Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: Spit  (gelezen 1060 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jddv
Onzekere spijl

« Gepost op: September 18, 2013, 17:31:42 »

Ik wil mijn bus in een spit gaan hangen.
Nu staat er 1 op MP.
Is dit nu een deugdelijke bevestiging?
http://link.marktplaats.nl/711379453

Het lijkt mij toch veel beter om de bevestigingspunten van de vooras/achteras te gebruiken?
Of zijn de bumpersteunen voor en de bevestigingspunten van de motorplaat achter ook voldoende (zie die op MP).

Tnx

Renka
Split personality

« Antwoord #1 Gepost op: September 18, 2013, 18:47:31 »

Ik wil mijn bus in een spit gaan hangen.
Nu staat er 1 op MP.
Is dit nu een deugdelijke bevestiging?
http://link.marktplaats.nl/711379453

Het lijkt mij toch veel beter om de bevestigingspunten van de vooras/achteras te gebruiken?
Of zijn de bumpersteunen voor en de bevestigingspunten van de motorplaat achter ook voldoende (zie die op MP).

Tnx

Ik zou het niet doen, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.  en waarom

je kan de neus onderkant niet vervangen en daaronder is het juist altijd verrot, de bus hangt dan echt op de uiteinden van zn frame wwardoor het frame eerder geneigt is om door te buigen.
Voorts is de achterophanging slecht, als je weet hoe die driehoekjes met slechts een paar puntlasjes vast zitten brrr   icon_shaking

ik zou voor de beproefde gaan aan de asbevestiging, heb er nu weer eentje gemaakt voor tonka zn project en die is zo makkelijk zelf te maken!

cheers Renka

To finish first, you first have to finish

Spylist
Spijl blijft

« Antwoord #2 Gepost op: September 19, 2013, 08:06:02 »

Ik zou het wel doen, is namelijk mijn spit Grapje/Razz.

Ik had inderdaad het geluk dat er op de onderkant van de neus nog geen vierkante millimeter roest zat (als dat wel zo is kan je die natuurlijk gemakkelijk vervangen zonder spit). Aan de achterkant zit het spit niet op de die driehoekjes vast maar op de chasis balken gebout.

Verder is hij ideaal in gebruik, je kan hem met je pink omdraaien en de zwenkwielen zijn natuurlijk Ideaal (het voordeel vergeleken met vele andere spits is dat hij op zijn plaats kan draaien en dus niet meer plaats nodig heeft om hem om te gooien) Wel zou ik er nog iets op maken zodat je hem vast kan zetten, ik gebruikte hier altijd gewoon bokjes voor als ik in de auto moet zijn (kan ook natuurlijk).

En wat betreft dat doorhangen, die paar centimeter maken het verschil echt niet hoor.......

Gr.

°,(__|__),°
   (o\  /o)
Only the best brands will be included in the alphabet!

Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this