Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: Vakantie 2011 - Frankrijk-ItaliŽ  (gelezen 3255 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
BusfreaQ
Onzekere spijl

BERAIR.nl
« Gepost op: Mei 04, 2012, 17:05:04 »

Net even alles foto's kleiner gemaakt en dan nu maar beginnen aan een vakantie-topic.
Ik heb er de afgelopen dagen een aantal met plezier zitten lezen, dus vandaar ook dit verhaaltje.
Vorig jaar 30 juli zijn mijn vriendin en ik lekker vertrokken naar Frankrijk. Ergens ver onderin dachten wij wel lekker 2 weekjes te kunnen vertoeven.

In 2009 hadden wij al een keer een T2b camper gehuurd bij OldVolks en dat beviel zeer goed!
Nu wilde we eigenlijk wel eens in een T1 op vakantie en omdat de spijlbus van Wouter toen nog niet te koop stond (laat staan klaar was) hebben we eens rond gekeken.
Zo gezegt, zo gedaan. Via de facebook-pagina van Keverland kwam ik uit bij Kees van Vakantiewielen.nl.
Mailtje gestuurd, even gebeld en een paar maandjes later was het dan zover. Avond vantevoren de spijl opgehaald en 30 juli zijn wij de bus ingestapt.

Na een lekker stukje touren en wat stops waren wij, na Belgie en Luxemburg, aangekomen in Frankrijk. Hier in een erg leuk stadje genaamd Thionville dachten wij om lekker een nachtje te slapen. Camping opgezocht en we waren net op tijd binnen. Rustige camping, maar wel leuk aan het water.
Volgende ochtend na het ontbijd alles ingepakt en afrekenen. De eigenaresse van de camping vond "ons" busje zo leuk, dat we een oorkonde kregen: Best campers of the year! Hoe leuk!?

Slagboom open en gas op die lollie! Op weg naar ons overnachtingsadres vlakbij Valence. Domaine de l'Admiral: http://www.zonnig.com
Leuke knusse camping een kwartiertje van de snelweg, perfect! Eenmaal aangekomen de bus geparkeerd en lekker meegegeten. Heerlijk en erg gezellig met een mannetje of 40!

Volgende ochtend ook nog even ontbijd op en snel weer in de bus naar de eindbestemming: Giens. Deze eindbestemming was niet wat we in ons hoofd hadden. Alle campings vol. Echt allemaal! Na 4 uur rondrijden dan toch maar een hotel gepakt, het was inmiddels al 9 uur savonds. Aangekomen bij het hotel hoorde ik iets raars uit de motorruimte. Het leek wel of de elektrische brandstofpomp niet meer lekker liep. Ik dacht: daar kijken we morgen wel naar. Uit frustratie geen foto's gemaakt en toch maar besloten om richting ItaliŽ te gaan. Gardameer was vorig jaar erg bevallen en daar zijn een paar campings waar je niet KUNT reserveren. Vrienden opgebeld die nog in NL zaten (die gingen twee dagen later naar het Gardameer) en gevraagd of ze voor de zekerheid mijn eigen brandstofpomp mee wilde nemen die in de schuur lag.

Volgende dag: geen gek geluid meer bij de pomp en dan maar lekker langs de kust op weg naar ItaliŽ. Heerlijk gereden en je hebt daar echt een superuitzicht!

Eenmaal aangekomen in Lasize een plekje gekregen en de volgende ochtend vroeg op zoek naar een goed en beschut plek. Binnen 5 minuten mensen gezien die weg gingen en hun plek was niet groot en precies groot genoeg. Bus daarneer gezet, tent opgezet en lekker het busje gewassen.

Perfecte plek om lekker een dikke week te staan. Lekker beschut en zon als je zon wilde.

Heerlijk een dagje naar Verona geweest, dakje open en genieten geblazen. In 2010 ook al geweest, maar het blijft een mooie stad. Nog even in de arena geweest en heerlijk op het terras gezeten.

Verder nog wat leuke kiekjes gemaakt.

Storm boven het meer en de camping vanaf het meer gezien.

De avond voor vertrek de tent ingepakt en lekker in de bus geslapen. 6 uur sochtends veel mensen wakker gemaakt denk ik, maar die zagen we toch niet meer.
Lekker vroeg, lekker rustig, tolpoortje door, viaductje op,............. maar toen ging het mis! Geen benzine meer, maar wel de tank vol. Ja hoor, pomp kapot! Gelukkig hadden de jongens uit NL mijn pomp meegenomen, dus even snel provisorisch de pomp vervangen en de italiaanse rijkswaterstaat, die ons een beetje afschermde voor het overige verkeer, meldde ons dat er na 6 km een pomp langs de weg was. Politie kwam ook nog kijken, maar toen ze het busje hoorde draaien vonden ook zij het prachtig. Vlug de snelweg op en de eerste pomp gestopt. Hier kon ik rustig op mijn gemak de pomp netjes en goed vastzetten. We moesten immers nog een km of 1200.

Nadat de pomp goed aangesloten zat zijn we verder gereden. Onderweg nog een leuk NL golfje 1 tegengekomen en lekker mee opgereden. Hij ging alleen nog even naar de GroŖglockner. Onze vakantie zat erop, dus wij moesten door.
Verderop kwamen erachter dat de TomTom een schitterende route voor ons in petto had. Lekker de Brennerpas doorgereden, prachtige route en uiteindelijk laat in de nacht/vroeg in de ochtend thuis aangekomen. Van de terugreis helaas geen foto's, maar dit jaar gaan we weer luchtgekoeld naar ItaliŽ.
Met mijn T2b pickup en de Notchback van mijn maat. Veel veel meer foto's maken en hopelijk weer zo genieten!

rusty67
Spijl is het geworden

67er T1 AIR-RIDE CUSTOM GEVAL

« Antwoord #1 Gepost op: Mei 04, 2012, 17:09:37 »

Mooi verhaal Dik, nog ff klussen en dan met je eigeste spijl op vakantie!!! Very Happy

a dog is a dog and stuffing feathers in its ass doesn't make it a chicken.

(O\|/O) THE O.G. SPLIT PERSONALITY|o\O/o|
             Oldskool kustom Speed Club

Renka
Split personality

« Antwoord #2 Gepost op: Mei 04, 2012, 17:11:31 »

leuke story en mooie foto's !

cheers Renka

To finish first, you first have to finish

vwspijlbus
Split personality

100001241297482
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 04, 2012, 18:58:44 »

Leuk verhaal. Ik kijk uit naar de aankomende spijlbus vakantie verslagen.

Frank

Berrie120
Split personality

« Antwoord #4 Gepost op: Mei 04, 2012, 19:00:39 »

top! leuk avontuur weer.

En die brennerpass is leuk he, heel goed te rijden en voor mij hier om de hoek Yellow Very Happy

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

francisco
Spijl is het geworden

« Antwoord #5 Gepost op: Mei 08, 2012, 12:33:41 »

mooie vakantie man en gave fotos weer Very Happy

Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this