Pagina's: [1] 2 3 ... 5   Omlaag
Auteur Topic: Klus aan de SplitscreenTaxibus  (gelezen 15956 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
SplitscreenTaxibus
Onzekere spijl

Kombi 6 portas tipo 201

« Gepost op: Mei 01, 2015, 19:37:03 »

De SplitScreenTaxiBus gaat nu verder als "Klus aan de SplitscreenTaxibus" bij Spijlbus Projecten.

Maar ook een eigen website www.SplitScreenTaxiBus.com natuurlijk in Spijlbus stijl !

De SplitscreenTaxibus had vanuit BraziliŰ al een gapend gat in het dashboard.
Met tekenprogramma MS Visio een tekening gemaakt compleet met alle louvres en radiouitsparing.
Als dxf-bestand ge-upload naar Metalpoint en binnen twee weken een mooi RVS plaatje in de bus.
Later het plaatje in een ronde vorm gebogen en precies passend gemaakt met het dashboard.

Vorige week het plaatje door een lastbedrijfje in de buurt erin laten lassen.

Vanmiddag de juiste ronding er weer deels in gedrukt met een krik en een tuinschepje!

Nu zal het plaatje toch nog wat opgevuld moeten worden voor de exacte ronding van het dashboard.
Wat is hier eigenlijk de meeste geschikte methode voor?
Eerst opvullen met polyester en afwerken met plamuur?
Of zijn er nog andere methoden?

Weet iemand waar ik de ivoorkleurige 'parelmoer' verf voor het dashboard kan kopen?

Citaat

Mr. Oizo
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #1 Gepost op: Mei 01, 2015, 20:13:00 »

Evam Classics verkoopt gewoon een reparatiepaneeltje voor dat gat... maar goed, plaatje zit er nu al in...

Westfalia Mosa´c SO23 Mango '59!

Mr. Oizo
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #2 Gepost op: Mei 01, 2015, 20:25:23 »

De ronding erin plamuren van dat paneeltje wordt niets denk ik. Te veel gaten erin... Lak laat je in dit geval het beste even mengen bij een spuitbussenboer bij jou in de buurt...

Renka
Split personality

« Antwoord #3 Gepost op: Mei 02, 2015, 09:30:26 »

Surprised

To finish first, you first have to finish

Mr. Oizo
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #4 Gepost op: Mei 02, 2015, 11:50:55 »

Ik zou hem er weer uit slijpen en  vervangen door het juiste plaatje en dan fatsoenlijk in laten lassen met de juiste bolling.

http://www.evamclassic.com/split-bus/groep-8%2c-carrosserie%2c-interieur/p-2/

SplitscreenTaxibus
Onzekere spijl

Kombi 6 portas tipo 201

« Antwoord #5 Gepost op: Mei 02, 2015, 19:05:49 »

Beste Spijlers,

Dank voor het commentaar.
Het plaatje van Evam kende ik inderdaad ook, maar omdat bij het dashboard van de SplitScreenTaxiBus aan de linker kant een louvre miste, was het gat groter dan normaal uitgehakt.
Dus voor 30 euro exact op maat en thuisgestuurd maakte de keuze wel makkelijk. Ik vond het ook wel creatief om het ontwerp te maken en te ervaren dat je dat dan gewoon met een bestand-upload kunt laten maken uit metaal. Ook leuk voor een naambordje bijvoorbeeld.

De juiste ronding scheelt in het midden rond de radioknop gaten net enkele millimeters en zou ik met polyester wat kunnen ophogen en dan het geheel met 2 componenten plamuur strak maken met de rest van het dashboard.

Iemand nog een idee welk merk 2 componenten plamuur?
En nogmaals een adres voor de ivoor kleurige parelmoer verf?

SplitscreenTaxibus
Onzekere spijl

Kombi 6 portas tipo 201

« Antwoord #6 Gepost op: Juli 01, 2015, 10:29:32 »

Olie UIT de olie INlaat

Al bij de koop lekte de motor alleen aan de rechter onderkant wat olie. Dit leek afkomstig van de bovenkant van de motor omdat de motorbeplating alleen rechts nogal 'zweette'. Omdat het olieverbruik niet buitensporig was heb ik dat maar even zo gelaten.

Bij nader onderzoek leek het erop dat de olie ergens bij de olieinlaat vandaan moest komen, want daar zat ook olie op. Of ergens uit het oliepotje of uit de oliedop.
Eerst de dop met ducktape afgeplakt en de olie op de motorbeplating rechtsboven werd een stuk minder.
Daarna de aansluiting met het oliepotje afgeplakt en toen was de olielekkage zo goed als verdwenen.

Nieuwe chrome oliepot gekocht en het special passtuk voor de moer waarme het oliepotje op de dynamosteun zit. De 12 euro voor dit passtuk vond ik wel genoeg en heb het speciale gereedschap wat weer in het passtuk moet van 24 euro niet gekocht. Een oude lijmtang met een stuk PVC-buis bleek ook te werken.

Echter zat de moer zo vast dat ik het oude oliepotje eerst open heb moeten zagen on het passtuk goed op de moet te krijgen.

Daarna nog een gat in de motorbeplating voor de afvoerpijp gemaakt en toen de nieuwe olieinlaat gemonteerd, maar nu met een afdichtingsring tussen het oliepotje en de dynamosteun.

Daarbij bleek de nippel op de dynamosteun iets afgeveild te moeten worden omdat de afvoerpijp er net niet langs wilde.   

De verliezer...

Gisteren een stuk gereden en de olielekages op de motorbeplating zijn nu voorbij.

Rob
Spijl blijft

« Antwoord #7 Gepost op: Juli 02, 2015, 08:04:25 »

hoe heb je voorkomen dat de zaag/ slijpsel resten in het blok terecht kwamen?

always BUSy

SplitscreenTaxibus
Onzekere spijl

Kombi 6 portas tipo 201

« Antwoord #8 Gepost op: Juli 02, 2015, 14:44:34 »

Om dat zoveel mogelijk tegen te gaan had ik vooraf een natte doek aan een touwtje in de olie inlaat zelf gestopt, waarbij de meeste ijzervijlsel er vanzelf mee uitgetrokken werd.

JT1
Spijl is het geworden

« Antwoord #9 Gepost op: Juli 02, 2015, 22:12:50 »

Ik hoop voor je dat alles er mee uit is gekomen, anders kun je straks een ander topic openen ben ik bang.

Waarom niet de dynamo met steun er even af gehaald, dan had je in ieder geval ijzervijlsel in de motor voorkomen.

Nogmaals ik hoop dat het meevalt Very Happy

aap, noot, mes!

lassie
Spijl blijft

« Antwoord #10 Gepost op: Juli 02, 2015, 23:55:53 »

ik zou het dashboard wel even helemaal laten lassen ipv hier en daar een prikje,die naden ga je met een half jaar weer zien als je daar overheen plamuurd

JT1
Spijl is het geworden

« Antwoord #11 Gepost op: Juli 03, 2015, 08:32:36 »

Spuitbussen of gewoon per liter kun je het beste bestellen bij;

NicolaiVerf | Alles op verfgebied
nicolaiverf.nl

Hij heeft alle mengcodes van vroeger nog in de boeken.

aap, noot, mes!

SplitscreenTaxibus
Onzekere spijl

Kombi 6 portas tipo 201

« Antwoord #12 Gepost op: Juli 05, 2015, 20:19:50 »

Met de bus heb ik alweer kilometers gereden en ik denk dat het afzagen van het oliepotje toch wel goed gegaan is. In ieder geval geen directe gevolgen.
De volgende keer zal ik de optie om de dynamo steun te verwijderen in acht nemen, zodat ik minder risico loop. Hoewel er dan weer wat in het gat van de dynamo steun kan vallen.

Het opvullen van de ingelaste radioplaat met 2 componenten epoxy plamuur is eigenlijk best goed gelukt. Dat spul is treiter hard maar toch goed te verspanen.

Voordat deze in de grondverf gaat eerst even de radio-cassette speler gepast en dat ziet er al best gaaf uit.
Nog bedankt voor de Nicolai verftip. Zal daar eens navraag doen of ze die parelmoer-achtige  ivoorkleurige dashbordverf op spuitbus hebben.

Eens kijken of ik het zwarte frontje van de radio-cassette speler een choom-achtige look kan geven en of er ivoor kleurige knoppen zijn die op de bestaande draai assen passen.

Bianca & Dimitri
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #13 Gepost op: Juli 05, 2015, 20:29:07 »

Perlweiss is of L87 of L512 ( 1 van de 2 is groen, de andere is wit), met deze code kan je een kleur laten mengen.

Bianca, Dimitri, Emma & Noa

1965 SO44

Rob
Spijl blijft

« Antwoord #14 Gepost op: Juli 06, 2015, 08:33:19 »

L87 is het inderdaad.

always BUSy

Steekwoorden:
Pagina's: [1] 2 3 ... 5   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this