Pagina's: 1 ... 36 37 [38] 39 40   Omlaag
Auteur Topic: JT1 zijn 66-er 11 raams combi  (gelezen 78610 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
JT1
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 2.183



« Antwoord #555 Gepost op: Februari 17, 2020, 19:06:46 »

Vandaag niets kunnen doen maar wel op doorreis langs KenK gereden voor wat extra werk 😉

Korte zijde onderkant buitenkoker
Binnenkoker onder klapdeuren
Spie en moer voor stuur(stang)








Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 7 met Tapatalk
Gelogd

aap, noot, mes!

JT1
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 2.183



« Antwoord #556 Gepost op: Februari 18, 2020, 17:25:37 »

Vandaag bezig geweest met de definitieve maatvoering van de rechterhoek. Aangezien er weinig origineel over was was het een aanzienlijke investering om het naar wens te krijgen. Had grote moeite met het uitlijnen van de achterklep. Deze moet meer naar rechts maar krijg het niet zoals ik graag wil. Nu gaat hij wel naar de juiste plek maar dat komt voornamelijk door de klep geleiders aan elke zijde. Misschien dat iemand hier een tip voor heeft? Voor nu tevreden en deze hoek kan vast gelast worden. Van hieruit heb ik nu de juiste maatvoering voor de andere zijde alsook de onderkant.




Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 7 met Tapatalk
Gelogd

aap, noot, mes!

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 6.265


Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen


wouterduijndam
WWW
« Antwoord #557 Gepost op: Februari 18, 2020, 17:45:51 »

JT heb je je scharnieren al goed bekeken?


Mooi hoor zon strakke nieuwe achterhoek  Grapje/Razz
Gelogd


JT1
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 2.183



« Antwoord #558 Gepost op: Februari 18, 2020, 18:19:52 »

Ja dat heb ik zeker gedaan en kan er niets vreemds aan ontdekken. Zowel links als rechts gekeken. Geen vreemde knik erin of afwijkend van elkaar. Nergens ruimte op, etc. Ik kan het niet bedenken in ieder geval.

Wat de hoeken betreft, deze zijn gewoon te koop h Very Happy
Gelogd

aap, noot, mes!

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 6.265


Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen


wouterduijndam
WWW
« Antwoord #559 Gepost op: Februari 18, 2020, 19:00:52 »

En doe je het proef passen met of zonder torsieveren?
Gelogd


JT1
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 2.183



« Antwoord #560 Gepost op: Februari 18, 2020, 19:32:33 »

Met de veren in positie, zal dat uitmaken denk je? Zal wel strijd worden om deze van de spanning af te halen...
Gelogd

aap, noot, mes!

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 6.265


Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen


wouterduijndam
WWW
« Antwoord #561 Gepost op: Februari 19, 2020, 07:31:18 »

Juist met de veren in positie want dan staan je scharnieren goed op spanning.
Gelogd


Airbus
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.484


Low 64-er MGPW OG paint


x x x
« Antwoord #562 Gepost op: Februari 19, 2020, 11:07:39 »

Ja lastig dit.. bussen zijn niet nieuw meer, en nooit echt recht uit de fabriek gekomen.
Ik had dezelfde issue incl een oude schade.

wacht maar tot dat het klep rubber erinzit, dan is het helemaal drama  Surprised  
Gelogd

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

JT1
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 2.183



« Antwoord #563 Gepost op: Februari 19, 2020, 12:36:20 »

Bedankt voor het meedenken. Wordt op prijs gesteld. Ik ga eerst zonder de veren proberen te passen. Wanneer het goed zit zet ik de veren er weer op. Rubber heb ik inderdaad ok al gehoord dat dit weer issues met zich mee brengt.

Verder nog een vraag. Ben op zoek naar het stukje blikwerk van de achterklep waaraan de klepveer bevestigd zit.



Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 7 met Tapatalk
Gelogd

aap, noot, mes!

Airbus
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.484


Low 64-er MGPW OG paint


x x x
« Antwoord #564 Gepost op: Februari 20, 2020, 07:55:13 »

Je bedoelt het pootje? Zonde om daarvoor een nieuwe klep te kopen.
Misschien heeft Evam of K&K nog wat liggen?
Gelogd

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

JT1
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 2.183



« Antwoord #565 Gepost op: Februari 20, 2020, 10:05:37 »

Dit heb ik daar gevraagd maar moet dan klep kopen. Bij de verkoop van een nieuwe verwacht je dat dat er aan zit maar deze moet je overzetten van de oude. En die heb ik dus niet. Meest rotte kleppen zijn met pootje in het oud ijzer beland...

Maar inderdaad, het betreft het pootje Very Happy
Gelogd

aap, noot, mes!

Airbus
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.484


Low 64-er MGPW OG paint


x x x
« Antwoord #566 Gepost op: Februari 20, 2020, 13:04:09 »

Oke dat is wel gek, koop je een dure klep..

Gelogd

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 6.265


Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen


wouterduijndam
WWW
« Antwoord #567 Gepost op: Februari 20, 2020, 21:54:15 »

Ik heb nog een rotte klep liggen uit 1957. Wat ik alleen niet weet is of er veranderingen zitten in die oortjes.. Whistle
Gelogd


JT1
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 2.183



« Antwoord #568 Gepost op: Februari 20, 2020, 22:00:35 »

Wouter, dat maakt mij niet uit. Dus mocht je een donorstukje hebben laat maar weten of je het missen wil. Maar bij een 57 zit volgens mij een scharnier en geen veer??
Gelogd

aap, noot, mes!

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 6.265


Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen


wouterduijndam
WWW
« Antwoord #569 Gepost op: Februari 20, 2020, 22:25:59 »

Is dat deze klep die jij hebt?
https://www.kieftenklok.nl/shop/nl/front-page/t1-1950-1967/t1-opbouw/t1-motorklep/motorklep-1-64-2-65-detail
Gelogd


Steekwoorden:
Pagina's: 1 ... 36 37 [38] 39 40   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this