Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: Benzine pomp en carbu vraag  (gelezen 911 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Ficus
Spijl gaat niet meer weg

« Gepost op: Maart 21, 2012, 22:25:38 »

Welke mechanische benzine pomp raden jullie aan voor een 1600? Ik heb nu een bocar maar ik hoor hier nogal slechte dingen over.

Ook heb ik een 34pict3 met een alternator. Ik heb daardoor de carbu aan de rechter kant wat moeten aanpassen om niet tegen de alternator te komen als ik gas geef. Hoe komt dat?bestaan er meerdere modellen van carbu's? Waar moet ik op letten om te weten of een carbu gemaakt is om met een alternator te werken?

Moest iemand wat lectuur hebben over de verschillende modellen van carbu's en pompen dan is dat zeker welkom:)

De reden waarom ik dit vraag is omdat ik het gevoel heb dat ik beter een originele gebruikte solex en orig benzine pomp kan kopen en zelf reviseren om mijn bocar spullen te vervangen:)

vw_speedsterke
Spijl blijft

« Antwoord #1 Gepost op: Mei 18, 2012, 08:32:10 »

wat de benzinepomp betreft, gewoon een 2de handse originele kopen en een revisiesetje plaatsen, nooit een 2de handse rechtsreeks monteren, de meeste liggen al een hele tijd ergens op de plank en dan drogen de membramen uit, als je die dan gaat gebruiken, gaat hij of wel niet meer pompen of je krijgt benzine lekken (met alle gevolgen), ik heb hier nog pompen liggen voor revisie voor 5Ä/stuk

wat de carbu betreft er bestaat een verschillen in bediening van de opvoerpomp, zie foto's, als je een wisselstroom dynamo wil plaatsen dan moet je de bedieningsstang hebben zoals op foto 2

deze ga jij waarschijnlijk hebben, de afstelling wijst naar de motorkap

en hier wijst het naar voren

deze bediening kun je bij franky's vw servive nieuw kopen (van prijs heb ik geen idee), de meeste zijn toch ingeslagen door leeftijd, dus wil je het perfect zou ik een nieuwe plaatsen, vergeet dan natuurlijk de afstelling niet goed te doen

Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this