Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: Bezine start probleem 30hp 28pci  (gelezen 1044 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
VWilson55
Onzekere spijl

Offline Offline

Berichten: 21


VW T2/22 1955


« Gepost op: November 20, 2013, 10:07:25 »

Hallo,

Mijn bus rijdt geweldig, 1200 30hp. 800 km rit door Ardennen. Verbruik 1:12.
Warm starten is geen probleem. Koud starten doe ik met handchoke voluit. Na een dag stilstaan doet ie het vlot, maar na 2ŗ3 dagen stil te hebben gestaan. Is alle benzine weg uit vlotter.. Waardoor ik soms een 30 sec moet door starten voordat de bezine de cab bereikt en als je met 6volt rijdt, vermijd je dat liever.
Ook heb ik met starten zwarte spetters op de grond, dus staat ie veel te rijk, dus gebruik ik dan de choke teveel?

Kortom moet ik minder choken, en wat te doen aan bezine in vlotter. Of moet ik altijd een dopje bezine bij me hebben om in de  cabarateur  te gieten.

Mvg willem
Gelogd

VWilson T1 PG/SG 1955 type 221

Samba '66
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 1.944


Penningmeester stichting behoud VW Spijlbussen


100000511997223
WWW
« Antwoord #1 Gepost op: November 21, 2013, 12:03:44 »

Heb je gecontroleerd of de benzine wel weg is uit de carburateur?
Ik had een vergelijkbaar probleem en pas maanden later werd duidelijk dat het niet de carburateur was, maar de startmotor. Deze draaide net te langzaam rond om goed te starten. Uiteindelijk hield deze er helemaal mee op en na vervangen is het probleem opgelost.

Als je benzine wegloopt, zul je de carburateur moeten reviseren of vervangen.
Gelogd

As jy vir jouself kan lag dan het jy altyd iets om oor te lag.

Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this