Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
Auteur Topic: Patina look behouden of voor nieuwe lak gaan  (gelezen 10558 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
aeLiXihr
Spijl gaat niet meer weg

Offline Offline

Berichten: 630


'57 Spijlbus omgeruild voor een S&S Antilla 30'


« Antwoord #30 Gepost op: September 20, 2013, 10:17:47 »

Als ik de bus laat stralen moet het toch goedkomen?
...nee, dan heb je van 54 jaar patina verneukt. Maarja, het is jouw bus. Met stralen kom je niet in de naadjes en er blijft meestal ook wel ergens wat grid achter wat je niet wegkrijgt, dat zijn nieuwe rotnesten.
Overigens kun je het zo doen als ik heb gedaan en als het resultaat je niet bevalt kun je daaroverheen altijd nog overspuiten...
Gelogd


"When the world is pregnant with lies, a secret long hidden will be revealed"
...the only truth is nature

Sancho
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.306



WWW
« Antwoord #31 Gepost op: September 20, 2013, 11:03:57 »

roest is een chemisch proces..
eens dat ingang gezet is blijft het volgens mij lekker doorgaan
je kan nooit alles weghalen
en ook bijna onmogelijk alles bedekken

maar als jij deze bus wil spuiten heb je wel even de FOUTE bus gekocht!

Als je een nieuwe wagen koopt en je wil persé een rode, dan moet je ook geen groene kopen hé.
(tenzij deze echt heel veel beter geprijst is maar daar is K & K niet voor gekend)
trouwens voor +-13000€ + 2000€ laswerk + 5000€ spuitwerk (minstens) koop je zonder problemen en kant en klare bus die iemand anders gerestaureerd heeft...
Gelogd

Kooymak
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 168


1964 Kombi: AR-65-99


« Antwoord #32 Gepost op: September 20, 2013, 12:14:46 »

Wat een gave Patina!!!!!  Eeuwig zonde om over te spuiten!  Als je dat gaat doen heb je in mijn idee de verkeerde bus gekocht...

my 2 cents    Cool
Gelogd

rusty67
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.549


67er T1 AIR-RIDE CUSTOM GEVAL


« Antwoord #33 Gepost op: September 20, 2013, 13:10:16 »

Dat is t precies, er zijn zo veel bussen die wel een spuitjob kunnen gebruiken, echt....als je em wilde spuiten heb je echt de verkeerde bus gekocht.

Patina zoals op deze bus met logos is zeldzaam!!

Eeuwig zonde !!! ( en niet alleen vd patina, ook het geld voor t spuiten.....
Je krijgt nooit zon unieke en BADASS bus als deze!!
Gelogd

a dog is a dog and stuffing feathers in its ass doesn't make it a chicken.

(O\|/O) THE O.G. SPLIT PERSONALITY|o\O/o|
             Oldskool kustom Speed Club

aeLiXihr
Spijl gaat niet meer weg

Offline Offline

Berichten: 630


'57 Spijlbus omgeruild voor een S&S Antilla 30'


« Antwoord #34 Gepost op: September 20, 2013, 16:50:32 »

Die barndoor is met lijnzaad olie behandeld.
is dat niet hetzelfde als Owatrol?
Gelogd


"When the world is pregnant with lies, a secret long hidden will be revealed"
...the only truth is nature

rusty67
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.549


67er T1 AIR-RIDE CUSTOM GEVAL


« Antwoord #35 Gepost op: September 20, 2013, 18:22:14 »

nee, lijnolie blijft plakkeriger en duurt heel lang voor t droogt.
Owatrol zitten wat toevoegingen e.d. in.

Maar lijnolie werkt ook prima.
Gelogd

a dog is a dog and stuffing feathers in its ass doesn't make it a chicken.

(O\|/O) THE O.G. SPLIT PERSONALITY|o\O/o|
             Oldskool kustom Speed Club

kees
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 492



WWW
« Antwoord #36 Gepost op: September 20, 2013, 20:06:45 »

Net ff op bezoek geweest bij deze ruwe diamant.  Very Happy  JD is toevallig collega van me..

Héél erg gaaf ding.  Op paar kleine plekjes na extreem harde bus met een dijk van een potentieel.
Dit apparaat schreeuwt om 'orgineel zo houden', hoewel ik de bus op Wouter's plaatje toch écht ook erg gaaf vind (zie onder).

Ben benieuwd...


Gelogd

pietabroodje
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 198


« Antwoord #37 Gepost op: December 15, 2013, 14:57:21 »

even mijn toelichting

ik ben fan van een gespoten bus  Grapje/Razz
maar deze zou ik echt ook zo houden als hij is.

om je wat meer te motiveren.
men bus was in goede staat ( voor het stralen )
na het stralen veel kleine roestplekjes die doorkwamen dus veel werk , ( 8000 euro aan kosten )
spuitwerk 5000 euro . nieuwe rubbers 1000 …. en dit zal nog niet alles zijn.

Smile hou deze maar zo
Gelogd

Steekwoorden: Patina 
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this