Pagina's: [1]   Omlaag
Auteur Topic: Fuseepennen revisieset  (gelezen 1877 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
vwke
Onzekere spijl

« Gepost op: Maart 14, 2012, 14:35:08 »

Ik zou bij mijn 66'er bus de fusseepennen willen reviseren.
Nu kan ik voor een paar honderd euro mijne set gaan ruilen met een gereviseerde set. Maar wat is de fun daaraan Smile
Is het redelijk makkelijk te doen met zo een revisieset van b.v. custom speed parts?
Ik weet wel dat het een belangrijk veiligheid item is, maar het zou fijn zijn als er een duidelijke beschrijving van bestaat, zodat ik dit tegoei kan aanpakken.
(p.s. Moest het niet tegoei gaan, ga ik wel voor een revisieset hoor. Veiligheid primeert toch wel..)
Greetz Piet

slammedpanel
Onzekere spijl

Don't fight gravity

« Antwoord #1 Gepost op: Maart 14, 2012, 18:22:52 »

Hey Piet,

Bedoel je je bundbolzpennen bussen en lagers (link pin's) of je bussen in de spindles body (king link/pin)? link pin's zijn naar "mijn"mening goed te doen, de king link bussen worden lastig zonder pers en wat gereedschap.

Chris

Dropped Spindles, Straight Axle Kits, Narrowed Beams......and more

www.slammedpanel.com

http://www.facebook.com/pages/SlammedPanel/188541777838026

vwke
Onzekere spijl

« Antwoord #2 Gepost op: Maart 15, 2012, 12:49:46 »

Op de foto hieronder zie je hoe mijn spindels er nu uitzien. Graag had ik ze uit elkaar gehaald voor opnieuw te lakken, en die 2rubber ringen in het midden ook te vervangen. Deze zien er een beetje verduurd uit..

Mijn broer werkt in een vw garage, dus ik kan daar wel even een pers gebruiken denk ik. En ruimers hebbe ze ook liggen Smile

Maar wij hebben thuis nog zo spinders van een kever helemaal open liggen omdat we nergens iets vonden hoe deze tegoei terug te plaatsen.

Misschien is het toch beter alleen de "link pins" dan te vervangen. Of kan je op het ook zien dat deze nog goed zijn?

Thanks!

Greetz Piet

spijl63
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #3 Gepost op: Maart 15, 2012, 20:46:00 »

Bij mij zit er er op de onderste wat speling (ik houd het wiel onder en boven vast en beweeg het geheel), dus bij de onderste smeernippel. Als ik er vet in spuit is de speling minder voelbaar...

wat is er versleten en hoe is dit op te lossen?

Evolutie?... waarom moeilijk doen als het ook in 6 dagen kan...

The General
SplitsAtTheLake
*

Vieze voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen

« Antwoord #4 Gepost op: Maart 15, 2012, 21:30:46 »

Niks versleten, dwarsbout losdraaien, dwarspen aandraaien tot speling weg is en dwarsbout weer vastdraaien, verders weer gas op die lolly Cool

spijl63
Spijl gaat niet meer weg

« Antwoord #5 Gepost op: Maart 15, 2012, 22:30:10 »

wat bedoel je met dwarspen en bout...? Die op de foto uitsteekt?

Er is wat speling op de onderste, daar waar de ondertse smeernippels zit...

Evolutie?... waarom moeilijk doen als het ook in 6 dagen kan...

The General
SplitsAtTheLake
*

Vieze voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen

« Antwoord #6 Gepost op: Maart 15, 2012, 23:47:52 »

Onderste dwarsbout (links langs C) stukje losdraaien en dan de pen die hierdoor geborgt wordt een stukje verdraaien (bij X)  tot de speling weg is en dan het zaakje weer vastdraaien (foto is van een kever fusee maar het principe is hetzelfde)

Steekwoorden:
Pagina's: [1]   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this