Spijlbussen.nl

Wouter's Palm Green Sand Greene kombi 1957

VolksWouter · 1312 · 259339

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline VolksWouter

  • Carcheologisch Onderzoeker
  • Spijlbussen.nl
    • Berichten: 6.327
    • Karma: +0/-0
  • Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen
    • Wouter's Spijlbus register

Offline VolksWouter

  • Carcheologisch Onderzoeker
  • Spijlbussen.nl
    • Berichten: 6.327
    • Karma: +0/-0
  • Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen
    • Wouter's Spijlbus register
Zachtjes aan vallen alle puzzelstukjes op zijn plek.

CSP schrijfrem kit, nieuwe tandwielen voor in de reductiekasten, allemaal gepoedercoat klein materiaal en gereviseerde spindels.


Vooras, reductiekast assen en de lange schakelstang breng ik aankomende week weg om te laten poedercoaten.


Offline JT1

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 2.249
    • Karma: +0/-0

Offline Splitrazor

  • Spijl blijft
    • Berichten: 199
    • Karma: +0/-0
  • The Brazilian way

Offline EeVeeWee

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 1.383
    • Karma: +1/-0
    • Restauratie Finse VW T1 1967
Heerlijk werken met zulke mooie spullen!  ::D
Weer eens wat anders!


Offline stephen

  • Spijl blijft
    • Berichten: 132
    • Karma: +0/-0
  • Split 1964 2.0 sinds 1995
schuifdak is een gave optie...heb ik zelf ook al meer dan 20 jaar op het wensenlijstje haha

kan je jezelf eindelijk staand aankleden  8-)

Je kunt ook een Dormobile hefdak nemen, dan blijf je nog droog ook tijdens het omkleden.  ::D

kwestie van persoonlijke smaak :-)
vind een spijl op zijn mooist zonder camping look, ook al is die van jou erg gaaf om te zien ::D
en dak open tijdens rijden heeft ook wel wat, ook al zit het niet boven je hoofd zoals bij een kever..had eerder een 62-er ragtop kever met standkachel, en dit was zo een  fijne daily destijds  8-)

@ volkswouter; zal fijn werken met al die mooie schone onderstel delen, en schijfremmen :wav:


Offline VolksWouter

  • Carcheologisch Onderzoeker
  • Spijlbussen.nl
    • Berichten: 6.327
    • Karma: +0/-0
  • Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen
    • Wouter's Spijlbus register
vind een spijl op zijn mooist zonder camping look

Ik ook, het is misschien niet het meest praktische maar ik hou echt van een standaard interieur met banken.

Ik heb gisteren al mijn reductiekasten leeg gehaald. Ik had een kubel bak gekocht vanwege de tandwielen en nu blijkt dat er aan de ene kant 19:24 en aan de andere kant 18:25 ratio heeft gezeten.
Voor mij erg jammer want nu moet ik op zoek naar een tandwiel 19 tanden en een steekas 24 tanden.


Aan de ratio 18:25 heb ik niets, want die heeft nagenoeg dezelfde vertraging als 15:21.


Offline JT1

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 2.249
    • Karma: +0/-0
Misschien dat er iemand hier nog wat heeft liggen aangezien er veel zijn die naar keverbak zijn omgebouwd.
aap, noot, mes!


Offline stephen

  • Spijl blijft
    • Berichten: 132
    • Karma: +0/-0
  • Split 1964 2.0 sinds 1995
heb nog mijn cpl as liggen idd... maar heb vlg mij ook nog 2 losse reductie kasten van een 65-er spijl..
zal vandaag eens kijken, en wat voor tandwielen daar in zitten :-)


Offline stephen

  • Spijl blijft
    • Berichten: 132
    • Karma: +0/-0
  • Split 1964 2.0 sinds 1995

Offline JT1

  • Spijl is het geworden
    • Berichten: 2.249
    • Karma: +0/-0

Offline VolksWouter

  • Carcheologisch Onderzoeker
  • Spijlbussen.nl
    • Berichten: 6.327
    • Karma: +0/-0
  • Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen
    • Wouter's Spijlbus register

Offline stephen

  • Spijl blijft
    • Berichten: 132
    • Karma: +0/-0
  • Split 1964 2.0 sinds 1995

Offline VolksWouter

  • Carcheologisch Onderzoeker
  • Spijlbussen.nl
    • Berichten: 6.327
    • Karma: +0/-0
  • Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen
    • Wouter's Spijlbus register
Ik heb Dennis van Volksrepairs een WhatsApp gestuurd en hij stuurde terug een as gevonden te hebben van een Kubel.
Ik ben vandaag langs gegaan en heb de reductie kast open gemaakt en had de bingo!
Ik ben nu voorzien van twee tandwiel- as sets vertanding 19:24.


Vandaag bij de poedercoater geweest en die wilde de afgesloten vooras met vet niet aannemen.
Hij was bang dat het vet zo dun zou worden bij 200șC dat het er aan alle kanten uit zou lopen en dat komt het bakken van de poedercoat ook niet ten goede.
Ik ben laatst bij de straler geweest en die adviseerde om de voordeuren te logen.
Vandaag de ankerplaten, voor- en achterassen naar de logerij gebracht.
Volgende woensdag ochtend kan ik het ophalen en dan breng ik het gelijk door naar de poedercoater.




Offline stephen

  • Spijl blijft
    • Berichten: 132
    • Karma: +0/-0
  • Split 1964 2.0 sinds 1995