Pagina's: 1 ... 55 56 [57] 58 59 ... 65   Omlaag
Auteur Topic: 1967 Panel Bus uit Finland  (gelezen 94137 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
EeVeeWee
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.199



WWW
« Antwoord #840 Gepost op: Februari 25, 2018, 18:23:39 »

Voor het verbinden en beveiligen van de startaccu en huishoudaccu alvast deze intelligente accuscheider aangebracht met een zekering.
Voor de geÔnteresseerden, het is een Cyrix-ct: https://www.victronenergy.nl/upload/documents/Datasheet-Cyrix-ct-120A-230A-NL.pdf.
Bij het laden wordt eerst de ene accu volgeladen en dan pas de andere, zowel tijdens rijden als met acculader bij walstroom.
Maar met een schakelaar in de cabine kan ook een verbinding van een 30 seconden gemaakt worden om de huishoudaccu te helpen starten indien nodig.
De kabelschoenen zijn niet alleen geklemd maar ook nog gesoldeerd.





Gelogd


NXXT LEVEL
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.242


Never ending story 🎞


« Antwoord #841 Gepost op: Februari 25, 2018, 19:40:31 »

Netjes,
Hoi, moet hij niet op + 30 werden afgezekerd?
Heb je ook een multi Quattro charger?

Gelogd

If only everything in life was as reliable as a Volkswagen.

EeVeeWee
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.199



WWW
« Antwoord #842 Gepost op: Februari 25, 2018, 19:48:45 »

Netjes,
Hoi, moet hij niet op + 30 werden afgezekerd?
Heb je ook een multi Quattro charger?


 + 30?

Hij is met 100 A gezekerd.
Ik heb trouwens een CTEK MXS 5.0 Acculader.

Gelogd


NXXT LEVEL
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.242


Never ending story 🎞


« Antwoord #843 Gepost op: Februari 25, 2018, 20:06:00 »

Omdat hij op het schema op nr 30 is aangesloten met 120 A

Heb je toevallig een schema van jouw opstelling incl de CTEK MXS 5.0 Acculader?
Gelogd

If only everything in life was as reliable as a Volkswagen.

EeVeeWee
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.199



WWW
« Antwoord #844 Gepost op: Februari 25, 2018, 20:23:02 »

Omdat hij op het schema op nr 30 is aangesloten met 120 A

Heb je toevallig een schema van jouw opstelling incl de CTEK MXS 5.0 Acculader?

O je bedoelt pool 30 BAT +, duidelijk.
Ik heb hem aan de andere kant gezekerd, dat maakt voor de beveiliging niet uit.
De keuze 120 A was er niet met dit type, vandaar 100 A.

Ik heb ooit een vergelijkbaar systeem gemaakt in een T2a, zoiets wordt het weer.
Daar heb ik toen dit vereenvoudigde schema voor gemaakt:

Gelogd


NXXT LEVEL
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.242


Never ending story 🎞


« Antwoord #845 Gepost op: Februari 25, 2018, 20:39:01 »

Top dankje wel ziet er goed uit, en helemaal duidelijk nu👍🏻
Gelogd

If only everything in life was as reliable as a Volkswagen.

EeVeeWee
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.199



WWW
« Antwoord #846 Gepost op: Maart 04, 2018, 19:57:52 »

Omdat de motor er nog niet in zit, nog eens in de motorruimte gedoken.
De huishoudaccu gemonteerd met een hoofdschakelaar in de driehoek naast de motorklep.
Via een zekering gaat de voedingsleiding naar binnen, vlak boven de wielkast links achter.









Gelogd


EeVeeWee
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.199



WWW
« Antwoord #847 Gepost op: Maart 10, 2018, 15:59:07 »

Projectfoto nummer 900: De 1775 cc motor opgehaald bij H.R. Engineering en samen met de CSP uitlaat naar onze bus gebracht.

Gelogd


JT1
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.938



« Antwoord #848 Gepost op: Maart 10, 2018, 17:12:34 »

 Cool ziet er mooi uit. Wat zijn de specs.
Gelogd

aap, noot, mes!

EeVeeWee
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.199



WWW
« Antwoord #849 Gepost op: Maart 10, 2018, 17:42:59 »

Cool ziet er mooi uit. Wat zijn de specs.

Niet echt wild, hoofdzakelijk geselecteerd op betrouwbaarheid en voldoende koppel.
Ik had een onafgebouwd 1775 cc blok gekocht, maar toch weer bij HR Engineering opnieuw laten opbouwen.

- 1775 cc motor inmeten / opbouwen tot A kwaliteit
- Nieuwe zuigers en cilinders
- Nieuwe drijfstangen
- Cilinderkop na bewerken alle kanalen zelfde flow check
- Cilinder tapeinden ombouw -> M8
- Nokkenas T1 284 graden 1.1 & 1.25
- Nokvolgers T1 op Engle cam
- Vliegwiel t1, 200 mm, licht
- Drukgroep 200 mm, versterkt, 1700
- Stoterstangen chr.moly 9.6 mm x 2
- Weber ICT set met CSP stangenstelsel
- 123 ontsteking, vw/porsche, progr
- CSP Python uitlaat systeem 38 mm
Gelogd


JT1
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.938



« Antwoord #850 Gepost op: Maart 10, 2018, 19:01:30 »

Mooi hoor. Geen meting laten doen op de testbank?
Gelogd

aap, noot, mes!

EeVeeWee
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.199



WWW
« Antwoord #851 Gepost op: Maart 10, 2018, 19:47:46 »

Mooi hoor. Geen meting laten doen op de testbank?

Eerst inbouwen en dan afstellen en meten op de rollenbank.  Smile
Gelogd


EeVeeWee
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.199



WWW
« Antwoord #852 Gepost op: Maart 11, 2018, 18:39:23 »

Het uitlaat bouwpakket is al gemonteerd, op de einddemper na.



Gelogd


EeVeeWee
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.199



WWW
« Antwoord #853 Gepost op: Maart 14, 2018, 19:49:49 »

Vandaag de startaccu en startmotor gemonteerd en aangesloten.
Ook de bobine al vastgezet.





Gelogd


EeVeeWee
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.199



WWW
« Antwoord #854 Gepost op: Maart 17, 2018, 09:29:14 »

Eerst het druklager in de versnellingsbak geplaatst.
Voordat de motor in de bus gemonteerd kon worden, moest ik eerst de drukgroep aanpassen.
De ring hiervan past niet over de geleidebus van de versnellingsbak.
Ring was te verwijderen, de koppelingsplaat daarna gecentreerd en drukgroep weer gemonteerd.
Daarna de motor in de bus geplaatst, een mooie stap in dit project!  Yellow Very Happy











Gelogd


Steekwoorden: panel project 
Pagina's: 1 ... 55 56 [57] 58 59 ... 65   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this