Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: Zuid Afrikaanse & Australische pick ups  (gelezen 5296 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.408



« Gepost op: Mei 04, 2006, 13:18:09 »

Vanwege het land en het klimaat (droog, stoffig en erg heet) kregen de pick ups
(enkel en dubbel cabines) in deze landen een andere voorziening om lucht bij de motor te krijgen.
Waar wij louvres in de hoeken kregen (of bij '65 - '67 sleuven boven de achterwielen), hadden ze
in deze warme landen zgn "snorkels" die de lucht zo hoog mogelijk boven de grond aanzoog zodat
er minder kans was dat de lucht vol stof zat.


dubbel cabine met snorkels, en dus gladde zijkanten.


normale dubbel cabine, dus met louvres in de achterste hoeken


Latere dubbel cabine (dus vanaf 1965), met sleuven boven de achterwielen.


pick up enkel cabine met "oren" achter tegen de cabinewand

meer hierover (en andere oplossingen) op www.dropgates.com
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Samba '66
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 1.944


Penningmeester stichting behoud VW Spijlbussen


100000511997223
WWW
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 04, 2006, 13:28:00 »

Ik ken het probleem.
Ik heb in Zuid Afrika een kevertje gehad uit 1967.
Standaard uitrusting: 2 flessen water
De koeling tijdens het rijden was voldoende, maar na 15 minuutjes stilstaan drong de warmte door in de benzinepomp en ontstond een vapour-lock. Een beetje waterkoeling  Confused loste dit op.

In latere modellen is de rubber tussen het blok en de benzinepomp dikker geworden en de aandrijving van de pomp langer om het probleem op te lossen.

Gelogd

As jy vir jouself kan lag dan het jy altyd iets om oor te lag.

ploon
Spijl gaat niet meer weg

Offline Offline

Berichten: 811



WWW
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 04, 2006, 17:06:33 »

in australie hebben ze ook pickups gehad met een dubbelwandig dak. de hele rand boven de voorruiten is dan open en de ligt wordt door het dubbele dak naar achter gevoerd
Gelogd

Pim van Loon - '60 pickup
www.ploon.nl - www.vwshows.com

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.408



« Antwoord #3 Gepost op: Mei 04, 2006, 21:48:40 »

Citaat van: ploon
in australie hebben ze ook pickups gehad met een dubbelwandig dak.


Klopt .. maar is het aangeluren niet waard !!





zogezegd een pick up met een waterhoofd  tongue3

Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

spijlbus.tk
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 130


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: Mei 04, 2006, 22:21:39 »

vindt t mee vallen hoor die waterhoofd Grapje/Razz

Gelogd

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.408



« Antwoord #5 Gepost op: Maart 16, 2015, 07:52:00 »

Er stond -zo te zien- een Australische doka in Ninove...







Het enige jammere is dan dat ze T2 laadkleppen hebben gebruikt.

bron; 15-03 2015 freddy files Ninove, and airmighty cruise to...
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Renka
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.962



« Antwoord #6 Gepost op: Maart 16, 2015, 10:24:05 »

mooie auto hoor  glasses2 glasses2

rare constructie voor de koellucht  Surprised

waarom t2 kleppen Alain? zijn toch gewoon '67 tiger kleppen? t2 kleppen zijn volgens mij ook te lang dus passen niet n op n
Gelogd

To finish first, you first have to finish

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 6.217


Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen


wouterduijndam
WWW
« Antwoord #7 Gepost op: Maart 16, 2015, 12:58:55 »

Rene, het verschil zit hem in de verdiepte langwerpige vlakken welke rond de scharnieren zitten.
Een Spijlbus laadschot heeft dat niet.
Gelogd


classic line
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.781



« Antwoord #8 Gepost op: Maart 16, 2015, 17:58:03 »

dat was wel een heel gaaf ding om te zien ja
Gelogd

Renka
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.962



« Antwoord #9 Gepost op: Maart 16, 2015, 22:36:25 »

Rene, het verschil zit hem in de verdiepte langwerpige vlakken welke rond de scharnieren zitten.
Een Spijlbus laadschot heeft dat niet.

Je leest mn reactie niet goed 67 iger heeft ze wel onder de scharnieren en t2 kleppen zijn langer dus die passen standaard niet op een spijl volgens mij

Cheers
Gelogd

To finish first, you first have to finish

Golf-classic
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 151



« Antwoord #10 Gepost op: Maart 17, 2015, 00:37:43 »

heej leuk die topic
ik had die dc gisteren gezien in ninove
was was nog aan het zeggen gisteren wat heeft die nu weer daarmee gedaan  d'oh! haha

blijkt dan toch origineel te zijn  Very Happy
appart
Gelogd

Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this