Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
Auteur Topic: Brand preventie  (gelezen 7293 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
BlueBase
Onzekere spijl

Offline Offline

Berichten: 34


'59er panel, 'Cooking bus' in wording!


« Gepost op: Januari 13, 2012, 19:19:27 »

Mensen,

Een tijdje geleden was er via een groupbuy de mogelijkheid om een Firetec systeem aan te schaffen. Dit was voor mij toen die tijd nog niet interessant, maar ben de laatste paar weken wel wat aan het rondkijken naar mogelijke systemen om brand in de motorruimte van de bus te voorkomen.
Nu kwam ik op hetvolgende:
http://www.afxfiresolutions.com/afx/fs3_site.nsf/htmlViewDocuments/FA3C8E2F9245E068C12577D000333914

Zijn er mensen die ervaringen hebben met dit of soortgelijk systeem? Wat zijn de voors en tegens ten opzichte van het Firetec systeem, of ten opzichte van eventuele andere maatregelen?

Greetz!
Gelogd

TopSun
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 248



WWW
« Antwoord #1 Gepost op: Januari 13, 2012, 19:54:38 »

Ziet er interessant uit, ben ook benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.
Zo ja, hoop ik uiteraard dat die goed gewerkt heeft  Very Happy Very Happy Very Happy

 
Gelogd

Aircooled VW superhobby !!!!!!

T1BUS
Spijl gaat niet meer weg

Offline Offline

Berichten: 511


dreambus


« Antwoord #2 Gepost op: Januari 13, 2012, 21:12:22 »

Ziet er erg indrukwekkend uit bekijk de youtube video maar eens, prijs is helaas ook flink zit toch op een kleine 500 euro,
maar dan is de schade bij brand wel beperkt.....
Gelogd

Samba '66
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 1.944


Penningmeester stichting behoud VW Spijlbussen


100000511997223
WWW
« Antwoord #3 Gepost op: Januari 13, 2012, 22:33:17 »

Beperkte schade bij brand is altijd te hopen natuurlijk, maar dat zal met name van de felheid van de brand afhangen.
Het grote verschil met het firetec systeem is dat er geblust wordt met een aerosole stof ipv schuim. Veel verschil in schade door het firetec systeem of het af-x systeem zal er niet zijn. De schuim spoel je af, de restproducten zal je ook af moeten spoelen, of weg moeten blazen.

Voordeel:
Niet vorst gevoelig

Nadeel:
Geen koelende werking
Gelogd

As jy vir jouself kan lag dan het jy altyd iets om oor te lag.

VW-maniac
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 154


« Antwoord #4 Gepost op: Januari 13, 2012, 22:46:23 »

Zit er geen zout in het poeder?
Gelogd

67 westy SO-42  2110

Samba '66
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 1.944


Penningmeester stichting behoud VW Spijlbussen


100000511997223
WWW
« Antwoord #5 Gepost op: Januari 13, 2012, 22:52:26 »

ze schrijven van niet.

Het gaat om een aerosol (edelgas).
In de chemische reactie word de brand op moleculair niveau geblust. En dus niet door verstikking of koelen.

De restproducten zijn CO2 en H2O.

Nog een nadeel in een motorruimte zou zijn dat als de stof op is, de motor nog steeds heet is omdat er niet gekoeld wordt. Benzine zou dan nog steeds kunnen ontbranden.
Gelogd

As jy vir jouself kan lag dan het jy altyd iets om oor te lag.

VW-maniac
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 154


« Antwoord #6 Gepost op: Januari 13, 2012, 22:58:30 »

Mij is ooit verteld dat poeder het beste blusmiddel is dus als er geen zout of ander corrosief in zit lijkt mij de keus niet zo moeilijk
Gelogd

67 westy SO-42  2110

Samba '66
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 1.944


Penningmeester stichting behoud VW Spijlbussen


100000511997223
WWW
« Antwoord #7 Gepost op: Januari 14, 2012, 09:41:09 »

Juist vanwege de nevenschade vind ik poeder een slecht blusmiddel.

Poeder wordt steeds vaker vervangen door schuim. Zeker met de huidige schuimblussers zijn ook electriciteits branden te blussen, de geleiding is nl erg laag.
Gelogd

As jy vir jouself kan lag dan het jy altyd iets om oor te lag.

stefan
Onzekere spijl

Offline Offline

Berichten: 42


'65 walk through de luxe


« Antwoord #8 Gepost op: Februari 02, 2012, 17:52:32 »


Ik heb het bedrijf een mailtje gestuurd met een aantal vragen over het systeem,want ik zou straks niet
graag willen ,van had ik maar....
En is mss een altenatief voor firetec.
Ik kwam ook nergens prijzen tegen,maar begrijp dat er als eens eerder naar gevraagd gezien de eerdere
mail (500euro), mss doen ze aan groepskortingen.

Dat er iets in de toekomstige bus komt is zeker.

groeten stefan
Gelogd

rusty67
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.549


67er T1 AIR-RIDE CUSTOM GEVAL


« Antwoord #9 Gepost op: Februari 02, 2012, 20:06:44 »

500,- euro Surprised een alternatief voor firetec??? voor twee firetecs zou je bedoelen?? Confused
Gelogd

a dog is a dog and stuffing feathers in its ass doesn't make it a chicken.

(O\|/O) THE O.G. SPLIT PERSONALITY|o\O/o|
             Oldskool kustom Speed Club

stefan
Onzekere spijl

Offline Offline

Berichten: 42


'65 walk through de luxe


« Antwoord #10 Gepost op: Februari 02, 2012, 20:15:21 »


Ik heb de mail uitstaan om wat info te vergaren,als je er twee voor hebt is het geen alternatief natuurlijk
dat ben ik met je eens.
Alleen als je niet in staat bent om het in engeland te halen,wordt het ook een kostbare zaak. mss nog wel
duurder.
Firetec vertelde me wel dat hij het spulletje,drukloos kan opsturen,ook weer groepskorting, maar weet niet
of het kostbaar/makkelijk is om deze in NL gevuld te krijgen.

Gelogd

stefan
Onzekere spijl

Offline Offline

Berichten: 42


'65 walk through de luxe


« Antwoord #11 Gepost op: Februari 03, 2012, 13:15:51 »


Kost inderdaad 500 euro zoals eerder vermeld, doen wel aan groepskorting, maar dan nog aan de prijzige kant.
Vind het wel een mooi systeem, ondanks de voor en na's met firetec.

Ik heb het nu toch voor elkaar gekregen om een firetec unit via mijn werk in nl te krijgen.
Dus ik ben "uit de brand".

Gelogd

T1BUS
Spijl gaat niet meer weg

Offline Offline

Berichten: 511


dreambus


« Antwoord #12 Gepost op: Februari 03, 2012, 14:58:59 »

Ah ha ben ik ook mee bezig via mijn werk, in ons lab en serverruimte komen ook van deze units, bij aanbesteding gaan ze een prijsje maken....
maar wat is de houdbaarheidsdatum eigenlijk van zo'n firetec systeem?
Gelogd

Renka
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.962



« Antwoord #13 Gepost op: Februari 03, 2012, 15:29:33 »

op druk EN VORSTVRIJ houden
Gelogd

To finish first, you first have to finish

Ron
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.083



« Antwoord #14 Gepost op: Februari 04, 2012, 12:10:37 »

op druk EN VORSTVRIJ houden

Dat vorstvrij houden is nu wel actueel.
Volgens mij gaat dat niet bij iedereen lukken, met deze temperaturen.
Wat kunnen dan de nadelige gevolgen zijn voor het firetec systeem ?
Gelogd

Steekwoorden: Brand 
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this