Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: Uit de derde gang vallen van een AT bak.  (gelezen 1618 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
henk
Spijl blijft

« Gepost op: Mei 24, 2015, 17:05:55 »

Weet iemand of de zijdelingse speling  van het derde gang tandwiel er mee te maken kan hebben dat deze uit de derde versnelling valt.
Het is een AT bak.
Voorgeschreven is minimaal 0,15mm, bij  het samen bouwen van de versnellingsbak was dit minder, het tandwiel draaide wel soepel, ik zag er daarom hier geen probleem in, of toch.

henk
Spijl blijft

« Antwoord #1 Gepost op: Juni 12, 2015, 15:22:28 »

Probleem  is opgelost, heb de versnellingsbak uit elkaar gehad.
Oorzaak zat ergens anders.

Ruby
Spijl blijft

« Antwoord #2 Gepost op: Juni 12, 2015, 15:26:34 »

Wat was de oorzaak? Mochten er meer dit probleem krijgen, dan kan die persoon wat met jouw uitleg!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

henk
Spijl blijft

« Antwoord #3 Gepost op: Juni 13, 2015, 22:59:55 »

Door de versleten schakelvork geleiding van de derde / vierde versnelling ontstond een geringere kogeldruk.
Normaal niet zoín probleem maar mijn motor hangt in hydraulische blokken en kan hierdoor meer bewegen, hierdoor werd hij uit de gang getrokken (motor heeft tegen de 300 nm. draaimoment).
Heb een betere versnellingsbakhelft gebruikt met sterkere veren en geen speling.
Bekijk het nog even, anders ga ik de trillingsdemper aan de versnellingsbak vervangen door een stuggere om de beweging te verkleinen, of een lichtere versnellingspook, bv. aluminium.

henk
Spijl blijft

« Antwoord #4 Gepost op: Juni 14, 2015, 21:03:45 »

Trillingsdemper aan de versnellingsbak vervangen door een stuggere, alles is opgelost.

Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this