Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: Industriemotor in Spijl  (gelezen 1290 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jddv
Onzekere spijl

Offline Offline

Berichten: 39


« Gepost op: Augustus 17, 2014, 17:46:44 »

Hallo

Ik heb hier een 126 industriemotor staan (dus geen 126a).
Dit is een 1500 motor die aan een brandweerpomp heeft gezeten en maar 80 uren op de teller had staan.
Ik heb hem gestart nadat ik de ontsteking had vervangen door een busontsteling + bobine. Starten lopen.
Hij loopt heel netjes. Er zit een voor mij bijzondere carburateur op een Solex 32 PCI-1

Nu wil ik deze motor in een bus van me hangen. Kan dat? Of vergt dat aanpassingen.
De motor heeft een 180 mm koppelingsplaat/vliegwiel. Is dit voldoende voor een bus?
Mijn bus heeft IRS met een keverbak.

Wie helpt me op weg?

Bedankt weer
Jan
Gelogd

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Online Online

Berichten: 6.208


Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen


wouterduijndam
WWW
« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 17, 2014, 20:53:32 »

Bij een industrie motor moet je altijd even volgas geven en kijken hoe ver deze komt qua toeren.
Het kan zijn dat er een speciale nokkenas in zit en dat hierdoor de motor niet harder wil draaien dan 3000rpm.
Ook kan het zijn dat je carburateur niet kan gebruiken omdat er geen acceleratiepomp gemonteerd is in de carburateur.

Een 1200 en 1300cc motor heeft ook een 180mm vliegwiel.


Vliegwiel verschillen by Wouter Duijndam, on Flickr
Gelogd


Sancho
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.307



WWW
« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 17, 2014, 22:29:02 »

andere nokkenas is in principe pas bij type 4 blokken
Gelogd

Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this