Pagina's: [1] 2 3 ... 11   Omlaag
Auteur Topic: Ander stuurhuis, wie heeft er ervaring met het rijden zonder stabilisatorstang  (gelezen 28176 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
henk
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 237


« Gepost op: December 16, 2011, 20:46:20 »

Ik heb al een tijdje een  BBT stuurhuis onder mijn T1 het  verminderde stuurspeling wel wat, maar toch nog ver van ideaal, vooral bij hogere snelheiden  is het nog steeds niet prettig rijden.
Ben aan het experimenteren met een ander stuurhuis.
De stuurbeweging wordt dan overgebracht worden via een haakse overbrenging van een T3.
Het lastige is dat dan stabilisatorstang precies in de weg zit.
Ik zou de stabilisatorstang kunnen demonteren, dat zou een oplossing zijn.
Wie heeft er ervaring met het rijden zonder stabilisatorstang, eventueel ook bij hogere snelheidheden, kan dit ongestraft.
Gelogd

classic line
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.781



« Antwoord #1 Gepost op: December 16, 2011, 22:13:21 »

ik rij al 2 jaar zonder  Very Happy Very Happy

en ik weet dat er meerdere zijn die hem niet hebben

ik heb er totaal geen problemen mee ik heb hem er ook nooit ondergehad dus weet het verschil ook niet echt  Sad

gr mike
Gelogd

volksfahrer.nl
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.373



erwin stok
WWW
« Antwoord #2 Gepost op: December 16, 2011, 23:10:03 »

Ik heb 'm er na zo'n 1000km onder gezet en merkte toch wel een flink verschil!
Zelfs de rechtuit stabiliteit is er naar mijn idee beter door geworden.
Gelogd


classic line
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.781



« Antwoord #3 Gepost op: December 16, 2011, 23:25:20 »

Ik heb 'm er na zo'n 1000km onder gezet en merkte toch wel een flink verschil!
Zelfs de rechtuit stabiliteit is er naar mijn idee beter door geworden.


ik moet hem nog steeds monteren  Very Happy
maar ik geloof best dat je het zal merken hij zit er natuurlijk niet voor niets

maar zonder rijden kan ook prima
Gelogd

Sancho
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.307



WWW
« Antwoord #4 Gepost op: December 16, 2011, 23:26:05 »

mijn busje heeft er standaard geen (58er)
maar ik denk er toch eentje bij te plaatsen bij gelegenheid
bij bochten en dergelijke helt men bus toch hard over...
Gelogd

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Online Online

Berichten: 6.208


Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen


wouterduijndam
WWW
« Antwoord #5 Gepost op: December 16, 2011, 23:27:36 »

Ik heb bij mijn oude panel (Zwaar verlaagd) toen de stabstang heet gestookt en omhoog gebogen.
Hij gaat namelijk happen als je wielen omhoog gedrukt worden.
Gelogd


classic line
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.781



« Antwoord #6 Gepost op: December 16, 2011, 23:33:11 »

mijn busje heeft er standaard geen (58er)
maar ik denk er toch eentje bij te plaatsen bij gelegenheid
bij bochten en dergelijke helt men bus toch hard over...

zijn je veren pakketen nog wel heel??
 ik had hier ook last van maar bleek dat mijn verenpaket niet compleet vast
Gelogd

henk
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 237


« Antwoord #7 Gepost op: December 17, 2011, 00:48:14 »

Ik wil een steeringrack  stuurhuis (van de sloop) op de vooras plaatsen, de stuurstangen van links en rechts komen dan zonder omwegen  op het stuurhuis, als dit gaat lukken zal het  beter sturen als het Steering-Rack set om dat de stuurstangen rechtstreeks op het stuurhuis zitten waardoor de  centrale stuurpen vervalt en diens speling.
Als het gaat lukken zet ik wel wat foto’s op het forum.
Ik meet de speling met een meetklok, het veerpaket is nog heel.
Gelogd

classic line
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.781



« Antwoord #8 Gepost op: December 17, 2011, 02:08:57 »

hier zijn al setjes voor hoor henk  Think

van creative  maar of dit de oplossing is weet ik niet

mijn persoonlijke mening alles reviseren dan ben je al een heel eind speling kwijt
maar je zal het er bij een t1 denk ik nooit helemaal uitkrijgen
Gelogd

henk
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 237


« Antwoord #9 Gepost op: December 17, 2011, 12:10:24 »

Ik denk toch dat het op deze manier mogelijk is ook een T1  nagenoeg te laten sturen als een moderne auto.
Als dat lukt zal ik wat meer gas durven  geven.
Gelogd

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.441



« Antwoord #10 Gepost op: December 17, 2011, 12:43:58 »

Als je een T1 wat meer als een moderne auto wilt laten sturen zou je als eerste een T2a vooras kunnen monteren. Die heeft nl fuseekogels ipv fuseepennen en zijn daardoor spelingvrij. Voorts is het zaak dat alle stuur- en fuseekogels nieuw zijn, net zoals de stuurpenas die op je vooras zit. Een spelingvrij stuurhuis is natuurlijk ook nodig en kijk eens goed naar je banden. Een te oude band (of een band met een verkeerde maat) zal ook een onrustig stuurgedrag geven. Verder spelen natuurlijk ook je schokdempers en stabilisatorstang een rol.
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

henk
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 237


« Antwoord #11 Gepost op: December 17, 2011, 16:20:45 »

Alle onderdelen die er mee te maken hebben zijn nieuw, stuurhuis alle spoorstangen, de centrale stuurpen (opgeruimd tot de pen er licht met de hamer ingetikt kon worden).
Ik denk om dat er tussen  het stuurwiel en de wielen zo veel onderdelen zitten het nooit helemaal goed kan komen, ieder onderdeeltje geeft wel iets bij, zeker ook dat nieuwe stuurhuis.
Vergeleken met het moderne stuurhuis (met maar een direkte verbindind naar de wielen) vind ik de stuur stangen van de T1 er  niet zo stabiel uitzien (zijn lichter).
Ik ben een vooras van een T2A aan het zoeken,als dit lukt heeft dit zeker mijn voorkeur.
Weet er iemand een bedrijf die konische boren verkoopt voor het gat van een kogelgevricht op te ruimen, of een bedrijf of iemand die dit kan?
Gelogd

Sancho
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.307



WWW
« Antwoord #12 Gepost op: December 17, 2011, 23:05:15 »

op de SSVC site is er een gans topic van "not-so-creative engineering"
ook van hun stuuroplossing, zou na een paar duizend km serieus wat speling opkomen...
Gelogd

henk
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 237


« Antwoord #13 Gepost op: December 18, 2011, 00:05:49 »

Waarom zou er speling op het stuurhuis komen?
Ik zou wel een foto van het stuurhuis en de aandrijving willen maken en meesturen, maar dit wil niet zo goed lukken.
Gelogd

Sancho
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.307



WWW
« Antwoord #14 Gepost op: December 18, 2011, 01:38:44 »

Henk,

ik weet niet wat jou oplossing is,
maar de onderdelen die creative gebruikt...
Laten we zeggen dat niet iedereen er tevreden mee is, ik spreek NIET uit ervaring, maar als er mensen dit zouden willen bestellen, doe even wat research, misschien bespaart het een hoop geld.

Ivm het BBT stuurhuis, ook dat is niet voor iedereen goed gevallen...
Misschien is dat de oorzaak van het teveel aan speling
Gelogd

Steekwoorden:
Pagina's: [1] 2 3 ... 11   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this