Pagina's: [1] 2   Omlaag
Auteur Topic: benzinetank vervangen  (gelezen 7160 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
rigor mortis
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 150


« Gepost op: Februari 09, 2015, 20:02:33 »

hallo,

momenteel wordt er druk gewerkt om mijn motortje nieuw leven in te blazen. (lees: alles nieuw, behalve carter). Echter vrees ik dat er enorm veel problemen voortkomen uit mijn benzinetank. Nu wil ik deze gaan vervangen. Ik vind de Braziliaanse tankjes voor een 120 euro, en dan heb je die van wolfsburg west, voor een 250 euro. Maar is die meerprijs het ook waard?

Nog even melden dat ik met een Doka rijdt, dus dat het allemaal wel wat makkelijker zal gaan qua pasvorm denk ik dan...

greetz rigor
Gelogd

rigor mortis
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 150


« Antwoord #1 Gepost op: Februari 09, 2015, 20:35:50 »

ondertussen heb ik mezelf overtuigd door topics van thesamba.com te lezen. Ik zal wat extra euro's laten rollen en toch maar voor een tankje van WW gaan. Nu is alleen de vraag, wie kan mij deze in BE leveren...

greetz
Gelogd

classic line
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.781



« Antwoord #2 Gepost op: Februari 09, 2015, 20:59:49 »

waarschijnlijk bbt wel
Gelogd

Mike
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 258


« Antwoord #3 Gepost op: Februari 09, 2015, 21:02:46 »

Route-53.com stuurt ook naar BelgiŽ volgens mij
Gelogd

henk155
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 431


« Antwoord #4 Gepost op: Februari 09, 2015, 23:36:02 »

je eigen tank anders behandelen met tankcure ofzo,is dat geen oplossing?

henk!!!
Gelogd

rigor mortis
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 150


« Antwoord #5 Gepost op: Februari 11, 2015, 20:29:59 »

Vandaag mijn tank uitgehaald uit de bus. daarbij ontdekt dat ik eigenlijk al een Braziliaanse versie zitten heb. Is helemaal roest, en ook binnenin vertoont ie plekken. Deze zal ik dus gaan vervangen. Ondertussen wil ik ook eindelijk eens de benzinemeter gaan aansluiten. Mijn bus staat op 12V, echter heb ik een 6V klokje zitten. Uit andere topics heb ik begrepen dat ik dit gewoon kan aansluiten. Andere praten dan weer over een zenerdiode. Jammergenoeg is hier het aansluitschema dat er bij stond verdwenen.

Nu heb ik enkele vragen:

-Is er een manier om te testen of mijn vlotter nog werkt?
-Kan er mij iemand uitleggen hoe ik die dingen aansluit? of heeft er iemand een schema?

alvast bedankt

Gelogd

Samba '66
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 1.944


Penningmeester stichting behoud VW Spijlbussen


100000511997223
WWW
« Antwoord #6 Gepost op: Februari 12, 2015, 12:51:05 »

Vlotter kun je testen met een multimeter. Meet de weerstand van de vlotter, deze moet veranderen als je de vlotter beweegt.

Het aansluiten van een 6V vlotter op een 12V systeem weet ik niet. Je hoort inderdaad verschillende verhalen.
Gelogd

As jy vir jouself kan lag dan het jy altyd iets om oor te lag.

rigor mortis
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 150


« Antwoord #7 Gepost op: Februari 12, 2015, 19:26:54 »

Ik ben dus een echt NOOB op het gebied vaan electriciteit. Aan die vlotter zit er maar 1 'schuivertje'. hoe kun je hier dan een multimeter tegen houden?

niemand een aansluitschema voor het geheel? of nog beter: iemand die het in kindertaal kan uitleggen Very Happy

greetz
Gelogd

Will
Onzekere spijl

Offline Offline

Berichten: 25


« Antwoord #8 Gepost op: Februari 12, 2015, 20:28:15 »

Multimeter op standje Ohm-meting (weerstandsmeting).
1 Meetpen op het ene 'schuivertje'.
1 Meetpen tegen het metaal van de vlotter.

Vlotter bewegen > weerstand moet varieren.

grt
Will
Gelogd

rigor mortis
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 150


« Antwoord #9 Gepost op: Februari 13, 2015, 19:50:43 »

duidelijke uitleg, echter.... volgens mij is heel die vlotter van aluminium en geeft dus nergens geen contactpunt. Of ben ik nu helemaal verkeerd  Yellow Question

greetz
Gelogd

volksfahrer.nl
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.373



erwin stok
WWW
« Antwoord #10 Gepost op: Februari 13, 2015, 20:01:51 »

duidelijke uitleg, echter.... volgens mij is heel die vlotter van aluminium en geeft dus nergens geen contactpunt. Of ben ik nu helemaal verkeerd  Yellow Question

greetz

Ja!  Very Happy

Aluminium is juist een hele goede elektrische geleider.
In vliegtuigen zelfs is de meeste bedrading van aluminium gemaakt.
Gelogd


rigor mortis
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 150


« Antwoord #11 Gepost op: Februari 13, 2015, 20:28:25 »

hoe komt het dan, als ik de kabels tegen elkaar hou, ik een '0' waarde heb... zonder contact is het '1'.

bij de vlotter blijft hij gelijk waar ik ze hou op 1

greetz
Gelogd

Samba '66
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 1.944


Penningmeester stichting behoud VW Spijlbussen


100000511997223
WWW
« Antwoord #12 Gepost op: Februari 13, 2015, 21:28:04 »

Als je deze vlotter (http://www.kieftenklok.nl/shop/index.php/t1-1950-1967/t1-benzinetank-uitlaat-kachel/t1-benzinetanks-en-toebehoren/tankvlotter-767-detail) hebt, is het een electronische vlotter en kun je geen ohm waarde meten. Deze zijn volgens de specificatie zowel op 6V als 12V te gebruiken.
Gelogd

As jy vir jouself kan lag dan het jy altyd iets om oor te lag.

rigor mortis
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 150


« Antwoord #13 Gepost op: Februari 13, 2015, 22:39:01 »

Dat is inderdaad de vlotter.

De enige manier om te weten of ie werkt zal aansluiten zijn dus. Het 6v klokje zal ik dan ook gewoon op 12v aansluiten. Blijkbaar gaat dat ook. Nu nog iemand die me kan uitleggen hoe alles aangesloten moet worden Very Happy. Ik heb op het klokje een + en een G. plus is logisch. De G verbinden met het lipje van de vlotter?
Gelogd

Rob
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 291



« Antwoord #14 Gepost op: Februari 14, 2015, 10:19:04 »

G staat voor ground = aarde. Zolang de behuizing kaal ijzer raakt is het goed. Verbinding aanleggen met kabeltje zou ook kunnen.
Gelogd

always BUSy

Steekwoorden:
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this