Pagina's: [1] 2   Omlaag
Auteur Topic: Taxatie te laag?  (gelezen 6930 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
wakebus m
Spijl gaat niet meer weg

..::LIVE 2 RIDE::.. www.Brokeart.com

MichielFook brokeart
« Gepost op: September 03, 2015, 20:54:15 »

Hello Hello,

Voor we op vakantie gingen hebben we de bus opnieuw laten taxeren.
6 jaar geleden was dit namelijk voor het laatst gedaan, dus het was wel hoog tijd!
De taxatie was toen 21.000 en is nu "maar" met 1000 gestegen... ik heb het idee dat de bus meer waard is.
En het gaat mij niet eens om het geld, de bus gaat niet weg en emotionele waarde is belangrijker! Het is dus meer vervangings-waarde.

Cheers.

sixpack
Spijl is het geworden

« Antwoord #1 Gepost op: September 03, 2015, 20:57:58 »

Bij ons hetzelfde,
verhaal van taxateur was dat de maatschapijen niet met de gekte meegingen..

effin, ik kan voor mijn taxatie waarde lang geen bus vinden in dezelfde staat  Confused

Renka
Split personality

« Antwoord #2 Gepost op: September 03, 2015, 21:46:55 »

Sorry dat ik het zeg maar dan ben je niet goed geadviseerd door je taxateur, mijn bus is dit jaar 40 ja je leest het goed 40% hoger getaxeerd! In 3 jaar tijd !

Reden zie maar eens uberhaupt goede deuren etc te vinden vervangende kwaliteitsonderdelen zijn uiterst zeldzaam en plaatwerk vervangen en degelijk strak maken en goed spuiten van binnen en buiten zonder kilos bondo kost gewoon 50 euro per uur zonder btw alleen aanbrengen! Niks van het pkaatwerk past zonder aanpassingen!

@ wakebus: je bent bijzonder risicovol bezig geweest, en taxatie is slechts 3 jaar geldig, als je wat was overkomen was je bus altijd totall loss verklaard! En had je en fooi gekregen waar je geen enkele schade van had kunnen betalen ! Dagwaarde van een 50 jaar oude auto is ERG laag

Cheers renka

To finish first, you first have to finish

wakebus m
Spijl gaat niet meer weg

..::LIVE 2 RIDE::.. www.Brokeart.com

MichielFook brokeart
« Antwoord #3 Gepost op: September 03, 2015, 21:54:13 »

Renka, hij heeft 3 jaar lang in de garage stil gestaan, vandaar dat het er door heen was geslipt het opnieuw laten taxeren.
Ik ga toch maar eens opzoek naar een andere taxateur! Iemand goeie ervaring met eentje?

Split67
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #4 Gepost op: September 03, 2015, 22:02:49 »

Ik kan het verhaal van Renka beamen, de mijne is recent bijna 50% gestegen, en de taxatie waarde is alleen maar vervangingswaarde en geen verkoop waarde.

Ruby
Spijl blijft

« Antwoord #5 Gepost op: September 03, 2015, 22:33:17 »

Ik heb onlangs mijn bus laten taxeren door Laagland Taxaties uit Assen. Heb er een heel goede ervaring mee. Het was voor mij de eerste keer bij deze man, maar hij had mooie verhalen over zijn werk, nam rustig de tijd, komt gewoon op locatie en het tarief viel mij mee. Heb een net rapport via de post ontvangen en een pdf bestand via de mail voor de verzekeringsmaatschappij. Contact gezocht via de mail, binnen een dag kreeg ik reactie, binnen een week kwam hij op locatie en weer een week later had ik het rapport. Doe er je voordeel mee.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #6 Gepost op: September 03, 2015, 23:01:13 »

Mijn buswaarde is sinds de eerste taxatie in 2004 (toen bijna 17K) gestegen naar 25K in november 2013, dus ongeveer 1000,- per jaar 'waardevermeerdering'. Vanwege wat bevoegheidsproblemen met de vorige taxateur (iemand uit Veenendaal), heb ik besloten om de bus in Maart 2015 opnieuw te laten taxeren en die taxateur schreef zonder met z'n ogen te knipperen 35K op !!
Ik schrok daar ook best wel van, dik 10K erbij in goed 15 maanden tijd !! Het had zelfs nog meer kunnen wezen als ik het orginele SO42 interieur erin gezet had, nu heeft hij dat alleen genoteerd, dat het bij mij 'op zolder' staat.

Maar goed, 35K... een afgekloven/inkomplete SO42 kost tegenwoordig ook al 17 Š 18K en dan nog al mijn parts erbij, wat laswerk, paar leuke wieltjes... afijn, met 35 ga ik het maar net redden !!

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

nos
Spijl blijft

josgroenendijk
« Antwoord #7 Gepost op: September 04, 2015, 05:35:07 »

ik had ook eerder een "taxateur" uit veenendaal, maar na 2 extreem hoge taxaties voor mijn kever, ben ik naar Steijn taxaties gegaan.
dit is ons erg goed bevallen. een gedegen taxatie door iemand met verstand van zaken.
wel taxeerde hij mijn kever 8500 euro lager dan de vorige "taxateur", maar dan heb ik, in mijn ogen wel een juiste taxatie met een waarde die prima te verklaren is.

als ik mijn bus eind van de maand ophaal en als deze geschouwd is door de rdw, laat ik deze taxateur zeker al langs komen, om mijn project te taxeren.
hierbij denk ik zelf aan de waarde, waarop de bus wake bus is getaxeerd. (gebaseerd op aankoop en uitgaven tot nu toe).

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #8 Gepost op: September 04, 2015, 08:15:24 »

Kan wel zijn, maar wat nou als de bus verloren gaat en het uitgekeerde taxatiebedrag bij lange na niet genoeg blijkt te zijn om een gelijkwaardige bus aan te schaffen / erbij neer te zetten zoals je huidige bus er nu bijstaat ?

Dan liever een taxatie die misschien iets te hoog is, maar wel genoeg uitkeerd... die paar euro extra premie die je daarvoor kwijt bent..

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Renka
Split personality

« Antwoord #9 Gepost op: September 04, 2015, 08:31:38 »

Ik heb ook wim steijn en dat bevalt prima, de taxateur heeft zelf een kever en weet precies wat onderdelen kosten en wat het betekend om een platgereden auto netjes op te knappen ben zeer tevreden over Steijn!

Split67
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #10 Gepost op: September 04, 2015, 09:19:19 »

Zou je voordat bedrag nu weer hetzelfde kunnen doen?

Renka
Split personality

« Antwoord #11 Gepost op: September 04, 2015, 11:43:35 »

Heb je het tegen mij roy? Dan nee maar hoeft ook niet want de bus is nu roestvrij dus alleen de toegebrachte schade hoort op een degelijke manier dan verholpen worden

flupke
Spijl blijft

« Antwoord #12 Gepost op: September 04, 2015, 14:39:26 »

nou, ik heb met Steijn toch ook mijn bedenkingen, heb in het najaar 2014 opnieuw laten taxeren met nu interieur klaar en volledig uit nieuwe onderdelen opgebouwde motor 1776cc, met Ahnendorp Streetsport , en mijn taxatie was maar met 3000 E gestegen. Was dus fors minder dan de bouwkosten voor de motor. Wel waren er iets meer gebruikssporen op/in de auto waarneembaar. Een verhoging van 6- a 7000E was toch wel het minste wat ik had verwacht; hij wilde er niet in mee. Over 2 jr zie ik wel waar te laten taxeren.

sjonnie
Onzekere spijl

« Antwoord #13 Gepost op: September 05, 2015, 13:51:34 »

Net mijn taxatie binnen en tijdens mijn bezoek gaf hij al aan de waarde aanzienlijk was gestegen, bijna 10.000 meer. @ Renka bij schade en brand heb je je bus nog, maar wat als tie wordt gestolen? dan ben je alles kwijt. En ja dan red ik het denk ik ook niet met wat ik krijg uitgekeerd. als ik mijn motor en schijfremmen ed van het bedrag afhaal dan zou ik een pre 60 bus voor 20.000
moeten kunnen kopen en dan heb ik het nog niet over spuiten ed  Neutral

kermie
Spijl gaat niet meer weg

Secretaris stichting behoud VW Spijlbussen

« Antwoord #14 Gepost op: September 05, 2015, 20:46:45 »

Als verzekeringsman adviseer ik enkel te kiezen voor een bij TMV of VRT aangesloten taxateur. Het gaat in de polis altijd om de vervangingswaarde. Ofwel het bedrag dat nodig is om eenzelfde bus in dezelfde staat bij schade direct terug te kopen.

Zelf heb ik goede ervaringen met collega spijlbus bezitter Dennis Rietveld.

Steekwoorden:
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this