Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: swing axel  (gelezen 3196 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
pietabroodje
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 197


« Gepost op: November 07, 2013, 19:44:18 »

ik ben op zoek naar wat beginners info over een swing axel.

ik vind hier niet veel van terug of het zou onder een andere naam staan Smile

* waarom is dit bijna niet gebruikt onder een split en meer strait axel ?
* moet er hiervoor geslepen en gelast worden aan de bus ? ( dit is niet de bedoeling ;-) )
* ziet deze setup er zowat als het orgiginele uit ?

greets
piet
Gelogd

JT1
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 2.071



« Antwoord #1 Gepost op: November 07, 2013, 20:07:18 »

Swing axle is pendelas en deze heeft dezelfde werking als straight axle.

Aan de bus hoef je niets te doen, wel de asbuizen verlengen en lassen en korte gietstukken gebruiken.

Ja deze lijkt op origineel.
Gelogd

aap, noot, mes!

pietabroodje
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 197


« Antwoord #2 Gepost op: November 08, 2013, 13:52:59 »

Maar waarom gaat dan zowat iedereen naar straight Axel en vb niet naar pendel assen ?
Zijn pendel assen dan het zelfde als irs ?

Wat zijn de voor en nadelen van pendelassen ( swing Axel )
Gelogd

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 6.207


Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen


wouterduijndam
WWW
« Antwoord #3 Gepost op: November 08, 2013, 13:58:39 »

Maar waarom gaat dan zowat iedereen naar straight Axel en vb niet naar pendel assen ?
Zijn pendel assen dan het zelfde als irs ?

Wat zijn de voor en nadelen van pendelassen ( swing Axel )

Een straight axle (rechte as) is hetzelfde als pendelassen.
IRS is een onafhankelijke achterwiel ophanging.
Gelogd


skywalker
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 234



« Antwoord #4 Gepost op: November 08, 2013, 15:40:03 »

Oftewel:

Gelogd

pietabroodje
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 197


« Antwoord #5 Gepost op: November 08, 2013, 15:45:07 »


zo zie je wat een beginner ik ben ;-)
ik zou beter een project topic openen want dan krijg je wat meer replay.
men bus is ondertussen gezandstraald , staat in de epoxy de vloer , achterhoeken zaten doorzeefd met gaten en een kriksteun die enorm rot was zijn bijna vervangen ...

nu ben ik begonnen met het denken aan een motor .
het zit in de richting van een 2 l .....  die zal gebouwd worden door steve vw shop.
hier heb ik soms nog men bedenkingen over mits hij ver moet rijden
en iedereen raadde me een standaard 1600 aan.

steve zelf raad me zonder enig probleem een 2 l aan hij geeft me een pak vertrouwen en garantie dat dit echt geen probleem zal zijn.
de andere kant van het verhaal , het is 4000 - 5000 euro duurder.

ze proberen me hier te verzekeren dat het zou lukken met irs pendelassen of swing axel door de dagelijkse keuring te geraken ( in belgie )
ik ga ervoor  Very Happy
Gelogd

Sancho
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.307



WWW
« Antwoord #6 Gepost op: November 08, 2013, 16:30:45 »

Maar waarom gaat dan zowat iedereen naar straight Axel en vb niet naar pendel assen ?
Zijn pendel assen dan het zelfde als irs ?

Wat zijn de voor en nadelen van pendelassen ( swing Axel )

Een straight axle (rechte as) is hetzelfde als pendelassen.
IRS is een onafhankelijke achterwiel ophanging.
pendelassen zijn ook een onafhankelijke ophanging Smile
Gelogd

Sancho
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.307



WWW
« Antwoord #7 Gepost op: November 08, 2013, 16:32:32 »


zo zie je wat een beginner ik ben ;-)
ik zou beter een project topic openen want dan krijg je wat meer replay.
men bus is ondertussen gezandstraald , staat in de epoxy de vloer , achterhoeken zaten doorzeefd met gaten en een kriksteun die enorm rot was zijn bijna vervangen ...

nu ben ik begonnen met het denken aan een motor .
het zit in de richting van een 2 l .....  die zal gebouwd worden door steve vw shop.
hier heb ik soms nog men bedenkingen over mits hij ver moet rijden
en iedereen raadde me een standaard 1600 aan.

steve zelf raad me zonder enig probleem een 2 l aan hij geeft me een pak vertrouwen en garantie dat dit echt geen probleem zal zijn.
de andere kant van het verhaal , het is 4000 - 5000 euro duurder.

ze proberen me hier te verzekeren dat het zou lukken met irs pendelassen of swing axel door de dagelijkse keuring te geraken ( in belgie )
ik ga ervoor  Very Happy

Steve weet zeker hoe een goede motor te bouwen!
Maar het weet minstens even goed hoe een goede factuur te bouwen...
Gelogd

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.438



« Antwoord #8 Gepost op: November 08, 2013, 16:43:47 »

pendelassen zijn ook een onafhankelijke ophanging Smile

Ik ben het met je eens dat een pendelas geen starre achteras ( la Ford Capri Mk1) is, maar om het nou onafhankelijk te noemen  Eh?
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Sancho
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.307



WWW
« Antwoord #9 Gepost op: November 08, 2013, 16:49:37 »

pendelassen zijn ook een onafhankelijke ophanging Smile

Ik ben het met je eens dat een pendelas geen starre achteras ( la Ford Capri Mk1) is, maar om het nou onafhankelijk te noemen  Eh?

als je linkerwiel in een put rijdt...
dan doet je rechterwiel...

NIETS Smile

rij je met een starre achteras links in een put verandert de stand van je rechterwiel
afhankelijk dus
Gelogd

Sancho
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.307



WWW
« Antwoord #10 Gepost op: November 08, 2013, 16:50:41 »

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wielophanging#2._Semi-onafhankelijk

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pendelas
Gelogd

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.438



« Antwoord #11 Gepost op: November 08, 2013, 17:02:45 »

Das een mooi compromise, semi onafhankelijk.. bij onafhankelijk blijft de band/velg combinatie bij het inveren nagenoeg recht op het wegdek staan, dit integenstelling tot een pendelas constructie waar de stand (hoek) van de velg/bandcombinatie wel degelijk veranderd.

Maar goed, semi-onafhankelijk dus  Very Happy
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Sancho
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.307



WWW
« Antwoord #12 Gepost op: November 08, 2013, 17:06:34 »

neen hoor,

nogeens kijken Smile
Pendelas staat bij onafhankelijk Smile

Een golfje 1 en 2  hebben een semionafhankelijke ophanging
Gelogd

Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this