Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: stuurhuis en dropped spindels  (gelezen 1754 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
pietabroodje
Spijl blijft

« Gepost op: Oktober 29, 2014, 18:54:54 »

nu heb ik men bus laten zakken met droped spindels mits hij dan deftig in de garage past en voor de baanligging.

nu naar het schijnt komt het dan nog erg vaak voor dat het stuurhuis tegen de grond knalt ? ja nee geen idee . ik had graag wat meer reactie s gehad hierover.
ik zou niet zo graag het stuurhuis omhoog zetten. dat zou ik zonde vinden van de bus.

een stuurhuisbeschermer is dit dan de goede oplossing ? of is deze bescherming toch niet voldoende ?

thx
piet

rigor mortis
Spijl blijft

« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 29, 2014, 19:12:21 »

Je zal sowieso al stuggere dempers moeten plaatsen, ander ga je keer voor keer tegen de grond. Ik heb nu kyb gas-a-just dempers en het is al iets beter. Toch raak ik nog af en toe. vooral vluchtheuvels zijn een ramp. Echter, vluchtheuvels zie je aankomen en vertraag je voor... maar wanneer je de grond raakt door een hobbel in de weg, dan gaat dat door merg en been.

Ik heb momenteel ook een stuurhuisbeschermer van busok zitten. Die dingen zijn beresterk. Heb toch al meerdere malen de grond flink gekust en hij geeft geen krimp. Nadeel is wel dat je nog een extra cm dichter bij de grond komt...

Deze winter gaat mijn stuurhuis omhoog. Als je intresse zou hebben.... de beschermer komt op dat moment vrij voor een prijsje.

greetz

pietabroodje
Spijl blijft

« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 30, 2014, 02:24:39 »

Graag foto en prijs.

Ik hoop op nog wat meer reacties 😀

Airbus
Spijl is het geworden

Low 64-er MGPW OG paint

x x x
« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 30, 2014, 08:26:46 »

Sjah als je goed wilt verlagen moet je stuurhuis omhoog..  Smile

Goed oppassen met drempels , en stoeprandjes.. de beschermplaat zal helpen, maar niet met +20km/.h
(Ik zie wel eens dat ze er een oude remschoen omheen zetten  tongue3 laughing11 )

Zelf heb ik nooit met een laag stuurhuis gereden. Mijn stuurhuis zit zelfs niet 4 cm , maar 7 cm hoger dan origineel  Cool

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

JT1
Spijl is het geworden

« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 30, 2014, 09:03:06 »

Ja maar dan moet je de bodemplaat ook aanpassen. Je stuurhuis 1.2 inch verhogen is wel het mooiste maar dan moet je de stuurstang ook hetzelfde inkorten...

aap, noot, mes!

Rob
Spijl blijft

« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 30, 2014, 09:22:45 »

Deze winter gaat mijn stuurhuis omhoog. Als je intresse zou hebben.... de beschermer komt op dat moment vrij voor een prijsje.

greetz

Niet beter die aanpassen en rond je verhoogte stuurhuis maken als je m al hebt, of is alleen een verhoging voldoende denken jullie?

always BUSy

Airbus
Spijl is het geworden

Low 64-er MGPW OG paint

x x x
« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 30, 2014, 10:12:32 »

Ja maar dan moet je de bodemplaat ook aanpassen. Je stuurhuis 1.2 inch verhogen is wel het mooiste maar dan moet je de stuurstang ook hetzelfde inkorten...

Nee, maar ik speel vals, want ik heb geen spijlbus stuurhuis meer   Yellow Very Happy

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

JT1
Spijl is het geworden

« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 30, 2014, 10:25:44 »

Niet iedereen heeft een steeringrack 😉

aap, noot, mes!

Ferdi
Spijl is het geworden

« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 31, 2014, 01:07:24 »

Ik ben ook bezig met restauratie en het stuurhuis 40mm omhoog brengen heb ik als eerste gedaan want dat gezeik met aanschuren of klappen maken op een drempel of kuil wil ik niet mee maken, dat gaat door merg en been denk ik als je een beste klap maakt...
Is wel even wat werk maar ik heb er zeker geen spijt van...

Mvg ferdi

Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this