Pagina's: [1] 2   Omlaag
Auteur Topic: IRS en keuring  (gelezen 4591 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Hexelf
Gast
« Gepost op: December 11, 2012, 18:30:19 »

Hoi, ik ben nieuw op dit forum en sta op het punt om eindelijk na al die jaren eindelijk een bus te kopen Very Happy
Deze bus gaat voor dagelijks gebruik moeten gekeurd worden en nu is mijn vraag gaat dit lukken met een IRS ophanging?
Gelogd

Renka
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.973



« Antwoord #1 Gepost op: December 11, 2012, 18:43:36 »

ja natuurlijk!
Gelogd

To finish first, you first have to finish

Bianca & Dimitri
Spijl gaat niet meer weg

Offline Offline

Berichten: 715



« Antwoord #2 Gepost op: December 11, 2012, 18:59:02 »

ja natuurlijk!

let op, want volgens mij bedoelt hij in belgie, en daar kan je wel eens problemen zover ik gehoord hebt (met aanpassing aan de auto)
Gelogd

Bianca, Dimitri, Emma & Noa

1965 SO44

Hexelf
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: December 11, 2012, 19:00:59 »

Ja, ik bedoel dus wel Belgie en moet wel heel zeker zijn!!
Gelogd

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.439



« Antwoord #4 Gepost op: December 11, 2012, 19:11:39 »

Dagelijks gebruik, de Belgische wetgeving en IRS gaan niet samen..
Voor dagelijks gebruik (in BelgiŽ) moet de bus 100% orgineel zijn.. ophanging, motor, versnellingsbak, remmen en wielen.
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

classic line
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.781



« Antwoord #5 Gepost op: December 11, 2012, 19:20:02 »

ik weet dat mijn oude bus nou ook met irs rond rijdt in belgie
mijn bus had  in NL een geldige apk en volgens mij moeten ze die in in belgie gewoon overnemen (europeese regelgeving )

gr mike
Gelogd

Bianca & Dimitri
Spijl gaat niet meer weg

Offline Offline

Berichten: 715



« Antwoord #6 Gepost op: December 11, 2012, 20:07:24 »

ik weet dat mijn oude bus nou ook met irs rond rijdt in belgie
mijn bus had  in NL een geldige apk en volgens mij moeten ze die in in belgie gewoon overnemen (europeese regelgeving )

gr mike

misschien op een oldtimer kenteken, dagelijks lijkt mij haast onmogelijk (je moet zover ik weet alle atesten erbij hebben)

europees of niet, belgie heeft gewoon eigen regels en nederland ook wat dat soort dingen betreft, europa is 1 grote zeepbel die op ploffen staat  Grapje/Razz
Gelogd

Bianca, Dimitri, Emma & Noa

1965 SO44

Renka
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.973



« Antwoord #7 Gepost op: December 11, 2012, 20:08:52 »

 Surprised

weer wat geleerd!  Whistle
Gelogd

To finish first, you first have to finish

classic line
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.781



« Antwoord #8 Gepost op: December 11, 2012, 20:18:51 »

ik weet dat mijn oude bus nou ook met irs rond rijdt in belgie
mijn bus had  in NL een geldige apk en volgens mij moeten ze die in in belgie gewoon overnemen (europeese regelgeving )

gr mike

misschien op een oldtimer kenteken, dagelijks lijkt mij haast onmogelijk (je moet zover ik weet alle atesten erbij hebben)

europees of niet, belgie heeft gewoon eigen regels en nederland ook wat dat soort dingen betreft, europa is 1 grote zeepbel die op ploffen staat  Grapje/Razz

deels ben ik het met je eens  tongue3
maar als je een auto uit belgie of duitsland met keuring haalt wordt hij in nl ook gewoon overgenomen
ik denk dat als je het hart speelt ze dit in belgie ook gewoon moeten doen
en dit is ook wat de mensen van de rdw ons toen hebben vertelt dat ze dat gewoon verplicht zijn
hij heeft daar zelfs nog een uitdraai over meegegeven


komt de bus van buiten de EU of zonder keuring heb je denk ik gewoon een probleem en zal je alles orgineel moeten terug bouwen vrees ik
Gelogd

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.439



« Antwoord #9 Gepost op: December 11, 2012, 21:12:22 »

ik denk dat als je het hart speelt ze dit in belgie ook gewoon moeten doen

Zo gaat het bij ons Mike (wat in Duitsland of Engeland een kenteken heeft, krijgt het in NL ook), maar in BelgiŽ gaat het anders.
Ze nemen inderdaad alles over, maar dan alleen met een oldtimerplaat.. een verlaagde bus met IRS, Porsche remmen en een 1776
is -bij mijn weten- niet op dagelijkse platen gekeurd te krijgen.

Maar Sancho zal er ongetwijfeld het fijne van weten.
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Sancho
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.307



WWW
« Antwoord #10 Gepost op: December 11, 2012, 21:39:35 »

Als alle ombouwwerk effectief op papier staat dan moeten ze dit in theorie aanvaarden!
Vraag is of irsombouw op de papieren wordt gezet...
Let op ik zeg wel in theorie!
Als het de Belgische ambtenarij niet aanstaat kunnen ze rustig u dossier op hun bureau laten liggen...
Er bestaat jammergenoeg niet zoiets als een maximumtijd voor dossierbehandeling...
Gelogd

Hexelf
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: December 12, 2012, 15:53:47 »

Wat is in jouw ogen op papier staan,je bedoelt toch niet dat eu-attesten gezever he want daar kan ik je verhalen over vertellen (maar dan over mini cooper).
Ik ben wel van mening dat men zoiets eig moet goedkeuren want het is BEWEZEN VEILIGER doordat je wielen beter contact maken met de weg!!! Yellow Exclaim
Gelogd

aeLiXihr
Spijl gaat niet meer weg

Offline Offline

Berichten: 634


'57 Spijlbus omgeruild voor een S&S Antilla 30'


« Antwoord #12 Gepost op: December 14, 2012, 12:51:27 »

Dagelijks gebruik, de Belgische wetgeving en IRS gaan niet samen..
Voor dagelijks gebruik (in BelgiŽ) moet de bus 100% orgineel zijn.. ophanging, motor, versnellingsbak, remmen en wielen.
nee hoor, onze belgische t2 heeft oa. een red9 vooras.
Gelogd


"When the world is pregnant with lies, a secret long hidden will be revealed"
...the only truth is nature

Ron
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.080



« Antwoord #13 Gepost op: December 15, 2012, 11:47:53 »

Zal misschien ook wel, net zoals hier in Nederland, te maken hebben welke keurmeester je hebt.
 
Gelogd

Sancho
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.307



WWW
« Antwoord #14 Gepost op: December 15, 2012, 23:03:28 »

Dagelijks gebruik, de Belgische wetgeving en IRS gaan niet samen..
Voor dagelijks gebruik (in BelgiŽ) moet de bus 100% orgineel zijn.. ophanging, motor, versnellingsbak, remmen en wielen.
nee hoor, onze belgische t2 heeft oa. een red9 vooras.
Jou red9 is nooit goedgekeurd...
Humby kreeg altijd een afkeuring maar moest zijn bus pas opnieuw aanbieden na 3maand
Gelogd

Steekwoorden: keuring IRS 
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this