Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: Brandstof tank lekt brandstof aan de naad  (gelezen 1451 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Ficus
Spijl gaat niet meer weg

« Gepost op: September 20, 2015, 19:11:36 »

Hey,

Ik ben dit weekend aardig verschoten. Ik was gaan tanken en de bus volgedaan, toen ik wat later toekwam op een camping rook ik benzine en zag ik dat er op de grond lekte langs de kachelpotten. Na wat zoeken heb ik gezien dat er blijkbaar benzine lekt vanuit de naad van de benzine tank.

Ik mag dus serieus van geluk spreken dat de bus niet in brand gevlogen is want het lekte serieus in de motor ruimte en drupt dan langs de motor naar beneden.

Nu si mijn vraag wat zouden jullie doen. De benzine tank repareren (en hoe dan?) gewoon weg gooien en een nieuwe kopen of een originele en die restaureren.

De benzine tank die er nu in zat zat er bij met de bus toen ik hem kocht maar ik denk wel dat het geen originele is.

Heeft iemand nog een benzine tank? Want ik had de bus eigenlijk beloofd aan mijn neef als trouw bus volgend weekend:s dus ik hoop snel het probleem te kunnen oplossen.

patje411
Spijl blijft

« Antwoord #1 Gepost op: September 20, 2015, 20:38:42 »

Heb dit ook gehad.
Eerst (geprobeerd) hersteld met 5 lagen PUS G4 van Vosschemie , een tijd goed geweest maar helaas.
Een paar weken geleden is hij terug beginnen lekken. Enkel als hij stilstond. Tijdens rijden wordt de tank een beetje vacuum gezogen doordat er benzine uitgetrokken wordt.
Het lekken was veel minder als ervoor maar elke lek is er één te veel. Dus maar een nieuwe tank gekocht van Wolfsburg West. Identiek aan origineel.
Dus : ofwel het zo aanpakken als Doc2012 en de tank doorslijpen ofwel een nieuwe ofwel met een tank rijden die minder als halfvol is.

Joost
Spijl blijft

« Antwoord #2 Gepost op: September 21, 2015, 23:56:11 »

kun je ook lassen hoor...(eerst vol water doen)

Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this