Pagina's: [1] 2   Omlaag
Auteur Topic: Handremkabel vraagje  (gelezen 4097 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
vintagevwshop
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 191



ferdigroenendijk
WWW
« Gepost op: September 02, 2014, 07:22:13 »

Op keversite gezet, maar nu ook hier maar even.

Voor de apk moest ik mn handrem rechts achter opspannen.

Dat ging redelijk totdat er iets knapte Namelijk de binnenkabel.deze zat waarschijnlijk nog op een enkel draadje vast.

Dus een nieuwe kabel bestellen......

Een spijlbus met een 1303 kever (IRS) achteras. Dus dat zal geen standaard spijlbus handremkabel worden.

Na opmeten van de binnenkabel ( zo'n 341.5 cm) heb ik een t2A handremkabel besteld omdat die dezelfde lengte had.

Helaas....

De binnen kabel is net zo lang , maar het verschil in buitenkabel is aardig groot. De lengte van de spijlbus buitenkabel is 60 cm De lengte van een t2a is 37.5 cm

Helaas kan de binnenkabel niet uit de buitenkabel.

Wie weet welke kabel ik nu moet bestellen? Ik zal toch niet de enige zijn met dit probleem? Alvast dank, Ferdi
Gelogd


vintagevwshop
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 191



ferdigroenendijk
WWW
« Antwoord #1 Gepost op: September 02, 2014, 07:23:08 »

Gelogd


VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 6.207


Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen


wouterduijndam
WWW
« Antwoord #2 Gepost op: September 02, 2014, 08:49:54 »

Ferdi heb jij achter bij je trommels geen buisjes zitten om de buitenkabel te verlengen?
Gelogd


Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.438



« Antwoord #3 Gepost op: September 02, 2014, 09:37:57 »

Ik heb op mijn bus (1967 SO42 met kever IRS) gewoon de langste T1 kabels (binnen en buiten) gepakt en dat zijn de -ff uit mijn hoofd, het spul zit er inmiddels al ruim 10 jaar onder- 1967 T1 (laatste bouwjaar) handremkabels, met -zoals Wouter ook al aangeeft- verlengbusjes van +/- 20 mm.
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

classic line
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.781



« Antwoord #4 Gepost op: September 02, 2014, 11:22:13 »

van welk bouwjaar is tie ??
Gelogd

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.438



« Antwoord #5 Gepost op: September 02, 2014, 11:33:45 »

Check z'n signature Mike  Yellow Very Happy
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

classic line
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.781



« Antwoord #6 Gepost op: September 02, 2014, 11:47:07 »

Check z'n signature Mike  Yellow Very Happy

beetje lui vandaag  Very Happy Very Happy

gewoon de orginele kabels
maar inderdaad met verlengbussen zou het goed moeten zijn
Gelogd

Airbus
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.443


Low 64-er MGPW OG paint


x x x
« Antwoord #7 Gepost op: September 02, 2014, 12:54:27 »



Zit het verleng busje er nog niet aan? Link sonder de lange buiten kabel?

Ik had ook std 64 kabels op mijn kever remmen, en ook op de 944 remmen. (met custom buisje van de ankerplaat naar de buitenkabel)

Gelogd

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

vintagevwshop
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 191



ferdigroenendijk
WWW
« Antwoord #8 Gepost op: September 02, 2014, 19:56:22 »



Zit het verleng busje er nog niet aan? Link sonder de lange buiten kabel?

Ik had ook std 64 kabels op mijn kever remmen, en ook op de 944 remmen. (met custom buisje van de ankerplaat naar de buitenkabel)


Ik denk ook dat dat dan het busje is udo.
De oude buitenkabel zit er gewoon erg vast in, maar is wel los te krijgen.
Iedereen bedankt voor de reacties.
Nog een klein vraagje.
Hoe wordt dat busje of een originele kabel normaal vast gezet?
Bij mij is dat door middel van een kabel klem
Gelogd


vintagevwshop
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 191



ferdigroenendijk
WWW
« Antwoord #9 Gepost op: September 02, 2014, 19:58:02 »

Dat zal dan ook het busje zijn wat wouter bedoelt toch?
Gelogd


Airbus
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.443


Low 64-er MGPW OG paint


x x x
« Antwoord #10 Gepost op: September 03, 2014, 09:29:51 »

"Custom" Handrem busjes (ivm kever remmen) zien er zo uit:
Foto Volksprojects:


Zit vast op de kever ankerplaat met dit klemmetje.

Foto van Hotrod..

Gelogd

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

vintagevwshop
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 191



ferdigroenendijk
WWW
« Antwoord #11 Gepost op: September 03, 2014, 18:53:38 »

Dank je udo, dat klemmetje zit ook op de karmann dus die zal niet moeilijk te verkrijgen zijn.
Iig beter als zo'n kabel klemmetje
Gelogd


Koenlemmens
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 144



WWW
« Antwoord #12 Gepost op: December 02, 2014, 07:53:59 »

Sta hier ook op het punt om alles van kabels te bestellen.
Dus wat heb ik nodig voor de kever IRS op de 56er?
Handremkabels voor een 67er, de verlengbuisjes en dat "vork" klemmetje dat hier boven staat??
Gelogd

henk155
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 429


« Antwoord #13 Gepost op: Juni 09, 2017, 11:34:50 »

Handremkabels aan het monteren geweest.
maar het ziet er naar uit dat de veer rond de handremkabel te lang is om hem volledig in de trommel te krijgen.
Wordt er bij die veer soms een stuk afgeknipt zodat deze beter past?
Of kan dit problemen geven met iets?

Henk!!!
Gelogd

Airbus
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.443


Low 64-er MGPW OG paint


x x x
« Antwoord #14 Gepost op: Juni 09, 2017, 13:42:28 »

veer stukje inkorten.. heb ik ook gedaan.. voorzichtig doorslijpen, dan kan je hem eraf draaien..
Gelogd

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

Steekwoorden:
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this