Auteur Topic: Kachel mechanisme  (gelezen 2496 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maart 18, 2013, 13:18:38 pm
gelezen 2496 keer

F.v.W.

  • Information Offline
  • Spijl blijft
  • Berichten: 331
Ik heb problemen om de kleppen open en dicht te krijgen. Er zit maar minimale beweging in de kabel, op de knop voel ik een loos stuk en dan pas gebeurt er wat. Maar dat is niet voldoende om de boel open of dicht te doen.
Wie heeft er wat tips?
Vw kombi 1956
Amazon 1966
2cv 1960 for sale

maart 18, 2013, 13:51:30 pm
Reactie #1

The General

  • *
  • Information Offline
  • SplitsAtTheLake
  • Berichten: 1.342
  • Vieze voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen
Kabel opspannen?

maart 18, 2013, 14:16:08 pm
Reactie #2

F.v.W.

  • Information Offline
  • Spijl blijft
  • Berichten: 331
Kabel opspannen?

Ja, dat zou je zeggen. Maar al zo strak mogelijk gezet. Ik het idee dat ie wel trekt maar niet goed genoeg naar beneden duwt.
De kabel gaat ongeveer maar 1cm op of neer.
Vw kombi 1956
Amazon 1966
2cv 1960 for sale

maart 18, 2013, 14:50:07 pm
Reactie #3

The General

  • *
  • Information Offline
  • SplitsAtTheLake
  • Berichten: 1.342
  • Vieze voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen
Het is de bedoeling dat de kachelkleppen zelf de kabel terug trekken dmv een veer aan de hevels achter(op de as of aan de hevel zelf), mss is de kabel niet genoeg gangbaar of moeten de kleppen gangbaar gemaakt worden of een extra veertje erbij zetten. Zaak is ook dat je de kabels afsteld in stand dicht. Ook kan het zijn dat je blokje dat de kabels aanspant onder je draaiknop niet ver genoeg naar boven of naar onder kan ivm vuiligheid ed. Opties genoeg dus 8-)

maart 18, 2013, 14:51:06 pm
Reactie #4

Airbus

  • Information Offline
  • Spijl is het geworden
  • Berichten: 1.492
  • Low 64-er MGPW OG paint
Sterkere veren op je kachelpotten? Is het draai meganisme onder de kachel knop nog gezond? En lekker ingevet?

Zit er niet ergens een knik in de kachel kabel..?

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

maart 18, 2013, 23:07:42 pm
Reactie #5

F.v.W.

  • Information Offline
  • Spijl blijft
  • Berichten: 331
Ik ga morgen weer effe verder kijken of ik iets niet goed gedaan heb.
Het zijn nieuwe kachel potten en nieuwe kabel, met de hand gaan de kleppen wel open en dicht en er staat ook veer spanning op #-o
Ga alles checken en dan verder denken.
Vw kombi 1956
Amazon 1966
2cv 1960 for sale

maart 19, 2013, 18:35:40 pm
Reactie #6

The General

  • *
  • Information Offline
  • SplitsAtTheLake
  • Berichten: 1.342
  • Vieze voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen
Check ook of de kabel met de lus voor op de juiste plaats zit, anders trek je mss de ene kachelpot net open en de ander niet......

maart 19, 2013, 21:54:48 pm
Reactie #7

F.v.W.

  • Information Offline
  • Spijl blijft
  • Berichten: 331
Check ook of de kabel met de lus voor op de juiste plaats zit, anders trek je mss de ene kachelpot net open en de ander niet......

Ik ben er vandaag niet aan toe gekomen, even bij kieft trim wezen ophalen en een andere kabel ivm met de lengte.
Er brak een stuk af vanwege dat tobben.
Ga morgen nog een poging doen, laat hetwel even weten.
Vw kombi 1956
Amazon 1966
2cv 1960 for sale

maart 20, 2013, 13:49:40 pm
Reactie #8

F.v.W.

  • Information Offline
  • Spijl blijft
  • Berichten: 331
Ben net weer even bezig geweest.
Er zit genoeg vet in de leiding en boven bij de verwarmingsknop, het begin er op te lijken dat er inderdaad te weinig veerspanning is om de kabel terug te laten gaan.
De kachel open draaien gaat wel maar dicht gebeurt er vrij weinig. Als de kachel open is gaan de kleppen achter niet helemaal dicht, dit is toch een kwestie van bij buigen waar het stangetje de klep bediend!
In een later stadium gaat de motor er weer uit en dan ga ik zeker naar die veren kijken van de hevel, één bijzetten of zwaarder nemen.
Vw kombi 1956
Amazon 1966
2cv 1960 for sale

maart 20, 2013, 15:26:54 pm
Reactie #9

Airbus

  • Information Offline
  • Spijl is het geworden
  • Berichten: 1.492
  • Low 64-er MGPW OG paint
Ja, ik heb er zelf gewoon 2 extra veertjes bijgezet op de kachel pot..
Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)