Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 32   Omlaag
Auteur Topic: JT1 zijn 66-er 11 raams combi  (gelezen 61964 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen

wouterduijndam
« Antwoord #75 Gepost op: December 15, 2013, 11:51:29 »

Wanneer deze hun goedkeuring geven lijkt mij dat laatste niet meer aan de orde.

Jawel, want het blijft voor de Voertuig Ongevallen Analyse van de Politie zelfbouw en het is niet zo dat het apart op je kenteken papieren vermeld word zoals bij een Duitse TÜV.

JT1
Spijl is het geworden

« Antwoord #76 Gepost op: December 15, 2013, 13:18:52 »

Zouden alle flipped spindels dan anders behandeld worden? Dit aangezien dit ook niet op de "juiste" manier in elkaar gezet is en ook verzwakt is aan de zijde waar het materiaal weg gefreesd is? Ook zit hier de astap op een hogere plek dan standaard.

Ook bv. jouw bus net als bijna iedereen heeft meer vermogenstoename in hun voertuig zitten dan is toegestaan. Dan zou je nooit iet kunnen doen om de hobby beter en leuker te maken. Voordeel is wel dat je dit wel kan laten keuren en op kenteken vermeld kan krijgen Smile

aap, noot, mes!

sikke-aant
Spijl blijft

« Antwoord #77 Gepost op: December 15, 2013, 13:21:43 »

Damm, dit zijn serieuze aanpassingen!!!

Renka
Split personality

« Antwoord #78 Gepost op: December 15, 2013, 16:17:08 »

"overigens zal je bij zo een opzichtige constructie, bij sporen onderzoek na een ongeval altijd door de mand vallen met alle vervelende gevolgen vandien."

Niet te hard op de feiten vooruit lopen Rene Very Happy

Ik laat me eerst even informeren door de heren van de RDW. Wanneer deze hun goedkeuring geven lijkt mij dat laatste niet meer aan de orde. Ga er overigens voor alsnog vanuit dat door de juiste behandeling en manier van construeren het een deugdelijk systeem kan blijken.

wordt vervolgd tongue3

haha nee natuurlijk niet, ben van nature geen zwartkijker, maar wilde alleen duidelijk proberen te maken dat ik er persoonlijk niet zoveel vertrouwen in heb, maar realiseer me wel duidelijk dat de stuurinrichting een cruciaal onderdeel van de auto is.

De Gotthard of Grossglockner af met toegeknepen billen is niet mijn relaxte vakantiebeleving  Surprised tongue3

ennuh als de rdw het al goed zal vinden, dan nog is dat geen garantie he !

ps ik heb dropped spindels van Erwin en die bevallen mij prima!

To finish first, you first have to finish

Renka
Split personality

« Antwoord #79 Gepost op: December 15, 2013, 16:17:53 »

oh sorry modderaars ben digibeet vergeet dat niet  tongue3

skywalker
Spijl blijft

« Antwoord #80 Gepost op: December 15, 2013, 19:15:21 »

Zouden alle flipped spindels dan anders behandeld worden? Dit aangezien dit ook niet op de "juiste" manier in elkaar gezet is en ook verzwakt is aan de zijde waar het materiaal weg gefreesd is? Ook zit hier de astap op een hogere plek dan standaard.

Ook bv. jouw bus net als bijna iedereen heeft meer vermogenstoename in hun voertuig zitten dan is toegestaan. Dan zou je nooit iet kunnen doen om de hobby beter en leuker te maken. Voordeel is wel dat je dit wel kan laten keuren en op kenteken vermeld kan krijgen Smile

Of het anders behandeld wordt is de vraag, feit is wel dat het veel minder in het oog springend is. Een dergelijke constructie als jij van plan bent zie je zo zitten door het wiel heen (tenzij je 17"dichte wieldoppen gaat monteren  Very Happy ) Daarnaast ben jij van plan om heel erg laag te gaan en dat zal ook direct in het oog springen met de daarbij behorende vragen tot gevolg in zo'n situatie. Verder sluit ik mij aan bij René. Zelf zou ik mij niet happy voelen bij een dergelijke constructie. De krachten die erop komen is niet te onderschatten en zoals Erwin al aangaf zijn dergelijke delen niet voor niets heel vaak uit één deel gegoten. Komt nog bij dat je aan het spelen bent met de variabelen van dwarskracht, momenten en schuifspanning. Interessant om eens te lezen: http://wetenschap.infonu.nl/techniek/118647-moment-kracht-maal-arm-het-belang-binnen-de-techniek.html
Het onafgeveerde gewicht gewicht wordt ook hoger bij deze 'oplossing', dus ook niet bevorderlijk voor het rijgedrag.

Vermogenstoename voor auto's met een eerste toelating van voor augustus 1973 is geen enkel probleem. Ik heb 125kW op kenteken staan.

JT1
Spijl is het geworden

« Antwoord #81 Gepost op: December 15, 2013, 19:59:33 »

Jongens bedankt voor het meedenken.

Wat wel mooi is de discussie die dit vraagstuk te weeg brengt. Hebben we ook iemand met afgestudeerde universitaire werktuigbouwkunde opleiding? Deze kan het waarschijnlijk zo even opklaren. Hoeven we ook niet helemaal naar de Gothart tunnel met de broek vol om hier dan verslag over te doen Very Happy

en uhh Luuk, bestaan die 17 inch wieldoppen tongue3

Heb al wel een leraar aan het HBO materiaalkunde er naar laten kijken. Weet zijn bevindingen nog niet. Wel weet ik inmiddels dat je met speciale electroden met kleurcode bepaalde temperaturen aan het te lassen onderdeel kunt geven om vervolgens af te lassen op temperatuur. Daarna het te laten afkoelen met gelijke stappen, zoals aangegeven in de tabel van Rene. (in zand bv) Deze techniek wordt vaak toegepast in de offshore van de NAM ed.

wordt vervolgd.

aap, noot, mes!

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #82 Gepost op: December 16, 2013, 08:20:23 »

en uhh Luuk, bestaan die 17 inch wieldoppen tongue3

Airkewld levert 17" staal... misschien is dat een optie  Yellow Very Happy

bron; http://www.airkewld.com/5-Lug-Smoothie-17-Inch-Wheel-p/9001.htm

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Mr. Oizo
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #83 Gepost op: December 16, 2013, 08:39:43 »

Ik heb er geen reet verstand van, maar zou de waarschuwingen zeker serieus nemen en toch eens wat andere opties ernaast leggen...

Westfalia Mosaïc SO23 Mango '59!

skywalker
Spijl blijft

« Antwoord #84 Gepost op: December 16, 2013, 10:09:26 »

Wel weet ik inmiddels dat je met speciale electroden met kleurcode bepaalde temperaturen aan het te lassen onderdeel kunt geven om vervolgens af te lassen op temperatuur. Daarna het te laten afkoelen met gelijke stappen, zoals aangegeven in de tabel van Rene. (in zand bv) Deze techniek wordt vaak toegepast in de offshore van de NAM ed.

Het aflassen van deze constructie maak ik mij niet zo'n zorgen om (in tegenstelling tot anderen wellicht). Het is meer de constructie op zich waar ik mijn ?? bij zet.
Mijn draagarmen zijn ook voorzien van een stalen plaat die er aan gelast is. Dat leek mij iets veiliger dan de standaard schokdemper punt te gebruiken voor mijn coilover set. Iemand die nu denkt dit kan ik zelf ook wel met mijn Mig/Mag lasapparaatje: Doe maar niet  Yellow Exclaim

JT1
Spijl is het geworden

« Antwoord #85 Gepost op: December 16, 2013, 16:23:18 »

@Luuk

Kan natuurlijk ook een versterking aan de achterzijde lassen ter hoogte van de bovenste linkpin?? Dat is wel een goeie Luuk!

Snap de bezorgdheid alleen "mijn gedachte" het is 1.5 inch hoger dan het verschil tussen een dropped- en een normale standaard spindel.

Gebruik jij ook hetzelfde staal Luuk? 9.5 mm 1045HR? En ja een goede lassen met verstand van zaken en de juiste gereedschappen zijn voor handen. Very Happy

@Area

Dit zijn wel hele leuke velgen zo Cool

@oizo

Neem een ieder serieus. Maar bedenk wel dat ik dit niet heb uitgevonden. Aan de andere kant van de Atlantische is het reeds een beproefd systeem dat tot dusver geen negatieve ondervindingen aan het licht heeft gebracht. Nogmaals laat het allemaal onderzoeken door mensen die er echt verstand van hebben. Dit laat ik meewegen in mijn besluit tot montage ja of nee.

aap, noot, mes!

Samba '66
Spijlbussen.nl

Penningmeester stichting behoud VW Spijlbussen

100000511997223
« Antwoord #86 Gepost op: December 16, 2013, 19:54:08 »

Aan de andere kant van de Atlantische is het reeds een beproefd systeem....

Dat iets in de US een beproefd systeem is wil nog niet zeggen dat het goed is......

As jy vir jouself kan lag dan het jy altyd iets om oor te lag.

Renka
Split personality

« Antwoord #87 Gepost op: December 16, 2013, 19:56:08 »

ik zou in ieder geval andere moeren nemen, wel goede bouten en geen goede moeren ??

JT1
Spijl is het geworden

« Antwoord #88 Gepost op: December 16, 2013, 20:00:16 »

Bouten en moeren waren hier niet echt nodig voor de borging voor de plaat enkel om hem op de goede plaats rondom te lassen.

Ik ga overigens wel voor de 10.9 kwaliteit. Verzonken ziet er ook mooi uit dan. tongue3

en ja goed plamuren kunnen ze daar ook Smile
(net als het feit dat dropped spindles daar zijn uitgevonden, en daar rijden we hier ook allemaal met volle tevredenheid mee ..... (en terecht Grapje/Razz))

aap, noot, mes!

MR.Hamburger
Spijl gaat niet meer weg

`64 walktrough caravelle camp-wagon

« Antwoord #89 Gepost op: December 25, 2013, 09:43:12 »

Leuk project!!

Enkel het lassen aan gietwerk tja als je dat nog nooit gedaan hebt kan ik je nu al vertellen dat dat gewoon weer afbreekt.
Je dient dat al speciaal te lassen (zwarte elektrode maar daar heb je weer ervaring bij nodig of tiggen) en daarna de oven in en langzaam maar dan ook langzaam de oven terugstellen in grades totdat hij afgekoeld is.
Je merkt zelf denk al met een gaatje boren dat het net peperkoek is

Verder goed bezig!!

Steekwoorden:
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 32   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this