Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
Auteur Topic: Dropped naar gewone spindel  (gelezen 6123 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Ficus
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #30 Gepost op: Maart 09, 2014, 22:23:22 »

damn daar had ik niet op gerekend:)

Ficus
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #31 Gepost op: Maart 11, 2014, 00:36:56 »

ik heb momenteel dat revisie setje gekocht en collega gaat mij helpen om ze er in te persen en te honen tot de juiste dikte.

Nu vroeg ik mij enkel af of mijn king pins nog goed zijn. Is het normaal dat wanneer alle rubbers er uit zijn dat je het geheel lichtjes op en neer kan bewegen?

Axiaal bewegen of torsen ze niet maar ze kunnen wel een heel klein beetje op en neer. Is dit nog ok of is dit ook niet normaal?
Ook hoe pers je de kings pins uit elkaar eigenlijk? Bij mij zijn die langs 1 kan zelfs vast gelast met drie punt lassen (langs de andere kant van de vetnippel)

classic line
Spijl is het geworden

« Antwoord #32 Gepost op: Maart 11, 2014, 17:38:18 »

is ook niet normaal waarschijnlijk heb je meer slijtage als je denkt

als pecht heb kom je er met een revisie setje niet

daarom laten veel mensen ze ook reviseren

Ficus
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #33 Gepost op: Maart 11, 2014, 18:15:57 »

Ja maar ik probeer zoveel mogelijk zelf te doen dan leer ik nog iets bij.

Ik zal straks een filmpje maken van wat ik bedoel dan is het mss duidelijker wat ik bedoel.

Senor B.
Onzekere spijl

« Antwoord #34 Gepost op: Maart 13, 2014, 09:36:24 »

Mijn bus is vooraan verlaagd met rasterplaten (1 tandje gezakt) en dropped spindles. De dempers zijn grijze KYB's en banden vooraan zijn 175/55/15.

http://www.spijlbussen.nl/web/index.php/topic,6608.0.html

Dat rijdt echt goed! Het stuurhuis raakt nooit de grond, de uitlaat net niet als ik van de oprit rij. Dit weekend gaan we met 3 vooraan naar Ninove, dan zullen we wel zien of we ons gat verbranden  Very Happy

Speling op de king pin zijn inderdaad slijtage. Hier zie je grofweg hoe een spindle wordt omgedraaid (als je het deftig wil doen, zijn er toch wat meer bewerkingen nodig!). Het linkje maakt wel het principe duidelijk:
http://www.kustomcoachwerks.com/forums/viewtopic.php?t=1704

Honen alleen zal niet genoeg zijn, je zal ook de bussen moeten ruimen. En eerst goed in het vet zetten, vooraleer je in elkaar perst. Anders zal je wel eens heel hard op je vetpomp moeten duwen de eerste keer dat je ze opnieuw invet Grapje/Razz

Ficus
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #35 Gepost op: Maart 14, 2014, 19:07:11 »

goeie link, thx!

dit is dus een filmke van de speling die ik momenteel heb.

Valt dit op te lossen zonder nieuwe king pins?

Senor B.
Onzekere spijl

« Antwoord #36 Gepost op: Maart 28, 2014, 11:45:02 »

Heb je het al gevonden? Het ziet er naar uit dat je een rondel mist (moeilijk te zien op de video). Heeft de spindle ook axiale speling?

Ficus
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #37 Gepost op: Maart 28, 2014, 23:50:19 »

geen axiale speling.

MAAR! ik heb wel iets ontdekt. Wanneer ik die bout heb verwijderd in de king pin heb ik gemerkt dat het gat en die inkeping niet in lijn staan! Dus ik heb de indruk dat de spindel eigenlijk niet genoeg in elkaar geperst was en dan de bout wrs ook te klein was of niet correct genoeg.

Dus ik ge er momenteel van uit dat de king pins nog goed zijn. Voor de rest nog steeds aan het wachten op de draaibank van de collega en dan gaan we ze uit elkaar persen, rubbers vervangen en terug in elkaar persen.

En dan uiteraard link pins en bussen vervangen.

In afwachting heb ik alle andere zaken aan de voorkant wat aangepakt, remleidingen,stuurhuis,pedalen enzovoort

Steekwoorden:
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this