Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: Project beginnen.  (gelezen 1002 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Joery
Gast
« Gepost op: Februari 10, 2015, 20:27:48 »

Hej,

Na al wat opzoek werk gedaan te hebben kom ik niet tot de antwoorden op mijn vragen, mss dat hier sommige misschien al ervaringen mee hebben.  Smile

Het plan was eerst om heel de bus te zandstralen dan een laag lasmenie erover (van WURTH, hier zou rechtstreeks met 1k, 2k en watergedragen lakken overgespoten kunnen worden (staat zo toch op de bus) omdat er nog veel laswerk aan de bus is en dat dit prima last en niet verbrand. Maar er zal wss wel wat tijd overgaan voor er over de lasmenie een grondlaag komt dus weet ik niet goed of dit wel zo een goed idee is.
Ik heb ook gelezen dat veel mensen er een 2k epoxyprimer opzetten, maar omdat ik nog veel moet slijpen en lassen en deze wel brandbaar is... dus misschien ook geen goed idee.
Of zou ik de roest even laten voor wat het is en de stukken waar ik nu aan moet lassen eerst even plaatselijk te stralen en de nieuwe stukken erin te lassen en even tijdelijk menie erover op de stukken waar ik later nog aankan en dan later als alle stukken erin gelast zijn dan alles te stralen en dan de epoxy primer erop te zetten. en de stukken zoals in de balken zelf waar ik later niet meer aankan er dan alvast epoxy in te spuiten.

Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen wat de beste oplossing is, ben er al 2 weken over aant nadenken en raad gevraagt bij verschillende mensen maar ze zouden het ook niet zeker weten, wil natuurlijk niet dat ik later weer roest ga krijgen omdat ik de verkeerde beslissing heb genomen.

Mvg Joery  Smile

Rob
Spijl blijft

« Antwoord #1 Gepost op: Februari 11, 2015, 09:40:16 »

Hallo Joery,
Verschillende mensen, verschillende oplossingen  Smile.
Zoals het bij mijn bus gebeurd is, is dat ik de bus helemaal kaal gemaakt heb om daarna de slechte stukken er uit te slijpen. De bus is daarna gestraald en in de epoxy primer gezet. De nieuwe delen worden dus na het conserveren van het plaatwerk er in gelast.

Daarom raad ik je aan om wat projecten hier op dit fora door te lezen. Daarna kan je kiezen wat je goed lijkt voor jou situatie en wat binnen je mogelijkheden ligt.

Met foto's van je bus valt er ook beter te zeggen hoe je te werk zou kunnen gaan. Succes!

Rob

always BUSy

Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this