Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: Caravan trekken. Wat kan en wat niet?  (gelezen 2447 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
volksfahrer.nl
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.373



erwin stok
WWW
« Gepost op: Mei 23, 2014, 00:15:06 »

Heeft er iemand hier ervaring met het trekken van een caravan?
Voor weekendjes weg in NL zouden we graag en kleine caravan achter de bus willen.
Is een caravan van zo'n 500 kilo een beetje te trekken met een bus met een 1641 enkelpoorts?

Gelogd


JT1
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 2.071



« Antwoord #1 Gepost op: Mei 23, 2014, 07:51:13 »

Ik had altijd een eriba puck achter mijn kever met 34 pk maar dan rij je niet met een lekker gevoel maar het kan wel. Very Happy
Gelogd

aap, noot, mes!

Berrie120
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.919



« Antwoord #2 Gepost op: Mei 23, 2014, 09:09:05 »

You Kill it.

Je hebt geen reductiekasten meer dus rijd laag in toeren, weinig koeling zware belasting.
Gelogd

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.438



« Antwoord #3 Gepost op: Mei 23, 2014, 09:34:41 »

Sluit me bij Berrie aan...

ůf een sterkere motor gaan plaatsen, of een kortere versnellingsbak gaan steken.
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

ollie
Onzekere spijl

Offline Offline

Berichten: 45


« Antwoord #4 Gepost op: Mei 23, 2014, 10:14:58 »

Wij hebben een grotere trip gemaakt met een puck erachter en 4 volwassene en 2 kids in een originele bus ,zonder enig hinder,en het is super leuk  glasses2
Gelogd

Berrie120
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.919



« Antwoord #5 Gepost op: Mei 23, 2014, 10:16:21 »

Met reductiekasten dus.

Gelogd

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

Airbus
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.443


Low 64-er MGPW OG paint


x x x
« Antwoord #6 Gepost op: Juli 16, 2014, 12:24:47 »

En Erwin, hoe gaat het achter de bus?

Ik heb zelf ook wat leuks op het oog, ook voor achter de daily .. en soms achter de bus (in NL) (max load 750KG)

Kwa temp.. mijn olie blijft een stuk koeler bij 90 km/h (100 gr) dan met 110 km/h (110gr) (waar de koelvan harder draait)

Gelogd

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

Sancho
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.307



WWW
« Antwoord #7 Gepost op: Juli 16, 2014, 13:19:01 »

dan met 110 km/h (110gr) (waar de koelvan harder draait)

maar waar de motor wel een pak harder moet werken Smile
Gelogd

volksfahrer.nl
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.373



erwin stok
WWW
« Antwoord #8 Gepost op: Juli 16, 2014, 23:31:38 »

Ik heb nog geen grote stukken gereden maar t lijkt allemaal goed te gaan!

Moet ook nog een temp meter plaatsen maar zo op gevoel lijkt
het enorm mee te vallen met de hitte.
Kon mn koelkap na een stuk  rijden gewoon vasthouden.

De caravan die ik heb vangt wel erg veel wind!
Met een flinke tegenwind kost het wel wat meer moeite om de gang
er in te houden
Gelogd


Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this