Spijlbussen.nl

irs ombouw, welke versn bak?.... kort of half lang

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Marnie

  • Spijl blijft
    • Berichten: 238
    • Karma: +0/-0
Alles ligt klaar om binnenkort een T2a achteras onder de spijl te bouwen maar welke versnellingsbak past het beste bij een 1500 motor (42pk)?
Een korte of half lange bak??? (dc bak ligt ook klaar)

Gr Marnie
Spijlbus kombi '1965 "swiss army"
T2B Westfalia '1979.
Vw Caddy 2002
Audi a4 2002


Offline Renka

  • Split personality
    • Berichten: 3.962
    • Karma: +0/-0
Ik zou voor de korte gaan
To finish first, you first have to finish


Offline Area51

  • ForumFossiel
  • Spijlbussen.nl
    • Berichten: 8.450
    • Karma: +0/-0
Ik zou ook de korte bak nemen
Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!


Offline Airbus

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.495
    • Karma: +0/-0
  • Low 64-er MGPW OG paint
Hangt ook van je achterwiel omtrek af.. ik rij zelf met een AT bak. met 185/65/15 bandjes.

Gaat goed ook met de caravan er achter (750KG) 1600, dual kadron's 1/25 tuimelaars (koppen wat bewerkt en uitlaat)
Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1641cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making)


Offline sixpack

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.418
    • Karma: +0/-0


Ik heb deze met een 1600 motor enkelpoorts( was 1500)
Met 15" 195/65
Nu een 15000? Gereden en bevalt nog steeds goed

Rij een 110 op gps met 3400 rpm ong (even uit het hoofd)
Echter met gezin en volle bepakking is het in de bergen wel zwaar.
Oh wel straight axle


Offline Marnie

  • Spijl blijft
    • Berichten: 238
    • Karma: +0/-0
Denk idd dat een korte bak misschien wel het beste is, hard rijden hoef ik niet als ik 90/95 kan cruisen dan is het al goed.
Spijlbus kombi '1965 "swiss army"
T2B Westfalia '1979.
Vw Caddy 2002
Audi a4 2002



Offline Dennis

  • Onzekere spijl
    • Berichten: 68
    • Karma: +0/-0
Blijft natuurlijk een beetje afhankelijk van je bandenmaat..
Ik rij met een AH bak en 185 r15 banden.. tot de 110 prima te doen met een 1500cc maar daarna krijgt tie het erg moeilijk...
Ga een andere motor bouwen en daar is deze bak ook eigenlijk voor bedoeld maar motor is nog niet klaar...
Het rijdt best vlot omdat je in de 3e al makkelijk 80 rijdt en de 4 gebruik ik nu dan ook meer als overdrive..

Heb hiervoor een exel bestand zodat ik kan zien hoe de verhoudingen zijn...

Voorbeeld van mij eigen bus..