Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
Auteur Topic: Spijlbus voor een goed doel!  (gelezen 3575 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Courax
Onzekere spijl

Riny van Malsen
« Antwoord #30 Gepost op: Oktober 17, 2018, 16:03:29 »

Bruiloft Update:

De deuren zitten er allemaal weer In, met rubbers nu en het plaatje heb ik uit de stijl kunnen halen ZONDER te hoeven slijpen 😁 #trots.
De bumper zit er weer bijna op.
De kabelboom zit erin.
Delen van de ramen staan in de primer.
Nieuwe accu is besteld.
Lampen voor doen het nog.
Stoelen voorzien van tijdelijke hoezen.

Wat nog rest:

De motor aansluiten en aan de praat krijgen... monteur heeft het laten afweten 😤. Ik heb er geen kaas van gegeten en eigenlijk ben ik ernstig op zoek nar iemand die me kan en wil helpen dit beestje aan de praat te krijgen zodat ik er op de trouwlocatie mee voor kan rijden... iemand in de regio Den Bosch zin en tijd?

Rest van de ramen bestellen en een buiten klink en deze erin zetten.

Hopelijk is er iemand die me met de motor wil helpen, heb echt al 40 man gevraagd de afgelopen 2 dagen, ik ben door mijn monteurs heen nu 😔. Zou zonde zijn als het daarop stuk zou lopen...

Take every chance you get in life, because some things only happen once!

Courax
Onzekere spijl

Riny van Malsen
« Antwoord #31 Gepost op: Oktober 17, 2018, 17:44:49 »

Vandaag viel het me ook op dat deze gaten te ver naar buiten zitten, of de gaten binnenin te ver naar binnen (net hoe je het bekijkt).
Waardoor se schroeven er niet lekker in passen en scheef gaan... ik heb gekeken ?  Maar ik kan niet ontdekken dat eraan gelast of geslepen is. Iemand enig idee hoe dit kan en nog belangrijker, hoe ik het herstel? Met een schroevendraaier erin en terug buigen lijkt te leiden tot het naar binnen buigen vd stijl ipv iets anders...

Take every chance you get in life, because some things happen only once!

EeVeeWee
Spijl is het geworden

« Antwoord #32 Gepost op: Oktober 17, 2018, 19:26:48 »

Dat plaatje met draadgaten er in hoort alle kanten op te kunnen schuiven.
Draai er anders een lange bout in en probeer hem daar mee los te wrikken, misschien dat er ergens roest tussen zit.
Misschien eerst rondom kruipolie spuiten.

Courax
Onzekere spijl

Riny van Malsen
« Antwoord #33 Gepost op: Oktober 17, 2018, 23:14:24 »

Draai er anders een lange bout in en probeer hem daar mee los te wrikken, misschien dat er ergens roest tussen zit.
Het is niet dat plaatje wat het probleem geeft, dat plaatje ligt los onder in de stijl. Het zijn de gaten in de stijl die net voor het plaatje zitten...heel vreemd. Alsof het is ingedrukt ofzo...

EeVeeWee
Spijl is het geworden

« Antwoord #34 Gepost op: Oktober 18, 2018, 13:21:05 »

Het is niet dat plaatje wat het probleem geeft, dat plaatje ligt los onder in de stijl. Het zijn de gaten in de stijl die net voor het plaatje zitten...heel vreemd. Alsof het is ingedrukt ofzo...

O ja nu zie ik het!
Die binnenste gaten kun je ook ruimen met een boor, maar vreemd dat ze niet in lijn zijn met de buitenste!

Ron
Spijl is het geworden

« Antwoord #35 Gepost op: Oktober 25, 2018, 15:00:05 »

Nog twee dagen voor de bruiloft  occasion15
En, gaat het lukken met de bus ?

Courax
Onzekere spijl

Riny van Malsen
« Antwoord #36 Gepost op: November 13, 2018, 15:30:27 »

Nog twee dagen voor de bruiloft  occasion15
En, gaat het lukken met de bus ?
Ja en nee Ron,

Ik heb gelukkig iemand gevonden die aanbood om de bus per trailer te vervoeren naar de locatie, maar zelf rijden is helaas niet gelukt.

Hieronder een 3 tal foto's van de dag. De zwart wit foto is van het moment dat de bruid de bus zag en ik haar vertelde dat hij van ons is, dat moment was echt onbetaalbaar met tranen van blijdschap! 😊

Ron
Spijl is het geworden

« Antwoord #37 Gepost op: November 13, 2018, 16:25:35 »

Mooie oplossing zo.
Leuke foto´s

Gefeliciteerd  occasion18

Courax
Onzekere spijl

Riny van Malsen
« Antwoord #38 Gepost op: November 15, 2018, 22:15:25 »

Mooie oplossing zo.
Leuke foto´s

Gefeliciteerd  occasion18
Zeker wel! Helaas alleen een paar druppels, dat was wel een beetje jammer.

Dank je!

Courax
Onzekere spijl

Riny van Malsen
« Antwoord #39 Gepost op: Augustus 25, 2019, 19:16:53 »

Daar ben ik weer, het is even rustig geweest op het forum (van mijn kant gezien) maar in de schuur is het alles behalve rustig geweest gelukkig!

Ik heb een aantal fijne busbezitters gevonden welke mij hebben geholpen om het hart van mijn busje te laten draaien! Dankjewel Tom en Frank! Wat een schitterend geluid is dat toch  glasses2
Verder heb ik de remmen vervangen, wat nooit echt een overbodige luxe is.

1 trommel zat muurvast maar met een trommeltrekker (zo noemde die beste man het tenminste) is het na een kwartier 'hameren' dan toch gelukt en kon ik ook deze remmen vervangen.

Ik heb wat onderdelen besteld, gaskabel en koppelingskabel vervangen.
Koelkleppen geinstalleerd, thermostaat ligt klaar om erin gebouwd te worden.
Tank uitgebouwd omdat deze lekte op de aansluiting, de vorige eigenaar had het kraantje er helemaal scheef op gedraaid dus de schroefdraad moest hersteld worden. Nu is hij prima!
Olie ververst en filter schoongemaakt.
En nog met de elektra bezig geweest...
Daar zit nog wel een uitdaging in.

Wanneer ik de alarmschakelaar aanzette begon deze te zoemen maar gebeurde er verder niets, als ik de knipperlicht schakelaar gebruikte, sprong de zekering eruit. Ik heb het relais vervangen maar nu gebeurt er niets meer. Zekering spring er niet uit en gevarenlicht schakelaar zoemt niet meer?? Iemand enig idee waar ik nu het beste kan gaan zoeken?
Verder blijven de koplampen branden nadat ik de schakelaar uit gezet heb, ook als het contact uit staat?
De achterlichten doen niets?
Heel vreemd allemaal, de achterlichten hebben het wel gedaan op een bepaald moment. Het is een amerikaanse uitvoering dus met de knipperlichten in de remlichten.
Ik ben benieuwd of iemand mij kan vertellen hoe ik dat aansluit en welke relais en dergelijke ik daarvoor nodig heb? Ik heb het juiste schakelschema al van TheSamba gehaald maar op die manier aansluiten geeft bovenstaand resultaat...
Kunnen de schakelaars kapot zijn? Hoe test ik dat?
Er ligt een nieuwe kabelboom in, dus (hoewel het natuurlijk zou kunnen) daar zal het probleem niet in zitten lijkt mij.

In oktober trouwt mijn broer, hopelijk kan ik hem daar wel naartoe rijden zelf Very Happy.

Steekwoorden:
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this