Pagina's: 1 2 [3] 4   Omlaag
Auteur Topic: Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..  (gelezen 13925 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
the bus driver
Split personality

surf now, work later

spruytstephan@hotmail.com
« Antwoord #30 Gepost op: November 26, 2011, 09:50:40 »

Toch vindt ik het wel leip om te zien hoeveel blind vertrouwen ieder heeft in de verschillende oplossingen (zoals die ver ingeslepen veerplaten  Anxious)

Blind vertrouwen is het niet, gewoon ervaring met de jaren heen! (zijn al 'den bussen die zo rondrijden zdr problemen!)

Ik heb al bussen gezien waar de veerplaten nog eens dubbel zoveel ingeslepen zijn als de mijne en die rijden ook nog steeds rond! Mijn veerplaten zijn heus niet extreem ingeslepen hoor ..

Ach ieder doet het op zijn manier, ik heb met mijn setup nog geen problemen gehad! (is trouwens de meest gebruikte SAK setup)

Haaaiiroeff

Airbus
Spijl is het geworden

Low 64-er MGPW OG paint

x x x
« Antwoord #31 Gepost op: November 28, 2011, 09:10:38 »

Ik heb hem zo gedaan.

Kan helaas vanaf hier de andere fotos niet zien.

ps ze bus staat op de foto met al zijn gewicht achter op dit wiel...

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

Airbus
Spijl is het geworden

Low 64-er MGPW OG paint

x x x
« Antwoord #32 Gepost op: November 28, 2011, 09:28:39 »

Kan net zo:

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

Robg
Spijl blijft

« Antwoord #33 Gepost op: November 28, 2011, 23:20:03 »

was bij mij ook zo maar als je gaat rijden duw je de hulzen over je schokbrekers toch kapot.
Heb bij mij de hulzen eraf gehaald en een stof kap gemaakt voor over de demper van een oude golf schokbreker die ligt onderin en past net rond de huls vande demper.

Airbus
Spijl is het geworden

Low 64-er MGPW OG paint

x x x
« Antwoord #34 Gepost op: December 16, 2011, 13:41:03 »

was bij mij ook zo maar als je gaat rijden duw je de hulzen over je schokbrekers toch kapot.
Heb bij mij de hulzen eraf gehaald en een stof kap gemaakt voor over de demper van een oude golf schokbreker die ligt onderin en past net rond de huls vande demper.

Ok nice, ik zat er indd ook al aan te denken om de kap eraf te halen, en dan die schuimrubbers erop... of andere schokbrekers..

issy
Spijl blijft

=y stone tickeler

« Antwoord #35 Gepost op: Juni 17, 2012, 17:43:49 »

Ik vindt dit wel aardig gedaan eigenlijk echt vet werk goos.
Die van mij is ook aardig stug maar irs witte KYB's en stuiterd als een gek maar dat komt denk ik door t niet in slijpen van de platen. Ga ik ff doen.
Succes allen

'66 luchtverfrissers

classic line
Spijl is het geworden

« Antwoord #36 Gepost op: Juni 17, 2012, 17:49:17 »

ik heb mijn platen ook niet ingeslepen  Shhh

alleen als ik hard door een diepe put rij hoor ik het wel eens
maar das echt maar heel zelden (offroad  Very Happy)

Airbus
Spijl is het geworden

Low 64-er MGPW OG paint

x x x
« Antwoord #37 Gepost op: Juni 19, 2012, 12:26:13 »

Heb afgelopen weekend behoorlijk volgezeten, en niets heeft aangelopen, zelfs de schokbrekers niet..  Very Happy Cool

T1BUS
Spijl gaat niet meer weg

dreambus

« Antwoord #38 Gepost op: Februari 07, 2013, 12:13:26 »

Niet helemaal on topic, maar ik heb de reductiekasten nog erin, en die blijven voorlopig ook ,voor de dropped spindels, achter 1 buitentand verlaagd, echter staat toch nog iets te ver naar voren,
heb een set verstelbare veerplaten gekocht van Creative Engineering, voor bussen met reductiekasten, heeft iemand van jullie nog ervaring met deze dingen?

Spylist
Spijl blijft

« Antwoord #39 Gepost op: Februari 07, 2013, 12:31:50 »

Sorry, ik heb hier geen ervaring mee maar ik ben wel benieuwd naar het resultaat (hoogte), ik ben precies hetzelfde van plan met mijn bus.

Dus als je zover bent............

,(__|__),
   (o\  /o)
Only the best brands will be included in the alphabet!

Airbus
Spijl is het geworden

Low 64-er MGPW OG paint

x x x
« Antwoord #40 Gepost op: Februari 07, 2013, 13:09:15 »

Ik zou dan de plaat 2 tandjes omhoog zetten tov de bevestiging van een orginele veerplaat, en dan de rest afstellen met de imbus bout... let wel op dat je hem niet te lang uitdraait...

Ik had deze ook op mijn T2b, vond ze ideaal, ik ga ze ook onder de spijl zetten (en nog iets notchen  Surprised) dan kan mijn bus max omlaag... en straks omhoog op lucht..

dj pierre
Spijl blijft

« Antwoord #41 Gepost op: Februari 07, 2013, 13:18:28 »

Niet helemaal on topic, maar ik heb de reductiekasten nog erin, en die blijven voorlopig ook ,voor de dropped spindels, achter 1 buitentand verlaagd, echter staat toch nog iets te ver naar voren,
heb een set verstelbare veerplaten gekocht van Creative Engineering, voor bussen met reductiekasten, heeft iemand van jullie nog ervaring met deze dingen?

Lager dan 1 tandje verlagen met reductiekasten is niet aan te raden. De asbuizen moeten naar 'beneden' blijven wijzen om de reductiekasten naar behoren te laten smeren. Eigenlijk is dit ook het geval bij Straight Axel maar alleen een wiellager vervangen is iets eenvoudiger dan een reductiekastrevisie...Ook zal het negative camber te groot worden wat (naar mijn idee) geen porem is op een bus (ik hou er ook niet van op kevers, maar dat schijnt smaak te zijn).  

Nokje weghalen zou ik nooit doen. Dan veel liever de veerplaat inslijpen om ruimte te geven. Dit is natuurlijk alleen nodig bij heel lage bussen, dus zonder reductiekasten.

Lager gaan zal dus met IRS of Straight Axel moeten gebeuren. Je kan beter je de vooras verstelbaar maken en iets hoger gaan aan de voorkant om goed te kunnen levelen of doorsparen voor IRS of SA.

De verstelbare platen zouden problemen kunnen geven met orginele 14"en 15"velgen heb ik begrepen. Het verstelnokje zit precies op de verkeerde plek. Ook gaat bovenstaand op in dit geval. Het is wel een mooie toevoeging op IRS of straight axel omdat perfect levelen een stuk eenvoudiger wordt.    

skywalker
Spijl blijft

« Antwoord #42 Gepost op: Februari 07, 2013, 20:44:59 »

Nokje weghalen zou ik nooit doen. Dan veel liever de veerplaat inslijpen om ruimte te geven. Dit is natuurlijk alleen nodig bij heel lage bussen, dus zonder reductiekasten.
Waarom dan niet Serge?
Ik haal liever iets weg wat ik toch niet gebruik dan iets te verzwakken wat ik wl gebruik. ;-)

dj pierre
Spijl blijft

« Antwoord #43 Gepost op: Februari 08, 2013, 12:17:34 »

Waarom dan niet Serge?
Ik haal liever iets weg wat ik toch niet gebruik dan iets te verzwakken wat ik wl gebruik. ;-)

Een vervangende veerplaat is snel gescoord, en hack terugdraaien kan meer hoofdbrekens geven mocht de bus ooit weer orgineel moeten worden. Die vierkante cm weghalen zal de veerplaat niet noemenswaardig verzwakken lijkt me zo. Ik kies zelf alleen voor aanpassingen aan de bus die terug te draaien zijn. Maar wie ben ik? Misschien stiekem toch een beetje een stocknazi?

Airbus
Spijl is het geworden

Low 64-er MGPW OG paint

x x x
« Antwoord #44 Gepost op: Februari 08, 2013, 12:44:49 »

Ik heb dat nokje ook gelijk geslepen... en de plaat ingeslepen (zie boven ergens in dit topic) Je kan er altijd weer wat op lassen  Yellow Very Happy

Steekwoorden:
Pagina's: 1 2 [3] 4   Omhoog
Print

Ga naar:  

Add this