Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: Gescheurde koppen  (gelezen 1035 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
flupke
Spijl blijft

Online Online

Berichten: 131



« Gepost op: Oktober 15, 2013, 23:12:00 »

In verband met een speling van ruim 1 mm op de krukas,  Surprised  dontknow heb ik vlak voor mijn zomervakantie mijn motor gewisseld.
Nu heb ik voor de gein, en om eens te zien wat de schade was, het blok eens uit elkaar geschroefd.
Ik bleek een Duitse en een Mexicaanse kop te hebben, allebei goed voorzien van scheuren: van de kleppen naar de bougie, en ook tussen de kleppen onderling, kortom rijp voor de oudijzerbak.
Nu is mijn vraag: hoe komt dit eigenlijk? Het is bekend dat zowat alle 1600 dubbelpoorters gescheurde koppen hebben. Waarom/waardoor?  dontknow
Jongens laat maar horen:

Groeten, Philip
Gelogd

The General
SplitsAtTheLake
*
Offline Offline

Berichten: 1.342


Vieze voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen


« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 16, 2013, 08:20:57 »

Te weinig ruimte tussen de kleppen en het bougiegat waardoor deze niet zoveel warmte aankunnen en scheuren. Een enkelpoorts kop heeft veel meer "vlees" en zijn hier veel beter tegen bestand Cool
Gelogd

Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this