Pagina's: [1] 2   Omlaag
Auteur Topic: How to camper interieur.  (gelezen 8298 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Ficus
Spijl gaat niet meer weg

« Gepost op: Juni 16, 2013, 09:33:59 »

Na 5 jaar wil ik mijn interieur nog eens opnieuw aanpakken met de nieuwe ideeën dat ik heb. Maar nu wou ik ook wel eens al jullie tips horen voor de kleine details waar mss niet iedereen aan denkt;)

Nu heb ik alles er uitgegooid en wil ik op zen minst een nieuwe vloer, deurpanelen en r&r bed( heb nu creative maar ben niet tevreden(binnenkort te koop;)))

Toen ik mijn vloer verwijderde kwam ik roest tegen in een paar gleuven dus ik denk dat er ooit water gemorst is en onder de vloer geraakt is. Heb dat snel weer bloot geschuurd en 3 lagen hammerit over;)

Maar vandaar vraag 1. Hoe hebben jullie de vloer gemaakt? Welk materiaal, hoe bevestigd en hoe afgewerkt?

Ik dacht nu de guide van hazelarmstrong te volgen. Heb 12mm betonplaten gekocht, op maat afsnijden en vast lijmen en de rand dichtkitten. Maar vinden jullie dat een goed plan?

Mijn tweede vraag is isolatie van de motorbulkhead of hoe je het ook noemt:) hoe hebben jullie dit afgewerkt of hebben jullie hier niets aan gedaan? Momenteel heb ik hier enkel een paar sound deadening platen op liggen maar vraag mij af of het beter kan.

Derde vraag, isolatie. Ik heb nu zoals je op de foto kan zien goedkope isolatie van de diy winkel. Heb gelezen over armaflex maar is dat product echt zo goed en maakt het veel verschil? Want eerlijk gezegd heb ik het gevoel dat met de vele ramen in de bus warmteisolatie een nutteloze strijd is:) geluids isolatie vind ik wel interesant!

Dus shoot! Wees gerust en stel u eigen vragen ook maar:D denk dat er genoeg aan hun interieur bezig zijn nu:)

Ficus
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #1 Gepost op: Juni 21, 2013, 23:18:42 »

echo

echo

echo

classic line
Spijl is het geworden

« Antwoord #2 Gepost op: Juni 22, 2013, 11:14:54 »

ik had armaflex in mijn vorige bus en komt ook zeker weer in  mijn panel
kwa geluid helpt het zeker
kwa warmte heb je wel een punt maar alle beetjes helpen

dj pierre
Spijl blijft

« Antwoord #3 Gepost op: Juni 22, 2013, 13:16:20 »

Die strips die je geplakt heb zijn anti-dreunplaat. Dat gaat zeker helpen tegen resonanties vanuit de motorruimte.

Armaflex is thermische isolatie en niet bedoeld als geluidsdemping (hoewel het wel een dempend effect heeft). Ik heb ook armaflex in de bus en ben er wel blij mee. Ik gebruik de bus ook in de winter en moet zeggen dat de warmte van de standkachel goed binnen blijft. Heb het ook bij -5C niet koud in de bus gehad. En dat terwijl ik de standkachel niet laat draaien als ik ga slapen. Ook is het nooit heel heet in de bus 's zomers.

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen

wouterduijndam
« Antwoord #4 Gepost op: Juni 22, 2013, 13:59:35 »

Die strips die je geplakt heb zijn anti-dreunplaat. Dat gaat zeker helpen tegen resonanties vanuit de motorruimte.

Ik was afgelopen dinsdag bij PeterPanel en die heeft zijn 55ér ook helemaal vol zitten met anti-dreunplaat.
Hij vertelde mij dat je dit altijd contra moet plakken aan waar het geluid vandaan komt.
Hij was nu bezig om anti-dreunplaat onder zijn voorbank en voorvloer te plakken.

vwspijlbus
Split personality

100001241297482
« Antwoord #5 Gepost op: Juni 22, 2013, 14:56:36 »

Ik heb afgelopen winter ook het interieur uit de bus gehad.
Een foutje wat ik hierbij heb gemaakt is dat ik de rol vynil vloer te vroeg (zo'n 2 maanden) vooraf heb gekocht waardoor het te lang opgerold bleef en is blijven 'golven'. Dubbelzijdige tape verhelpt dit niet.
Als je ook vynil op de vloer legt is dat wel iets om rekening mee te houden.

Frank

Ficus
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #6 Gepost op: Juni 23, 2013, 17:22:31 »

Hij vertelde mij dat je dit altijd contra moet plakken aan waar het geluid vandaan komt.

Wat bedoel je eigenlijk met contra?

Hebben jullie de vloer op 1 of andere manier vast gezet en hebben jullie de zijkanten dichtgekit of gewoon zo gelaten?

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen

wouterduijndam
« Antwoord #7 Gepost op: Juni 24, 2013, 10:21:47 »

Zoals boven de motorruimte. Het geluid komt van onderen en je plakt het aan de bovenkant, op deze manier schijnt anti dreun het meest effectief te zijn.

Sancho
Spijl is het geworden

« Antwoord #8 Gepost op: Juli 09, 2013, 14:26:39 »

hup,

ik ga er ook eindelijk aan beginnen....

1 van mijn belangrijkste vragen....
Welk Hout ???

Ik meen gelezen te hebben dat populieren multiplex de voorkeur heeft (licht en sterk)
maar welke diktes zijn er aan te raden voor de bepaalde functies?
Bed/bank zal het meest belast worden natuurlijk, dus daar het dikst... maar hou dik Smile
Afwerking zou ik met fineer doen (achteraf) om het toch een oldskool uiterlijk te geven

Houtlijm... genoeg soorten op de markt, maar welke is echt goed en handig om te gebruiken?
En slotjes en dergelijke, zijn daar goede bronnen voor?

schuim voor de banken

en welk soort/type/materiaal van overtrek

ik heb nog veel opzoekwerk Smile

bartg
Spijl blijft

« Antwoord #9 Gepost op: Juli 09, 2013, 15:30:31 »

@sancho; In plaats van populierenmultiplex zou ik voor berkenmultiplex gaan. Een fractie duurder, maar wel veel sterker. In populierenmultiplex druk je gemakkelijk een deukje met je nagel. Aangezien zo'n camper-interieur wel een stootje mag gaan hebben niet verstandig.

Sancho
Spijl is het geworden

« Antwoord #10 Gepost op: Juli 09, 2013, 17:17:42 »

ter info:

ik heb deze decoupeerzaag gekocht
http://www.toolnation.nl/catalog/product/view/id/31510?s=qw

Qua kwaliteit toch blijkbaar echt GOED (enkel Mafell scoort beter maar die is dan ook maal 4 in prijs)

Airbus
Spijl is het geworden

Low 64-er MGPW OG paint

x x x
« Antwoord #11 Gepost op: Juli 10, 2013, 11:47:43 »

Ik heb bijv 18 blokjes van 10x10 cm op mijn dak geplakt (aan de binnenkant duh) en de bus werd hierdoor mega stil  Cool

Ook op de zijkanten\deuren en neus heb ik wat blokjes anti dreunplaat geplakt, ... werkt echt super. (en tectyl in de stijlen..)
Je hoeft niet de hele bus vol te behangen.. gaat om de "tril" delen... (broodtrommel effect.. : )

De laadruimte boven de motor heb ik met vloerbedekking bekleed, en het matras ligt erop.. stil genoeg.. hoeft geen dreunplaat op.. dus kan mooi de evt roest in de gaten houden..  

Voor de slaapbank heb ik 15 mm multiplex gebruikt, en de kastjes 6-8 mm... alles heb ik erna met skai bekleed.. en is heel erg mooi geworden..

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

Ficus
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #12 Gepost op: Juli 10, 2013, 13:57:58 »

Mijn bank is bijna af en zal het hier posten dan. Ik heb 18mm multiplex gebruikt voor alles en 25mm voor de rug en zitvlak. Dat buigt geen mm door;)

De vloer heb ik met 12mm beton multiplex bekleed en vast gelijmd. In die vloerplaat heb ik een groef van 5mm diep gefreest waar de bedbank ik past.

Ook heb ik de scharnieren van de bedbank aan de binnenkant gezet waardoor ik nu twee armsteunen heb langs elke kant.

Sancho
Spijl is het geworden

« Antwoord #13 Gepost op: Juli 10, 2013, 20:04:14 »

heb vandaag de nodige platen triplex gekocht.
Houthandel had er eigenlijk maar 1 (meranti) dus heb die dan maar gekocht in 18 12 en 9 mm

Sancho
Spijl is het geworden

« Antwoord #14 Gepost op: Juli 11, 2013, 11:56:31 »

Vraagje aan SERGE Smile

Jij heb de WAECO ColdMachine 54 gebruikt...
Mogelijks ga ik iets gelijkaardig doen op termijn.
Maar heb je dan jou toestel ergens moeten laten vullen?
Ik vermoed dat dit werkt gelijk een airco?

Steekwoorden:
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this