Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
Auteur Topic: vooras met 911 onderdelen  (gelezen 5293 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
vw_speedsterke
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 242


« Gepost op: September 09, 2015, 16:40:21 »

ik kom op de samba een paar foto's tegen waar ze onderdelen van een 911 hebben gebruikt.
heeft iemand zich hier ooit in verdiep en toegepast? vind ook nergens in een forum iets van een ombouw terug





Gelogd

vw_speedsterke
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 242


« Antwoord #1 Gepost op: September 09, 2015, 18:42:46 »

in PET zie ik dat de bovenste as van een 914 is en de 2 onderste van een 911.
in de buis zit trouwens een torsieas.

ben aant kijken of er zelf iets te maken valt. Vind red9 een mooie as maar voor dat geld koop je ook een hele hoop materiaal/onderdelen

ik vroeg me af of er ook een ombouw gedaan zou zijn met een 944 wishbone maar daar is de standaard spoorbreedte te breed, maar deze is natuurlijk altijd aan te passen. Iemand die er weet van heeft of it ooit gedaan is op een spijl/t2

spoorbreedte
944 1477mm
924 1418mm
t2b 1395mm
t2a 1385mm
spijl 1375mm
911 1372mm
914 1361mm


Gelogd

jpeerdeman
Onzekere spijl

Offline Offline

Berichten: 25



« Antwoord #2 Gepost op: September 09, 2015, 22:11:19 »

Ben er ooit mee bezig geweest maar ivm te kort aan tijd een red 9 besteld.
Weet dat er in engeland een bedrijf is die er een kit / montage platen voor levert.
Gelogd

vw_speedsterke
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 242


« Antwoord #3 Gepost op: September 09, 2015, 22:14:10 »

heeft u mss nog gegevens van dat bedrijf? naam, site,...
u bent dan ook met de 911 onderdelen bezig geweest?
Gelogd

jpeerdeman
Onzekere spijl

Offline Offline

Berichten: 25



« Antwoord #4 Gepost op: September 09, 2015, 22:33:32 »

Dacht dat het gcs engeneering was .
Hadden een samba gebouwt met 911 onderstel en 3,6 motor
Gelogd

vw_speedsterke
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 242


« Antwoord #5 Gepost op: September 10, 2015, 10:30:26 »

hier het 911 systeem onder een t2
http://forum.earlybay.com/viewtopic.php?f=2&t=8148&st=0&sk=t&sd=a&start=180

hier de 914 setup onder een kever
http://www.volksforum.com/forum/printthread.php?t=38161&page=14&pp=20

hier het 911 systeem onder een spijl, carrera performance aan het werk de as te maken, dus daar zullen wss de platen vanaf komen, ik heb ze in ieder geval een mail gestuurd
http://www.carreraperformance.com/porscheengine.htm
Gelogd

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.405



« Antwoord #6 Gepost op: September 10, 2015, 11:24:28 »

Een vriend van mij is ooit begonnen aan een RVS T1 chassis met 911 voor- en achterwielophanging.

Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

vw_speedsterke
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 242


« Antwoord #7 Gepost op: September 10, 2015, 11:49:27 »

ziet er netjes uit  hello2
Gelogd

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.405



« Antwoord #8 Gepost op: September 10, 2015, 11:58:12 »

Kopen ?  Yellow Very Happy
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

vw_speedsterke
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 242


« Antwoord #9 Gepost op: September 10, 2015, 12:04:53 »

is spijtig genoeg niet zo maar plag and play zoals bij een kever Smile en €€€ zullen het ook niet toelaten Very Happy
Gelogd

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.405



« Antwoord #10 Gepost op: September 10, 2015, 12:13:33 »

is spijtig genoeg niet zo maar plag and play zoals bij een kever Smile en €€€ zullen het ook niet toelaten Very Happy

Bij die kever -uit die Volksforum link- is het ook zeker geen plug & play hoor, daar is heel veel tijd in gaan zitten.
Het was makkelijker geweest als hij van een 1303 chassis/body was uitgegaan, vanwege de aanwezigheid van Mc Pherson style binnenschermen.

Het RVS T1 spijlbuschassis is een project wat helaas gestopt is... de Porsche 902 vijfbak en de Subaru EJ20 motor die erin hingen zijn inmiddels verkocht, de eigenbouw voorwielnaven (met 996 Turbo remschijven) staan op het punt gedemonteerd en verkocht te gaan worden.. de rest zal ook gedemonteerd worden en dan verhuist het chassis zeer waarschijnlijk maar de oud-ijzer-RVS bak...  Neutral
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

vw_speedsterke
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 242


« Antwoord #11 Gepost op: September 10, 2015, 12:16:53 »

klopt van die kever, maar ik had het er eerder op dat je niet zomaar een kas van een spijl op een ander chassis kunt zetten ;)

wel spijtig want daar zit al heel veel werk in dat chassis
Gelogd

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.405



« Antwoord #12 Gepost op: September 10, 2015, 12:24:30 »

, maar ik had het er eerder op dat je niet zomaar een kas van een spijl op een ander chassis kunt zetten ;)

Klopt... uitgangspunt was een 1965 combi die hier nog ergens 'rondslingert' (maten, wielbasis, spoorbreedte), later kwam het plan om een kooiconstructie op het chassis te gaan maken en daar een polyester spijlbusbody omheen te 'plakken'

Helaas heeft de bouwer begin 2009 wat gezondheidsproblemen gehad welke hem bijna 18 maanden uit de running hebben gehouden en daarna besloot hij zich meer toe te gaan leggen op het verbouwen en aanpassen van brommertjes.
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Airbus
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.444


Low 64-er MGPW OG paint


x x x
« Antwoord #13 Gepost op: September 10, 2015, 14:31:39 »

Ha, heel vaak aan dit idee gedacht.. heb het bij een 911 stuurhuis toen gelaten.. ook omdat ik airride wilde..

Zit te denken om de bus weer hoog static te zetten , en als ik tijd over heb (ooit!) dan mij verder te verdiepen in dit idee.
Nu wil ik niet te veel hakken en zagen in het chassis body.. (heb nu ook geen tubs ;) oplas delen mag maar geen andere balken.. etc.. dan moet je gewoon een echte porsche kopen..  Yellow Very Happy
Gelogd

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

Split67
Spijl gaat niet meer weg

Offline Offline

Berichten: 630



« Antwoord #14 Gepost op: September 10, 2015, 16:58:56 »

Hoog static.... wil uiteindelijk iedereen  Yellow Very Happy
Gelogd

Steekwoorden:
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this