Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: Torsiebar links of rechts  (gelezen 2147 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
nabuko
Onzekere spijl

« Gepost op: Juli 08, 2015, 16:52:57 »

Hallo

Bij het monteren van mijn veerplaten, had ik volgende vraag.

Volgens de Workshop Manual staat voor bussen vanaf 1960 op de uiteinden van de torsiestaven L of R en moet je die aan de juiste kant monteren.

Bij mijn torsiestaven staat er echter X en E ingegraveerd (Bus is van '61, deluxe geproduceerd voor de Amerikaanse markt).  Toevallig iemand die hierover meer weet?

Ik had er bij de montage niet echt opgelet en las nadien dat deze torsiestaven niet willekeurig mogen gemonteerd worden...

Bedankt!

Split67
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #1 Gepost op: Juli 08, 2015, 17:20:55 »

Volgensmij kan het wel, maar na ruim 50 jaar aan 1 kant gezeten te hebben is de kans vrij groot dat hij breekt als je 'm aan de andere kant monteert dan waar de stang zo lang gezeten heeft.

Renka
Split personality

« Antwoord #2 Gepost op: Juli 08, 2015, 17:52:20 »

Kan je niet meer aan de roest bij de bevestigingsgaten van de reductie kasten zien hoe ie gezeten heeft ?

To finish first, you first have to finish

JT1
Spijl is het geworden

« Antwoord #3 Gepost op: Juli 08, 2015, 20:08:09 »

Zoals ik het verhaal lees gaat het enkel om de met r en l gestanste bars. Dus als die van jou dat niet hebben kan het wel, want deze zijn niet prestressed? Lijkt mij.

aap, noot, mes!

nabuko
Onzekere spijl

« Antwoord #4 Gepost op: Juli 09, 2015, 13:26:04 »

Ik heb heel het boeltje proper gemaakt en herspoten dus kan ik niets meer zien.  Ik zal het laten zoals het is.  Vind het wel vreemd dat er andere letters zijn ingeklopt.  Het zou mij logischer lijken dat er dan helemaal niets zou staan... maar na 50 jaar kunnen er ook gewoon andere torsiestaven ingeraakt zijn natuurlijk...

bartg
Spijl blijft

« Antwoord #5 Gepost op: Juli 09, 2015, 14:52:37 »

Bij mij was ongeveer hetzelfde aan de hand, bus van 1960. Aan de ene buis staat een 'A', de andere heeft alleen een vw logo... Ik heb het er maar weer opgezet, hopelijk gaat het goed  Confused

Airbus
Spijl is het geworden

Low 64-er MGPW OG paint

x x x
« Antwoord #6 Gepost op: Juli 09, 2015, 16:47:27 »

Als je echt recht wilt staan, dan moet je een setje verstelbare veerplaten monteren.. dan kan je de hoogte per kant afstellen.

Geen 1 bus staat origineel recht...

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

Steekwoorden: torsie 
Pagina's: [1]   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this