Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
Auteur Topic: Retrosound radio ervaringen  (gelezen 12738 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Airbus
Spijl is het geworden

Low 64-er MGPW OG paint

x x x
« Gepost op: Mei 22, 2012, 16:01:35 »

Iemand ervaring met een retrosound radio?

Ik wil het laatste model aanschaffen, met de dual speaker voor in het dashboard.
En achterin 2 losse speakers in de bank.

Nu kost het een berg geld (radio 295, frontje 35.50 en speaker 93 euro)

heeft er iemand ervaring mee, klink/werkt het een beetje?

Thanks.

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

Berrie120
Split personality

« Antwoord #1 Gepost op: Mei 22, 2012, 17:00:25 »

1 dual voice dashspeaker en een subwoofer.
De rest moet ik nog aansluiten.

<a href="http://&lt;object width=&quot;400&quot; height=&quot;300&quot;&gt;&lt;param name=&quot;allowfullscreen&quot; value=&quot;false&quot; /&gt;&lt;param name=&quot;movie&quot; value=&quot;http://www.facebook.com/v/368077799898234&quot; /&gt;&lt;embed src=&quot;http://www.facebook.com/v/368077799898234&quot; type=&quot;application/x-shockwave-flash&quot; allowfullscreen=&quot;false&quot; width=&quot;400&quot; height=&quot;300&quot;&gt;&lt;/embed&gt;&lt;/object&gt;" target="_blank">http://&lt;object width=&quot;400&quot; height=&quot;300&quot;&gt;&lt;param name=&quot;allowfullscreen&quot; value=&quot;false&quot; /&gt;&lt;param name=&quot;movie&quot; value=&quot;http://www.facebook.com/v/368077799898234&quot; /&gt;&lt;embed src=&quot;http://www.facebook.com/v/368077799898234&quot; type=&quot;application/x-shockwave-flash&quot; allowfullscreen=&quot;false&quot; width=&quot;400&quot; height=&quot;300&quot;&gt;&lt;/embed&gt;&lt;/object&gt;</a>

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

VW-maniac
Spijl blijft

« Antwoord #2 Gepost op: Mei 22, 2012, 18:24:57 »

http://www.adamscc.nl

hier heb  de mijne gekocht was goedkoper dan paroestie

67 westy SO-42  2110

Airbus
Spijl is het geworden

Low 64-er MGPW OG paint

x x x
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 23, 2012, 10:48:44 »

Thanks ik ga vanavond kijken.. !  Cool

@ Vw-Maniac , thanks dat adres was mij al bekend.

Hoe is de bediening enzo? Beetje makkelijk?

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

rusty67
Spijl is het geworden

67er T1 AIR-RIDE CUSTOM GEVAL

« Antwoord #4 Gepost op: Mei 23, 2012, 12:29:35 »

Ik heb het eerste model, deze begint na 3 jaar af en toe kure te krijgen, niet herkennen van de usb, tracklist door elkaar gooien en soms blackout.....

Maar als ie de geest geeft zou ik er zo weer 1 kopen, neem aan dat de huidige versie wat verbeterd is???

a dog is a dog and stuffing feathers in its ass doesn't make it a chicken.

(O\|/O) THE O.G. SPLIT PERSONALITY|o\O/o|
             Oldskool kustom Speed Club

Brazen
Spijl blijft

« Antwoord #5 Gepost op: Mei 23, 2012, 17:06:45 »

http://www.adamscc.nl

hier heb  de mijne gekocht was goedkoper dan paroestie

IK OOK  glasses2   scheelt zo 50 eur meen ik uit mn hoofd.

Brazen
Spijl blijft

« Antwoord #6 Gepost op: Mei 23, 2012, 17:08:26 »

Hoe is de bediening enzo? Beetje makkelijk?

Erg makkelijk gebruiksvriendelijk....zit ook AB bij voor als je te ver naar voren moet leunen  Whistle

dj pierre
Spijl blijft

« Antwoord #7 Gepost op: Mei 23, 2012, 18:57:46 »

Wij hebben er vorig jaar één gekocht bij een toko in Duitsland.

Prima ding maar heeft wel wat eigenaardigheden.
- Zo maakt ie tijdens het spelen van MP3's zo nu en dan een hoog, zeer irritant geluid(max 1 seconde, maar wel hard)
- De playlist sorteert op datum van toevoegen en niet op naam, \
- Soms geeft ie geen geluid(alles lijkt verder wel te werken) om het een poosje later wel weer te doen
- Geluidkwaliteit van de 4x 50w rms versterker is niet super. M'n oude Jvc in de T3 klonk een stuk beter op dezelfde boxen(maar we hebben ook te weinig klankkast moet ik bekennen). De DSP is niet best, gewoon met het handje afstellen.
- Menustructuur vraagt gewenning
- Lijkt bij stand-by stand toch vrij veel stroom te gebruiken. Ik moet nog meten wat de lekstroom is, maar lekken doet ie zowiezo.
- Display is zeer slecht afleesbaar bij vol zonlicht

Maar het goede is dat:
- Er geen aanpassing aan het dash noodzakelijk is. Met het juiste randje past ie naadloos en strak
- Hij er vrij goed uit ziet in het echt. Zo zijn de draaiknoppen van metaal wat de kwaliteitsbelevenis ten goede komt
- Er SD(hc) kaartjes in kunnen
- Er een usb ingang op zit
- Er 2x line in op zit voor bijvoorbeeld een (i)phone
- Hij vrij hard gaat
- De basisbediening erg eenvoudig is

Ik zou hem ondanks de minpuntjes wel weer kopen. Er is niet veel mooiers dat moderne gemakken geeft en een iphone vind ik niet handig als radio. Is zo weg op de camping met safari's open...  

Bulli-67
Spijl blijft

« Antwoord #8 Gepost op: Juni 12, 2012, 09:08:52 »

Hier ook de Retrosound radio en dual-coil luidspreker in de bus. Achterin komen nog speakers in het paneel onderaan de achterbank, maar het geluid van de Retrosound dashboardspeaker valt mij niet tegen.

Ook ziet de radio er best fraai uit, ontsiert het spijldash geheel niet.

Wel een vraagje aan de mensen die er ook één hebben:  Kun je het display niet uitschakelen?  Mij nog niet gelukt, en het lijkt mij zo een redelijke stroomvreter met dit continue verlichte display:

Berrie120
Split personality

« Antwoord #9 Gepost op: Juni 12, 2012, 10:01:21 »

Ik heb hem er ook in.
Aangesloten op mijn 2de accu.

Mijn Gel accu is na 4 dagen leeg ivm zijn stroomgebruik. d'oh! Maar weet nog niet of ik die helemaal vol kan laden heeft nog niet aan de draaiende motor gehangen.

Hoor je me nooit dan?  Die dikke subwoofer staat recht op je huis gemikt. Very Happy

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

Bulli-67
Spijl blijft

« Antwoord #10 Gepost op: Juni 12, 2012, 10:19:36 »

Berrie, ik heb em nog niet gehoord. Moet hem volgende keer toch wat harder zetten  glasses2

Wel een nadeel dat het ding niet uit te schakelen is, zeker voor een oldtimerradio die in 9 van de 10 gevallen wordt geplaatst in auto's waarin niet dagelijks wordt gereden.
Hebben de ontwerpers niet goed over nagedacht.

Toch maar een massaschakelaar plaatsen in de bus, sowieso niet verkeerd om meerdere redenen.

Berrie120
Split personality

« Antwoord #11 Gepost op: Juni 12, 2012, 10:31:13 »

Heb net een mailtje naar Michael Robbins van Retrosound USA gedaan.

Gevraagd wat de ruststroom moet zijn en jouw vraag of het display uit te schakelen is.

Normaal reageren ze erg snel, alleen is het nu nacht daar.

Bulli-67
Spijl blijft

« Antwoord #12 Gepost op: Juni 12, 2012, 10:41:05 »

Oké, thanks!   Ben benieuwd naar het antwoord.

Berrie120
Split personality

« Antwoord #13 Gepost op: Juni 12, 2012, 18:09:27 »

Thanks for your email Berrie,

If you can turn the radio on when the vehicle’s key is removed, that is incorrect.

Please make sure that the red wire of our radio is connected to a wire in your vehicle that only has +12V when the vehicle is turned on. If the radio is on all the time that would drain the battery.

Daar komen we zo ook niet verder mee begrijp ik, of we moeten er een aparte schakelaar tussen zetten, want ik begrijp dat jullie net als ik hem niet over ignition willen hebben lopen.

francisco
Spijl is het geworden

« Antwoord #14 Gepost op: Juni 12, 2012, 21:39:49 »

zit er eigelijk op een T1 een schakeldraad?.. zo ja, dan pak je die toch Very Happy

Steekwoorden:
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this