Pagina's: [1] 2   Omlaag
Auteur Topic: Verbeterpunten spijlbussen.nl / het forum.  (gelezen 26371 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Gepost op: Oktober 02, 2012, 21:51:53 »

Geachte spijlbusrijd(st)ers, bezitters..

Eind vorig jaar heb ik wat fanatieke spijlbussen.nl bezoekers/posters via pb wat vragen gesteld.
Het doel van dit topic is om jullie er wat meer bij te betrekken zodat het nóg aantrekkelijker wordt (en blijft) om je spijlbuservaringen/vragen hier neer te blijven zetten.

Wel een kanttekening over ons (team spijlbussen.nl); we proberen álles te lezen, maar hebben naast spijlbussen.nl ook nog een leven (echt waar!).
Het kan dus voorkomen dat we opmerkingen/vragen/verzoeken aan ons in de diverse topics niet altijd opmerken.

Dit topic is dan ook bedoeld voor opmerkingen/vragen/verzoeken aan ons, niet of te klagen over het verleden, want zodra het in mod-bashen (bv richting de mods die het team inmiddels verlaten hebben) overgaat, gaat dit topic de prullenbak in, tegelijk met iedereen die zich aan mod-bashen schuldig maakt !!

Goed, ik zal hier wat anonieme antwoorden nav mijn vragen posten, er rekening mee gehouden (lees; antwoorden aangepast) dat het team spijlbussen.nl in die tussentijd van 5 naar 3 man is gegaan. Kunnen jullie ook eens lezen hoe anderen over het forum denken.

Mijn vraagstelling was de volgende;
Graag wil ik eens van jouw horen wat jij van het spijlbussen.nl forum vindt en wat ik nu wil weten is het volgende;
*Hoe worden topics beheerd en/of waar zou je het veranderd aangepast willen zien.
*Moderators, ben je tevreden over de manier van posten/moderaten van de moderators van spijlbussen.nl? (dat zijn -forumnamen- Samba'66, volkswouter en Area51)
*Wat moet er anders ? (moderators, forumindeling, startpagina, gallery, register, enzovoorts)

Graag zou ik zien dat je mij hierop kort en zakelijk antwoordt geeft met jouw op- en/of aanmerkingen.

Graag horen wij van jullie waar wij nu voorrang aan moeten geven.

Hey Alain!

Ik heb geen problemen met dit forum.
Moest eerst wel even wennen aan de indeling, maar eigenlijk is die goed.
Topics worden ook netjes gesloten en gearchiveerd..
Vind het alleen beetje kleurloos, maar wel overzichtelijk.

En Ja je hebt er altijd mensen bij zitten die een beetje stoken/kloten achter hun anonimiteit.. en daar reageren andere weer "persoonlijk aangevallen" op..

Ik zou zeggen keep up the good work!

Hoi Allain, hierbij wat puntjes:

*Hoe worden topics beheerd en/of waar zou je het veranderd aangepast willen zien.
# ik denk dat de de topics goed beheerd worden, overal is wel een puntje maar het moet wel werkbaar blijven voor mods. en  leden dus ik zou het zo laten.
een topic van niet gerelateerde (spijl)  onderdelen zou een groter publiek kunnen trekken

*Moderators, ben je tevreden over de manier van posten/moderaten van de moderators van spijlbussen.nl? (dat zijn -forumnamen- Samba'66, volkswouter en Area51)
# zoals altijd met mods krijgen die veel over zich heen, je doet het toch nooit goed Smile
mijn motto is: frustratie van je afschrijven, lezen, wissen en dan een enigsinds neutrale correctie te posten dat helpt beide partijen ! ;-)

*Wat moet er anders ? (moderators, forumindeling, startpagina, gallery, register, enzovoorts)
# Wat moet er anders, ik zou niet te veel aanpassingen willen, gewoon omdat het een stabiel en betrouwbaar platform is met een herkenbaar patroon.

Vraag ook aan de mods. of ze nog wel zin hebben om het in het forum te beheren, anders even goede vrienden!

Tips:
*verkoop sectie voor non splitparts
*internationale sectie om engelsen/franstalige belgen te trekken
*promotie op div. events ?
*hou de commentaren/reacties neutraal zonder/minder emotie

Hoi Alain,

Goede zaak dat jullie het forum eens tegen het licht willen houden en open staan voor eventuele verbeterpunten. 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik tot nu toe met volle tevredenheid aan het forum deel neem en dat ik de input van anderen erg waardeer. Vooral ook, omdat ik niet zo technisch ben aangelegd, ik er door het forum ontzettend veel heb bij geleerd.
Wat me wel eens stoort, zijn de hoeveelheid onnodige commentaren en/of opmerkingen die sommige forumleden maken, wat in mijn ogen een hoop "vervuiling" met zich mee brengt.Maar goed, dat is denk ik inherent aan een forum.
-Wat betreft het beheer zie ik geen verbeter punten. Jullie zitten er boven op en mocht er iets niet volgens de forumregels gebeuren, wordt dit netjes gecorrigeerd.
-Over de moderators kan ik alleen maar positief zijn.Ik waardeer het zeer dat jullie er tijd en energie in willen steken om dit mooie forum te maken zoals het is.Wat me wel opvalt, dat met name jij en Wouter een veel aktievere rol hebben in de input van artikelen, jij dan met name op het technische vlak en Wouter met de foto's, archivering, ed.
-Wat er anders moet:in feite hoeft er van mij niet veel anders.Waar ik wel van gecharmeerd ben is de keversite en dan met name de homepage. Als je een regelmatige bezoeker bent heb je in 1 oogopslag alle nieuwe bijdragen te pakken.Links het prikbord, in het midden de nieuwste forumbijdrage en rechts de nieuwste foto's.
Misschien dat onze homepage en dan met name de foto's wat vaker ververst kunnen worden.
En ik vind persoonlijk dat het plaatsen van foto's wat omslachtig is, wat mij er van weerhoudt, om regelmatig foto's te posten.

90% van de topic worden goed beheerd.
Sommige topics worden opgesplitst, of later wat onzin verwijderd.
Wat het alleen maar duidelijker maakt, hulde hiervoor.

Er zijn echter steeds dezelfde soort topics die terug keren en discussie's opwerpen.
#Cool vs Patina vs Rotok.
#Taxaties.
#Braziliaans, Colombiaans, versus alles wat niet duits is.
#Wat vind men van die te koop,
#Kijk die gemaakt in "oezbekistan" en wat een rommel. Kortom afzeiken door de korte bocht.

Alles is daar ongeveer al gezegd, het worden vervelende topics.
Men vergeet anderen in de waarde te laten, ook als we onbekend zijn met die mensen.
Misschien lezen ze hier wel mee, maar we kennen ze lekker toch niet.
Ik heb in het verleden met een positieve blik de discussie's proberen te beinvloeden. ( o.a. horror topic )
Persoonlijk zou ik die topics soms gelijk dicht zetten, verwijderen, of mensen aanspreken dit hebben we nu al gehad. (modereren is geen democratie, wij zijn te gast als gebruikers )

*Moderators, ben je tevreden over de manier van posten/moderaten van de moderators van spijlbussen.nl? (dat zijn -forumnamen- Samba'66, volkswouter en Area51))
#Samba'66  -  Tevreden, moderate volgens mij vrij weinig, Post ook erg weinig wat ik jammer vind, omdat ik Luc en bus zo nog niet goed ken, begrijp dat hij technisch wel druk is met het forum..
#volkswouter -   Zeer tevreden, en dat was in het verleden zelfs nog meer. Toen ik pas mee mocht doen, dacht ik dat het forum van Wouter was. Zeer positief, Veel knowhow, Fantastische historische bijdragen, helaas nog zonder spijlbus en iemand moet hem vertellen dat de witte broodsweken nu wel voorbij zijn. Dus iets actiever op forum en met zijn bus mag wel weer. Moderate voor mijn gevoel vrij weinig. Zeer actief op database gegevens, en hopelijk verliest hij het forum niet door zijn overige websites.
#Area51) - Zeer Tevreden, zeer actieve moderator, houd overzicht in het forum en houd de sfeer erin. Veel technische knowhow die duidelijk in beeld gebracht wordt, waar anderen bij terecht kunnen voor advies. Heb het idee dat deze alleen staat te roeien de laatste tijd. Vakantie topics zijn goed en positief. Winterdipjes worden gewoon ff opgevangen door dubbele posts. Discussies kunnen gevoerd worden, maar het blijft netjes.

#moderators -   Probeer eens 1 lijn te trekken samen, lukt dat niet. Lijkt het mij verstandig dat er wat taken afgestaan worden.
#forumindeling -  Als voorheen frequent gebruiker, gebruik je veel: Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek. (dat is mijn Startpagina) alles wat ervoor zit gaat verloren.
#Startpagina - Is een beetje onduidelijk, geeft weinig structuur.  Probeer ergens een loop te creeren.
#Gallerij -  Welke gallerij?
#register - Waarom maar tot 1959 en de rest niet?
#forumnaam - Stoort me, dat ik wel forumnamen weet, maar geen naam en gezicht kan koppelen aan een bus. Waarom forumnaam niet koppelen aan het register, daarbij de achte aanspreeknaam vermelden en als het ff kan aan het smoelenboek.

hey,

over het forum.;
ten eerste ben zelf niet zo'n actief lid, maar meer een lezer en info ontvanger.
dus heb niet te klagen over het forum. vind de meeste topics leuk en interressant.
enige wat ik mis, wat er eerst wel was is dat ik niet weet wat welke moderater wat doet (misschien willen andere dat ook weten)

groeten

ivm indeling, vind ik persoonlijk amper iets terug door de vele onderverdelingen.
Ik snap dat dit handig kan zijn, zeker als je specifiek iets over ophanging of iets dergelijks zoekt, maar persoonlijk gebruik ik enkel de "berichten sinds laatste bezoek" omdat ik de rest wat onhandig vind. Ook ivm het archief gedeelte, dat maakt opzoekingswerk nog iets lastiger.
Ik snap dat jullie geen handelaren willen dat hier posten, tot het iets té lachwekkend werd ivm de "priveverkoop" mooi dat dit na enige tijd gecorrigeerd werd, recht is recht.
Maar langs de andere kant worden telkens er iemand een busje zoekt, wel allerlei links en bussen gepost van de bekende handelaars.
Wat extra advertenties brengt meer leven in de brouwerij en meer bezoekers/nieuwe leden. Plus mensen die opzoek zijn naar een bus krijgen ook iets meer opties dan de overbekende handelaars en kunnen dan goedkoper afzijn...?
Er zijn natuurlijk pro’s en con’s maar het forum is nu behoorlijk doods en dat kan ook niet de bedoeling zijn.
Het vriendenclubje gevoel wordt door mij soms ook zo ervaren maar ik was wel blij verrast dat dit uiteindelijk een actie was die door andere moderators maar weinig gesmaakt werd.
Zonder deze reactie was ik trouwens ook van het forum verdwenen.
Ivm de moderators zelf, lijkt het mij duidelijk dat niet iedereen de juiste kwaliteiten heeft om moderator te zijn. Jullie zullen zelf wel aanvoelen wie wel en wie niet, er zijn er trouwens maar weinig die echt modereren.
Bovenstaande redenen zijn mee de oorzaak dat ik terug meer op andere fora zit trouwens.
Ik weet van anderen dat zij om dergelijke redenen amper op het forum komen en nooit iets posten en de connectie tussen spijlbussen.nl en hoe de huidige WT verloopt zal daar zeker niet positief aan toedragen.

Ik heb hiermee niet zoveel problemen, soms vanuit bepaalde regels wel wat streng, maar om het netjes te houden is dat wel verstandig. Bijvoorbeeld als iets te koop aangeboden wordt zonder foto of prijs wordt het erg snel verwijderd.

Sommige moderaters vindt ik beter dan de ander. Ik vind Area 51 bijv vaak erg autoritair overkomen. Daar komt bij dat ik jullie vaak als een kliekje over vind komen. Ik denk dat het beter zou zijn geweest het kleinschalig te houden met één moderater. Ook vind ik dat de sfeer soms wat bedorven over komt. Het is vaak lastig uit te leggen, maar ik heb vaak genoeg een nare nasmaak bij het forum gehad. Aangezien dit het enige spijlbussen forum is ben ik toch blijven hangen. Maar zoals nu ook weer die wt, ik vind het echt super arrogant overkomen. Wij tegen jullie.

Ik vind de opzet leuk, maar het is nu al te groot/ te profi/ te gelikt/ te strikt en dat komt wederom door hetzelfde clubje.

hey,
over het algemeen gaat het leuk en informatief op het forum.
waar ik me wel eens aan stoor is dat er een aantal mensen heel graag hun mening er op droppen, zonder al erbij na te denken.
bevalt je iets niet en hupsekee daar gaat het al.
We moeten soms leren om eerst eens tot 10 te tellen en soms een nachtje te gaan slapen voor men reageert. Dit is eigenlijk een levens les die iedereen in het dagelijks leven moet toe passen , ook ik.
ik zou niets veranderen, tis goed zo.
Moderators reageren goed op misstanden.
Voor de rest zijn jullie TOPPERS voor dit forum!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Deze mail is misschien wel een mooie gelegenheid om nu tóch ff te reageren, als neutraal persoon.
Ik ben denk ik te weinig actief op het Forum om er iets constructief van te kunnen/ mogen zeggen.. Ik lees wel veel, maar ik schrijf zelden wat. 

-indeling topics; Kan overzichtelijker. Indeling van bijvoorbeeld Thesamba.com vind ik veel duidelijker, overzichtelijker en prettiger. En al dat wit, is niet zo mijn ding. Tè google.
-moderating; Gebeurd mijn inziens goed. Ik ben ook wel eens op m`n vingers getikt vanwege een te grof woord. Dat was geheel terecht.

Keep up the good work!

Tot op kever winterfestijn!

Hallo,

Denk dat het wel goed is om eens te onderzoeken.
Als je mijn mening vraagt over de moderators kan ik in het algemeen zeggen dat ik soms het idee heb dat ieders persoonlijkheid veel (te veel?) naar voren komt.
Ik denk dat de volgende vraag hieraan vooraf moet gaan: wat is de rol van een moderator? In hoeverre is het puur een 'functie' om te zorgen dat de website werkt, ook technisch gezien, en dat er berichten geplaatst worden om een forum levendig te houden, of juist verwijderd ofzo om een forum voor iedereen leuk en interessant te houden..?
Ik heb soms het idee dat er meer vanuit eigen mening/ idee wordt gereageerd en ik denk eigenlijk dat dit misschien niet de bedoeling is van de functie moderator. Wat een kutwoord zeg.

Ik vind het beheer van de topics over het algemeen prima, al vind ik ook hier dat soms wat kort door de bocht gereageerd wordt, maar misschien is dat juist wel omdat ik weet wie wie is..

Zoiets? Ik weet het ook niet zo goed hoor, best lastig om het goed op te schrijven geloof ik.     Anxious

Ik vind het geloof ik makkelijker (want eigenlijk heb jij hier niets aan) om iedereen dan recht in de ogen te kijken en er namen bij te noemen.
Wat ik nu dus niet doe.

Hoop dat je er toch wat aan hebt.

Groet en een hele fijne avond

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

vWEETJE
Spijl blijft

« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 02, 2012, 22:33:51 »

Great, ben met bovenstaande sprekers eens.  eeeee Very Happy

Mooie site, lof aan de moderatoren.
Voor me zelf, veel info ingewonnen en iets gedeeld, blijf gewoon lezen en posten. Smile

no nonsense
Spijl gaat niet meer weg

t1'57 t162 t1'66 t1'66 t1'66 t2'76 t2'77 kever'71

« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 02, 2012, 22:48:00 »

Ik zeg foto's uploaden vergemakkelijken vind ik te moeilijk Grapje/Razz

Groeten Allard

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 02, 2012, 22:50:04 »

Dat heb ik weer met koken... na de WT 2011 heb ik NOOIT meer zo'n lekkere pannekoek met Licor43 gehad  Very Happy

Robg
Spijl blijft

« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 02, 2012, 23:27:34 »

Ff mijn mening.
foto's uploaden via een gallery ala volksforum zou idd handig zijn voor veel mensen(kost wel meer serverruimte wat kosten met zich meebrengt)
de moderators doen hun werk goed houden het overzichtelijk en netjes.
forum internationaal lijkt me niet zoeen goed idee je trekt wel meer mensen maar ook weer verschillende talen en meer werk om alles in goede banen te leiden.

verder ga zo door

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 03, 2012, 08:24:44 »

Een uitgebreid internationaal forumgedeelte gaat er -wat mij betreft- ook zeker niet komen, als mensen Engels willen l*llen of internationale aandacht voor hun vraag/ mededeling/ aankondiging/ reisverslag willen kunnen ze veel beter op thesamba of the split screen club forum terecht. Juist het 'kneuterige' van dit forum spreekt -denk ik- een hoop mensen aan, een internationaal gedeelte voegt hier niets toe.

Verder was er de vraag/opmerking van iemand om een verkoopgedeelte voor non-split parts te openen, maar laten we wel wezen, daar hebben we marktplaats natuurlijk al voor !!

Renka
Split personality

« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 03, 2012, 08:55:22 »

top forum! inderdaad zou het plaatsen van fotoos wel makkelijker moeten kunnen, door een domme actie (van mezelf) bij Flickr is mijn resto topic waardeloos geworden en daar betaal je dan ook nog voor per jaar !

Wellicht kunnen sponsors de serverkosten voor hun rekening nemen ? (zoals Rob vermelde)

keep up the good work!

To finish first, you first have to finish

Berrie120
Split personality

« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 03, 2012, 09:56:31 »

Ik vind het ook een leuk forum,

Tips voor nu:

Maak uploaden foto's laag drempeliger je zult zien dat er dan meer gepost gaat worden.

Keep it kneuterig, met 2 muisklikken zit ik al in USA of UK.

Avatar van eigen bus verplichten?  
Voornaam leesbaar maken aan forum account?  
Ik geneer me diep op een meeting als ik een bekende bus zie en alleen maar een forumnaam weet. ( veelal mijn geheugen gebrek )

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

Ficus
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 03, 2012, 10:09:42 »

Ik vind dat er meer tetten moeten zijn.

Voor de rest prima:)

Robg
Spijl blijft

« Antwoord #9 Gepost op: Oktober 03, 2012, 10:32:07 »

Ik vind het ook een leuk forum,

Voornaam leesbaar maken aan forum account?  
Ik geneer me diep op een meeting als ik een bekende bus zie en alleen maar een forumnaam weet. ( veelal mijn geheugen gebrek )

Je eigen naam onderaan in je handtekening en een berichtje met foto in het voorstel topic of bij je forum info.
Zou idd wel handig zijn soms

Ficus
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #10 Gepost op: Oktober 03, 2012, 11:23:25 »

heb mss wel iets nuttigs te zetten:)

Op het idee van Berrie. Op het Flat 4 Free forum heb je je "garage" die functie word er amper gebruikt maar uiteindelijk vind ik dit wel een leuk gegeven.
Moest je dit wat meer naar voor brengen dat het wat prominenter aanwezig is dan kan dat wel leuk zijn.

bv: als handtekening of onder je avatar een kleine afbeelding van de wagen die je bezit met een automatische link naar je project topic.
of je dan enkel spijl toelaat of ook andere luchtgekoelde dat is dan weer een ander discussie.

Voor nieuwkomers kan het altijd wel leuk zijn dat je zie van wie welke bus is. Je zou het zelf meteen kunnen linken aan het spijlbus registeren in nederland en belgie....

VouWou
Spijl blijft

Luc Schroën
« Antwoord #11 Gepost op: Oktober 03, 2012, 17:04:36 »

Ben zelf nog niet zo heel lang op het forum aanwezig maar stoor me zoals sommige hierboven ook wel eens aan reacties van mede forumleden.

citaat mr. 8
"We moeten soms leren om eerst eens tot 10 te tellen en soms een nachtje te gaan slapen voor men reageert. Dit is eigenlijk een levens les die iedereen in het dagelijks leven moet toe passen , ook ik."

Vind dat zeer jammer en ook al gemerkt in mijn berichten cq vragen , opmerkingen.
Foto's plaatsen zou misschien wel makkelijker kunnen.

Voor de rest heb ik weinig aan te merken , ga zo door  Very Happy Very Happy

gr. Luc

Samba '66
Spijlbussen.nl

Penningmeester stichting behoud VW Spijlbussen

100000511997223
« Antwoord #12 Gepost op: Oktober 04, 2012, 13:12:11 »

Ben zelf nog niet zo heel lang op het forum aanwezig maar stoor me zoals sommige hierboven ook wel eens aan reacties van mede forumleden.

citaat mr. 8
"We moeten soms leren om eerst eens tot 10 te tellen en soms een nachtje te gaan slapen voor men reageert. Dit is eigenlijk een levens les die iedereen in het dagelijks leven moet toe passen , ook ik."

Vind dat zeer jammer en ook al gemerkt in mijn berichten cq vragen , opmerkingen.
Foto's plaatsen zou misschien wel makkelijker kunnen.

Hierbij mijn wel overdachte reactie.........

Ik snap de opmerking, en als moderator zullen we ingrijpen als het uit de klauwen loopt. Maar we kunnen natuurlijk niet alles lezen, en bij iedere opmerking nagaan of iemand zich hier door gekwetst zou voelen.
Ik denk dat de opmerking van mr. 8 de lading dekt en iedereen er mee moet doen wat hij wil.

Mocht iemand het nodig vinden dat een moderator ingrijpt en het gebeurd niet, spreek hier ons dan op aan.

As jy vir jouself kan lag dan het jy altyd iets om oor te lag.

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #13 Gepost op: Oktober 04, 2012, 13:17:18 »

Moeilijk verhaal, want wat de een opvat als kwetsen is voor de ander gewoon een kritische opmerking.

Berrie120
Split personality

« Antwoord #14 Gepost op: Oktober 04, 2012, 13:30:52 »

Rechtsonder elk topic (als je ingelogt bent zit een; Meld dit bericht aan de moderator, knopje) lijkt mij voldoende.

Ik heb het ook wel  eens gemerkt, dat een lollige opmerking totaal verkeerd begrepen wordt,
ff een PM naar die persoon en leg het uit of vraag wat deze persoon bedoelt.  

Volgens mij zitten hier geen gasten om een ander te zieken.
Puur textueel willen sommige boodschappen wel eens anders overkomen als bedoeld, laten we daar begrip voor mekaar hebben, anders blijven die pagina's blanco.

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

Steekwoorden:
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this