Pagina's: 1 [2]   Omlaag
Auteur Topic: Taxeren / taxatie  (gelezen 5009 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
skywalker
Spijl blijft

« Antwoord #15 Gepost op: Oktober 27, 2014, 20:22:01 »

Informeer eerst bij je verzekeringsmaatschappij of de taxatie van de taxateur/taxatiebedrijf wel wordt geaccepteerd.
Ik laat al jaren de taxatie doen bij dezelfde taxateur (Pander), welke altijd werd geaccepteerd, maar nu ik weer m'n bus moest laten taxeren en ik van tevoren heb ge´nformeerd, blijkt hij nu niet meer geaccepteerd te worden. Maar goed dat ik van tevoren heb ge´nformeerd, anders had ik een waardeloos taxatie rapport gehad.
Een taxatie verricht conform artikel 7:960 van het Burgerlijk Wetboek, is schijnbaar voor veel maatschappijen niet meer voldoende.

Daarom vind ik het ook zo raar dat er enorme verschillen zitten in de getaxeerde bedragen voor dezelfde auto en hoe er getaxeerd wordt.
De ÚÚn loopt even om de auto heen en de ander keert de auto helemaal binnenste buiten. Ik snap niet dat verzekerings maatschappijen daar meer eenheid in willen hebben en toezicht op houden.

Volgens mij spreek je jezelf nu tegen Ron.

Ron
Spijl is het geworden

« Antwoord #16 Gepost op: Oktober 27, 2014, 22:14:42 »

Zo zou je het kunnen interpreteren, maar ondanks dat niet alles meer wordt geaccepteerd, zoals ik id begon, zie ik dat er nog grote verschillen zijn.

kermie
Spijl gaat niet meer weg

Secretaris stichting behoud VW Spijlbussen

« Antwoord #17 Gepost op: Oktober 27, 2014, 22:59:39 »

Heb zelf in mijn rol als verzekeraar ruime ervaring met verschillende taxateurs. Eerder genoemde Pander wordt niet zonder reden meer toegelaten. Vraag vooraf aan je verzekeraar welke taxateurs worden geaccepteerd. Over het algemeen kun je stellen dat bij TMV aangesloten taxateurs altijd worden geaccepteerd en een goede naam hebben.

http://www.autotaxatie-tmv.nl/

Wat Renka zegt klopt, indien een rapport op basis van het BW is uitgebracht en voor akkoord is bevonden mag een verzekeraar hier niet van afwijken.

Vragen via PM mag je mij altijd stellen.

Steekwoorden:
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this