Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
Auteur Topic: 19 of 6 % ?  (gelezen 8523 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
type3driver
Spijl blijft

« Antwoord #15 Gepost op: Juni 19, 2012, 20:11:15 »

Ok, de geruchten zijn er al. Dus de mogelijkheid bestaat wel. Even afwachten dus, tot er iets officieel komt.

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #16 Gepost op: Juni 19, 2012, 21:01:56 »

Die geruchten zijn er sinds het kunduz-akkoord waarin staat dat de btw op kunst weer teruggaat naar 6%.
Maar aangezien iedere politieke partij tegenwoordig z'n reet met dat akkoord afveegt geloof ik het pas als het op de site van de RDW, de belastingdienst of de FEHAC staat !!

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Freezzr
Spijl blijft

freezzr
« Antwoord #17 Gepost op: Juni 19, 2012, 21:24:06 »

Volgens mij ook een onzin verhaal, ga het maar eens googlen...

VouWou
Spijl blijft

Luc SchroŽn
« Antwoord #18 Gepost op: Juni 19, 2012, 22:52:51 »

Heb zojuist een mail verstuurd naar diegene waar ik het van had gehoord , dus wacht even af wat daar verder uit komt.

gr.

B
Spijl blijft

2x 59 en 1x 65

« Antwoord #19 Gepost op: Juni 19, 2012, 23:14:25 »

eigen.  maar goed de btw gaat ook naar 21% daar komt nog bij dat de klassieker door de staatssecretaris frans wekers weer eens onder de loep wordt genomen, lijkt mij sterk dat die de btw naar beneden bijstelt  

http://www.autoblog.nl/staatssecretaris-haat-oldtimer-liefhebbers

quote;
Onder cultureel erfgoed wordt verstaan: wat door vorige generaties is gebouwd of gemaakt en wat nu nog bestaat en tegenwoordig monumentale of museale waarde heeft Door contact met dit erfgoed krijgen de huidige generaties een beeld hoe mensen vroeger geleefd moet hebben. Cultureel erfgoed is van belang voor de identiteit van een samenleving. In tijden van nood kunnen liederen, teksten en kunstwerken een houvast zijn, dat troost biedt en hoop. Cultureel erfgoed versterkt het cultureel en historisch zelfbewustzijn. Monumenten en kunstschatten maken een gedeeld verleden zichtbaar en versterken daarmee de nationale identiteit. Dit geldt voor de Gouden Eeuw voor Nederland en de kunst van de Vlaamse Primitieven onder de Bourgondische hertogen voor Vlaanderen.
In de lage landen zijn belforten en begijnhoven bekende voorbeelden van cultureel erfgoed, evenals wind- en watermolens. Onder cultureel erfgoed rekent men ook het industrieel erfgoed van de 19e eeuw, zoals droogmakerijen, kanalen, bruggen, ijzergieterijen, en militaire bouwwerken zoals kazematten en bastions., een klassieke auto valt ook niet onder roerend cultureel erfgoed.

zoals area  schrijft gaat kunst en alles wat daar mee te maken heeft mogelijk onder 6% vallen.

het is allemaal koffiedik kijken. en een ieder wil dat lezen of vinden op het internet wat in zijn straatje past. ik denk als je een beetje zoekt op het internet dat je wel een site kunt vinden waarop gemeld wordt dat klassiekers gratis gekeurd kunnen worden, niet verzekerd hoeven te worden, dat je ze gratis mag parkeren etc......

Hallo Veebee , komt dat van die cijfers uit eigen ervaring of ergens van het WWW ?

gr.

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

« Antwoord #20 Gepost op: Juni 20, 2012, 11:31:25 »

Thanks voor de link Bert Jan !!
Daaruit blijkt maar weer eens -in de comments- dat ik niet de enige ben die zich ergert aan de grote hoeveelheid 190 & 200D's heden te dage  Neutral

En deze tekst mag ook nog wel een keertje ge-quote worden, maar dan int groot  Very Happy
het is allemaal koffiedik kijken. en een ieder wil dat lezen of vinden op het internet wat in zijn straatje past.
ik denk als je een beetje zoekt op het internet dat je wel een site kunt vinden waarop gemeld wordt dat klassiekers
gratis gekeurd kunnen worden, niet verzekerd hoeven te worden, dat je ze gratis mag parkeren etc......

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

VouWou
Spijl blijft

Luc SchroŽn
« Antwoord #21 Gepost op: Juni 20, 2012, 17:32:35 »

Kreeg dit vandaag terug via de mail van een vriendelijke dame bij Sclnl :

Hoi Luc,
Wij hebben van meerdere instanties dit bevestigd gekregen, maar nog niet van de douane.
Dit zou per 1 juli moeten gebeuren. Maar inderdaad, zolang de douane nog niet bevestigd is het nog niet zeker.
Zou dit per 1 juli moeten bekijken.

gr.

B
Spijl blijft

2x 59 en 1x 65

« Antwoord #22 Gepost op: Juni 20, 2012, 22:36:58 »

Smile Smile Smile

reken er maar op dat die categorie wordt aangepakt, kwestie van tijd

Thanks voor de link Bert Jan !!
Daaruit blijkt maar weer eens -in de comments- dat ik niet de enige ben die zich ergert aan de grote hoeveelheid 190 & 200D's heden te dage  Neutral

En deze tekst mag ook nog wel een keertje ge-quote worden, maar dan int groot  Very Happy
het is allemaal koffiedik kijken. en een ieder wil dat lezen of vinden op het internet wat in zijn straatje past.
ik denk als je een beetje zoekt op het internet dat je wel een site kunt vinden waarop gemeld wordt dat klassiekers
gratis gekeurd kunnen worden, niet verzekerd hoeven te worden, dat je ze gratis mag parkeren etc......

Ron
Spijl is het geworden

« Antwoord #23 Gepost op: Juli 02, 2012, 20:46:14 »

Ik kreeg vandaag deze mail :

Geachte R.Posthuma,
Op 21-2-2011 heeft u op www.neetegendebtw.nl een petitie ondertekend tegen de verhoging van de BTW op de invoer van oldtimers en andere antieke goederen. Wij zijn verheugd u op de hoogte te kunnen brengen van het volgende nieuws:
BTW-tarief oldtimer import per 1 juli 2012 terug naar 6%
In het Begrotingsakkoord 2013 (Voorjaarsnota 2012) is door de overheid besloten om per 1 juli 2012 de podiumkunsten en (invoer van) kunstvoorwerpen weer onder het verlaagde BTW-tarief (6%) te laten vallen. Hiermee wordt het in december 2010 genomen besluit (nr. DV2010-537M) om het lage BTW-tarief te af te schaffen ingetrokken.
Dit betekent onder meer dat vanaf 1 juli 2012 de import van oldtimers (ouder dan 30 jaar) in Nederland weer als vanouds belast wordt met 6% BTW in plaats van het hogere tarief. Goed nieuws voor de oldtimer-liefhebber!
Als initiatiefnemer van de petitie op neetegendebtw.nl wil SCL Rotterdam (bezoek de website) u nogmaals hartelijk danken voor uw steun! Als extra blijk van waardering geeft SCL Rotterdam een interessante korting op het verschepen van oldtimers exclusief voor ondertekenaars van de petitie! Wij hebben inmiddels de eerste oldtimers al weer voor 6% BTW ingevoerd bij de Douane. Neem voor vragen, meer informatie of prijzen gerust contact op via 010-427 77 20 of info@sclnl.nl.
Met vriendelijke groet,
Het team van NEEtegendeBTW.nl

T1BUS
Spijl gaat niet meer weg

dreambus

« Antwoord #24 Gepost op: Juli 02, 2012, 21:49:40 »

EN kreeg afgelopen week een brief van de verzekering, de Europeesche gaat oldtimers vanaf 1970 de premie verhogen, met let op tussen de 20 & 50% afhankelijk van aantal km's, gelukkig treft het me niet, maar das toch wel ffe schrikken  wanneer je daar iets verzekerd hebt met een bouwjaar vanaf 1970. glasses2

VouWou
Spijl blijft

Luc SchroŽn
« Antwoord #25 Gepost op: Juli 03, 2012, 12:16:40 »

Dat is toch mooi Ron of niet  Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
en voor alle kopers van oldtimers uit Amerika

VouWou
Spijl blijft

Luc SchroŽn
« Antwoord #26 Gepost op: Juli 12, 2012, 20:59:55 »

Als ik een bus uit Amerika laat over komen maakt dat voor de BTW uit of die in BelgiŽ of Nederland aankomt ?
Uiteindelijk moet hij naar Nederland , maar wat afstand betreft kan voor mij ook Antwerpen.

Want wanneer ben je BTW plichtig ?
als ik hem ophaal , of als ik die aan moet geven ?

gr. Luc

type3driver
Spijl blijft

« Antwoord #27 Gepost op: Juli 12, 2012, 21:04:56 »

Als ik een bus uit Amerika laat over komen maakt dat voor de BTW uit of die in BelgiŽ of Nederland aankomt ?
Uiteindelijk moet hij naar Nederland , maar wat afstand betreft kan voor mij ook Antwerpen.

Want wanneer ben je BTW plichtig ?
als ik hem ophaal , of als ik die aan moet geven ?

gr. Luc

Normaal is het beter als je deze laat toekomen in Nederland. Ik denk dat je in BelgÔe 21% BTW moet betalen.

VouWou
Spijl blijft

Luc SchroŽn
« Antwoord #28 Gepost op: Juli 12, 2012, 21:11:21 »

Dat dacht ik zelf dan ook , maar weet namelijk niet hoe het werkt met aangeven bij de douane.

Berrie120
Split personality

« Antwoord #29 Gepost op: Juli 12, 2012, 22:56:30 »

Maakt niks uit, waar hij aankomt al komt hij in spanje aan. Gaat erom waar je hem op papier invoert.

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

Steekwoorden:
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this