturen juist op, wat hopelijk nu opgelost is.  Smile

Ferdi
Spijl is het geworden

« Antwoord #1078 Gepost op: December 01, 2019, 23:06:33 »

Zo dat ziet er heel erg goed uit zeg!
Reken er maar op dat het scheelt met sturen dat man haast niet missen...

Als ik mij niet vergis heb ik ooit eens stuurbekrachtiging gezien op een spijlbus wat creatieve vroeger verkocht.
Nadeel is dat je stuurstang best in diameter toeneemt zoals ik dat zag...

Gr. Ferdi

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #1079 Gepost op: December 02, 2019, 06:49:25 »

Je kunt een elektrisch bekrachtigde stuurkolom uit bv een Corsa, Up! of Toyota Yaris gebruiken mocht hij nu nog te zwaar sturen.

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Steekwoorden: panel project 
Pagina's: 1 ... 70 71 [72] 73   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this