Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
Auteur Topic: Olietemperatuursensor werkt niet.  (gelezen 12774 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
vwspijlbus
Split personality

Offline Offline

Berichten: 5.547



100001241297482
« Antwoord #15 Gepost op: Juni 03, 2014, 17:42:26 »

Hoe hebben jullie het zitten?
M'n peilstoksensor werkt prima.
Gelogd

Frank

Sander
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 182


T1 SO-42 1967


s.snel@versatel.nl
« Antwoord #16 Gepost op: Juni 03, 2014, 17:57:06 »

Hoe hebben jullie het zitten?
M'n peilstoksensor werkt prima.


de draden bij de V-snaar wordt als nadeel ervaren of valt dat in de werkelijkheid mee?
Gelogd

vwspijlbus
Split personality

Offline Offline

Berichten: 5.547



100001241297482
« Antwoord #17 Gepost op: Juni 03, 2014, 20:17:51 »

't Wordt er idd met die draden niet mooier op. De functionaliteit om voorin een indicatie hebben van de motor olie temp weegt voor mij zwaarder.
Gelogd

Frank

Split67
Spijl gaat niet meer weg

Offline Offline

Berichten: 630



« Antwoord #18 Gepost op: Juni 03, 2014, 21:42:49 »

Het ziet er  niet mooi uit, maar meestal rij je toch met de klep dicht...  Yellow Very Happy

Ik rij er nu al een paar jaar mee, en werkt perfect. Vondt idd ook dat de draden dicht bij de v-snaar kwamen en heb de pijlstok lichtjes gebogen en gaat prima, nog nooit problemen mee gehad.
Gelogd

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.408



« Antwoord #19 Gepost op: Juni 04, 2014, 11:03:29 »

Leg de sensor eens aan een extra (eigen) massadraad... ik denk nl dat slechte massa (het motorblok is van een giet alu legering, het extra carter zit dmv een papieren pakking daar weer onder gemonteerd) wel eens het probleem kan zijn.
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Airbus
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.451


Low 64-er MGPW OG paint


x x x
« Antwoord #20 Gepost op: Juni 04, 2014, 12:33:42 »

Ik heb ook een peilstok sensor, werkt perfect, maar door het gammel afsluiterje heb je altijd wat olie lekkage...
Gelogd

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 6.217


Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen


wouterduijndam
WWW
« Antwoord #21 Gepost op: Juni 04, 2014, 13:45:36 »

Leg de sensor eens aan een extra (eigen) massadraad... ik denk nl dat slechte massa (het motorblok is van een giet alu legering, het extra carter zit dmv een papieren pakking daar weer onder gemonteerd) wel eens het probleem kan zijn.

Heb ik gedaan maakt geen verschil. Nieuwe draad naar de meter getrokken buiten de auto om en de meter ook extern aan massa gelegd, het maakt allemaal niks uit.
De meter verdeling is tussen de 50 en 100 graden erg onduidelijk en als je dus maar 71 graden meet dan is de naald net 2mm uit de hoek gekomen.
Gelogd


Sander
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 182


T1 SO-42 1967


s.snel@versatel.nl
« Antwoord #22 Gepost op: Juni 04, 2014, 19:31:48 »

Leg de sensor eens aan een extra (eigen) massadraad... ik denk nl dat slechte massa (het motorblok is van een giet alu legering, het extra carter zit dmv een papieren pakking daar weer onder gemonteerd) wel eens het probleem kan zijn.

Had ik gedaan, gelijk vanaf de accu tegen de buitenkant van de sensor aan gehouden, maar geen verschil helaas
Gelogd

Sander
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 182


T1 SO-42 1967


s.snel@versatel.nl
« Antwoord #23 Gepost op: Juni 05, 2014, 20:57:29 »

Begrijp ik nu dat iedereen die de olietemperatuur meet een peilstoksensor heeft dan, of heet iemand anders nog oplossingen?

Stukje van Paruzzi:
VDO peilstok met temperatuur opnemer

De meest nauwkeurige plaats voor het meten van de olietemperatuur is midden in de olie. Naast het karterdeksel met temperatuur opnemer ( # 2162) kun je ook overwegen om je peilstok te vervangen voor deze peilstok die voorzien is van een temperatuur opnemer. Het voordeel: je meet precies in het midden dus zeer nauwkeurig en het nadeel: je zit altijd met draden aan je peilstok die makkelijk in de v-snaar terecht kunnen komen. De losse olietemperatuur opnemer is bedoeld voor VDO instrumenten maar kan eventueel ook dienen voor andere merken, controleer dan wel of je instrument de juiste temperatuur aangeeft door kokend water te meten, geeft de meter 100C aan dan is de combinatie meter en opnemer perfect. Gebruik je oude peilstok om de juiste insteekdiepte bepalen, deze is regelbaar gemaakt voor meerdere automerken. Zowel bruikbaar voor 6 als 12 volt. 


Maar in het carterdeksel moet dus ook kunnen, zeggen ze. Zal ze eens bellen morgen.... Eh? Eh?
Gelogd

vandijk
Onzekere spijl

Offline Offline

Berichten: 7


« Antwoord #24 Gepost op: Juni 05, 2014, 21:35:30 »

Beste allemaal,

ik volg dit onderwerp want ik heb hetzelfde probleem. Onderschroefcarter met schroefdraad en daarin sensor. Alles geprobeerd om massa te leggen maar ho maar, geen waarde op de meter. In koken water gehangen en prima 100 graden.
Benieuwd of paruzzi het antwoord heeft. Anders toch maar peilstok met sensor aanschaffen.....



Begrijp ik nu dat iedereen die de olietemperatuur meet een peilstoksensor heeft dan, of heet iemand anders nog oplossingen?

Stukje van Paruzzi:
VDO peilstok met temperatuur opnemer

De meest nauwkeurige plaats voor het meten van de olietemperatuur is midden in de olie. Naast het karterdeksel met temperatuur opnemer ( # 2162) kun je ook overwegen om je peilstok te vervangen voor deze peilstok die voorzien is van een temperatuur opnemer. Het voordeel: je meet precies in het midden dus zeer nauwkeurig en het nadeel: je zit altijd met draden aan je peilstok die makkelijk in de v-snaar terecht kunnen komen. De losse olietemperatuur opnemer is bedoeld voor VDO instrumenten maar kan eventueel ook dienen voor andere merken, controleer dan wel of je instrument de juiste temperatuur aangeeft door kokend water te meten, geeft de meter 100C aan dan is de combinatie meter en opnemer perfect. Gebruik je oude peilstok om de juiste insteekdiepte bepalen, deze is regelbaar gemaakt voor meerdere automerken. Zowel bruikbaar voor 6 als 12 volt. 


Maar in het carterdeksel moet dus ook kunnen, zeggen ze. Zal ze eens bellen morgen.... Eh? Eh?

Gelogd

Sancho
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.307



WWW
« Antwoord #25 Gepost op: Juni 05, 2014, 22:14:08 »

Al eens gemeten hoeveel volt er aan de peilstok aankomt?
Uit ervarin met een niet zo beste dynamo en verlies door het contactslot...
Weet ik dat wat minder volt makkelijk 15 graden uitlezing scheelt
Gelogd

Ron
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.079



« Antwoord #26 Gepost op: Juni 05, 2014, 23:10:52 »

Ik heb deze Temperaturgeber 150C VDO M16x1,5 van BAS (http://www.ahnendorp.com/VDO-Anzeigen-und-mehr/Temperaturgeber-150-C-VDO-M16x1-5.htmlin) in het carter, werkt perfect.
Gelogd

Renka
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.970



« Antwoord #27 Gepost op: Juni 06, 2014, 08:18:31 »

Ik heb em in de sandwichplaat zitten en dat bevalt uitstekend Smile  ( maar die hebben standaard bussen dus niet)





Gelogd

To finish first, you first have to finish

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 6.217


Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen


wouterduijndam
WWW
« Antwoord #28 Gepost op: Juni 06, 2014, 10:57:11 »

Ik heb deze Temperaturgeber 150C VDO M16x1,5 van BAS (http://www.ahnendorp.com/VDO-Anzeigen-und-mehr/Temperaturgeber-150-C-VDO-M16x1-5.htmlin) in het carter, werkt perfect.


Ron jouw sensor is een stuk langer dan die ik in mijn carter deksel hebt zitten.


Wat geeft jouw meter aan bij warme motor?

En hebben jullie ook deze meter met deze schaalverdeling?
Gelogd


Ron
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.079



« Antwoord #29 Gepost op: Juni 06, 2014, 18:42:52 »

Ik heb ook een VDO meter tot max 150 gr.
Tot nu toe is mijn max.temp 110 gr.
Gelogd

Steekwoorden:
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this