Spijlbussen.nl

Reductiekasten ombouwen

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Superfreak

  • Spijl blijft
    • Posts: 165
    • Karma: +0/-0
Hallo allemaal,

Ik weet dat er al vele topics aan zijn besteed maar toch heb ik nog wel een paar vragen :

* ik wil van mijn reductiekasten af maar wat is de "makkelijkste" oplossing

* kun je bijvoorbeeld alleen de aandrijfassen vervangen of moet je dan ook de bak altijd vervangen

* kun je dit allemaal zelf (wil niet zeggen dat ik niets kan maar ben geen automonteur)

Hoor graag van jullie.

Mvg

Freek


Offline classic line

  • Spijl is het geworden
    • Posts: 1.781
    • Karma: +0/-0
makkelijkste is een straigth axle te monteren

maar ik weet niet of je hier mee ook op orginele hoogte blijft
ik denk dat je bus ook lager wordt

maar waarom wil je van je reductie kasten af ???


Offline Superfreak

  • Spijl blijft
    • Posts: 165
    • Karma: +0/-0
Meer snelheid om te cruisen

minder geluid in de auto

tevens wil ik dan de bak vervangen.................


Offline Airbus

  • Spijl is het geworden
    • Posts: 1.502
    • Karma: +0/-0
  • Low 64-er MGPW OG paint
Even korte uitleg;

Met strait axle moet je bus ongv 6-8 cm omlaag, want anders komen je wielen negatief schuin te staan...

Je kun je busbak gebruiken, het differentieel om draaien (anders 4 achteruit  :laughing11: ) en lange kever assen monteren met spacers op je bewerkte spingplates.
OF je kan evt een setje asbuizen en veerplaten kopen bij Volksprojects....

Ook moet je grote kever remmen monteren of type 3 remmen, (of schijf remmen) want je originele bus remmen passen dan niet meer.



Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1641cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making)