Pagina's: [1] 2   Omlaag
Auteur Topic: Lekvrije Safari's dit is wat je daartegen kan doen.  (gelezen 6864 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Renka
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.970



« Gepost op: Mei 02, 2015, 18:42:14 »

safari time.  blegh weer van die schreeuwend dure accesoires die niet passen  d'oh! nu ramen van creative maar die passen nog minder goed dan die van Wolfgang International. ook verspringen de raamhelften t.o.v elkaar op de verbindingen.  d'oh!

Afijn de ouwe truuk maar weer uithalen en een spacer ertussen stoppen en de sponninglip verbreden kost een zaterdagje maar dan heb je tenminste lekvrije safaris





rand teruggeslepen tot 7 mm maar breder gehouden met lassen tegen kromtrekken

et voila hoeken ingelast en rondingen aangepast aan de ramen



onderhoek uitgelsepen en stuk ingelast en sponninglip vernieuwd



zo weer een zaterdag niet buiten geweest  Very Happy

cheers
Gelogd

To finish first, you first have to finish

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 6.217


Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen


wouterduijndam
WWW
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 02, 2015, 19:00:42 »

Is dat echt het geheim?

Mooi werk weer👍
Gelogd


NXXT LEVEL
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.270


Never ending story 🎞


« Antwoord #2 Gepost op: Mei 02, 2015, 19:37:08 »

Het gaat weer voorspoedig daar👍🏻 mooie update, weer slim opgelost🔨
Gelogd

Deze bus is te huur zie: http://www.happytrouwbus.nl/

Mr. Oizo
Spijl gaat niet meer weg

Offline Offline

Berichten: 557



« Antwoord #3 Gepost op: Mei 02, 2015, 19:41:52 »

Mooie beschrijving met de maat van de sponninglip erbij  Mooi en strak werk!
Gelogd

Westfalia Mosaïc SO23 Mango '59!

Dave
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 449


« Antwoord #4 Gepost op: Mei 02, 2015, 20:05:57 »

Hé rene had je bij jouw bus niet de onderste sponning verhoogd en boven een spacer van 3 mm?

Gelogd

JT1
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 2.104



« Antwoord #5 Gepost op: Mei 02, 2015, 21:28:27 »

Fraaie oplossing inderdaad, maar je hebt dus EN een lasstrip nodig EN een spacer? Of is dit afhankelijk van de leverancier van de safari's 
Gelogd

aap, noot, mes!

Mr. Oizo
Spijl gaat niet meer weg

Offline Offline

Berichten: 557



« Antwoord #6 Gepost op: Mei 02, 2015, 21:38:38 »

Waar komt doe spacer ook alweer?
Gelogd

Westfalia Mosaïc SO23 Mango '59!

JT1
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 2.104



« Antwoord #7 Gepost op: Mei 02, 2015, 22:01:04 »

Bovenin tussen scharnier en carrosserie lijkt mij..
Gelogd

aap, noot, mes!

NXXT LEVEL
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.270


Never ending story 🎞


« Antwoord #8 Gepost op: Mei 02, 2015, 22:23:49 »

Klopt, heb ik ook gedaan, tip van René 👍🏻 3 mm strip
Gelogd

Deze bus is te huur zie: http://www.happytrouwbus.nl/

Renka
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.970



« Antwoord #9 Gepost op: Mei 03, 2015, 10:49:29 »

Hé rene had je bij jouw bus niet de onderste sponning verhoogd en boven een spacer van 3 mm?


Nope boven alleen, maar ik heb rvs safaris van Wolfgang International en die zin groter in de hoogte.

Ik overweeg om bij de creative ook de onderste sponning op te hogen omdat het raam ondanks de verlaging van 3 mm nog haast niet op de sponning valt, maar moet uitzoeken of dat kan met de sluitingen mss dat ik er een lasdraad van 1.5 op punt.

Oja de strip die ik gebruik om de sponning te verbreden is 1,5 mm dik dit sluit mooi aan op het originele dubbele plaatwerk en zorgt er tevens voor dat de sponningrubbers er mooi stevig op zitten, wat vooral handig is in de krappe hoeken.

Als je het glas met kit in de raamrubbers en ruitranden monteert is er een serieuze kans dat je de boel dicht hebt

@ Wouter:  nu niet meer  tongue3
Gelogd

To finish first, you first have to finish

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 6.217


Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen


wouterduijndam
WWW
« Antwoord #10 Gepost op: Mei 03, 2015, 11:34:06 »

Zeer mooie info Rene!
Gelogd


Golf-classic
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 151



« Antwoord #11 Gepost op: Mei 03, 2015, 16:42:05 »

heeft er iemand met ervaring met de ramen van ISP
hebben die ook aanpaswerk nodig?
Gelogd

Renka
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.970



« Antwoord #12 Gepost op: Mei 03, 2015, 18:58:27 »

nog een update

met het verlagen van de ramen is 3 mm echt de max vooral bij creative kan het niet lager ivm de sluitingen aan de onderkant, deze zijn erg laag op het raamframe gemonteerd waardoor de sluitplaatjes en knevels aan weerszijden van de spijl zelf aanpassing behoeven!!



Het pootje van de knevel moet ingekort en afgeschuind worden omdat ie anders niet gedraaid kan worden



Maar ook het klemplaatje zelf moet van boven iets lager gevijld worden omdat anders de knevel er niet overheen kan om de ramen te sluiten



Bij de sluitingen aan de buitenzijde van de ramen speelt dit gelukkig niet omdat daar het dashboard dieper ligt



spacer van 3 mm is echt de max



In plaats van te tobben met losse ringetjes en moertjes onder het dashboard heb ik stukjes strip gemaakt met M5 draadgaatjes hier door is de zaak veel makkelijker aan te brengen en klemt het beter vast



Hier nog een plaatje van de ingekorte en afgeschuinde hevels en de lager gevijlde steun (die naast de spijl komen)



En zo ziet het er dan uit degelijk vast en netjes gemonteerd








Gelogd

To finish first, you first have to finish

Airbus
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.453


Low 64-er MGPW OG paint


x x x
« Antwoord #13 Gepost op: Mei 04, 2015, 10:37:53 »

Mooi werk Rene! ik hoop dat je safari schanieren zelf ook gelast zijn.. mijn schanier is namelijk los gelaten op het raam frame  Lips Sealed (mja rvs vs alu.. = kan je niet lassen)


Nu hoor ik ook vaak dat je het rubber om het raamkader (dus deel van de bus zelf) moet kitten met raam kit.. omdat hij daar langs lekt.. ga je dat ook doen?
 
Gelogd

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

Renka
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.970



« Antwoord #14 Gepost op: Mei 04, 2015, 12:16:31 »

Ik heb het bij mijn bus niet gedaan, maar als je ingerotte dunne sponningranden hebt zou ik het zeker doen. Een kleine hoeveelheid in de U kan dan net het verschil maken.

De aansluiting van de ramen op het carrosserierubber is bij mij zuiver waterdicht.

Alleen moet ik mijn ramen een keer uit de raamranden halen want daar heb ik bij harde regen nog wel een druppeltje tussen door, blijkbaar sluiten één glasrubber niet goed aan op het glas of zit er een braampje tussen o.i.d.

Cheers

Als de bus thuis droog staat zet ik de ramen los zodat de rubbers niet constant vast zitten, of het iets helpt weet ik niet  tongue3
Gelogd

To finish first, you first have to finish

Steekwoorden: safari ramen techtip 
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this