Pagina's: 1 [2] 3 4   Omlaag
Auteur Topic: Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..  (gelezen 13771 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
TopSun
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 248



WWW
« Antwoord #15 Gepost op: November 24, 2011, 23:14:12 »

maak ik morgen wel even

Helemaal Top man.

PS,
Wanneer kan ik de magneetplaat verwachten ??
Gelogd

Aircooled VW superhobby !!!!!!

Airbus
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.443


Low 64-er MGPW OG paint


x x x
« Antwoord #16 Gepost op: November 25, 2011, 09:26:54 »

Ben benieuwd! Ik zal zsm mijn fotos hier ook posten..

iig kan hij nu zo ver inveren dat de naaf bijna in de kast zit (64-er dus hoge kasten  Very Happy)

Alleen de schokbreker kan ik dan niet kwijt  Sad
Gelogd

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

Renka
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.973



« Antwoord #17 Gepost op: November 25, 2011, 10:45:34 »

Ben benieuwd! Ik zal zsm mijn fotos hier ook posten..

iig kan hij nu zo ver inveren dat de naaf bijna in de kast zit (64-er dus hoge kasten  Very Happy)

Alleen de schokbreker kan ik dan niet kwijt  Sad

als je echt laag wilt komt er meer bij kijken dan je denkt (vertel mij wat, zie topic)

ik denk dat er bar weinig bussen verlaagd rond rijden met een goed werkende vering Ún schokbreker combo.

Het is iig niet iets wat je effe op een zaterdagmiddag fixt
hou vooral rekening met het feit dat de stand van de schokbreker meer wijzigt dan je op het eerst zou vermoeden, kijk met losse veerplaat en krik je wiel volledig op om de plek van het oog te zoeken!
succes Renka
Gelogd

To finish first, you first have to finish

Berrie120
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.919



« Antwoord #18 Gepost op: November 25, 2011, 10:55:02 »

Ik heb ook de schokbreker bevestiging verzet, maar mijn veerplaat niet ingeslepen en geen nokje verwijderd ik heb hem gewoon wat voorspanning gegeven en dat gaat perfect ook met veel belading.
Gelogd

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

the bus driver
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.424


surf now, work later


spruytstephan@hotmail.com
« Antwoord #19 Gepost op: November 25, 2011, 11:41:36 »


ik denk dat er bar weinig bussen verlaagd rond rijden met een goed werkende vering Ún schokbreker combo.

Het is iig niet iets wat je effe op een zaterdagmiddag fixt


Ben ik het toch echt niet met je eens.

Bij mij staat de bus soms toch erg laag (in vergelijking met andere bussen) en ik heb geen problemen met vering achter..? Te minste voor mijn gevoel is het niet anders.

Ik vindt jullie aanpassing ook allemaal wel erg dramatisch hoor voor een beetje verlaagd te rijden..? Mss dat het bij IRS wel moet ..?maar bij SAK ken ik alleen bussen die 3 tandjes en meer hebben die zware aanpassingen gaan maken..

Gelogd

Haaaiiroeff

classic line
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.781



« Antwoord #20 Gepost op: November 25, 2011, 11:50:08 »

ja bij irs moet dit zeker anders lopen je schokbrekers tegen de aandrijfhoezen en dat gaat niet lang goed
Gelogd

Airbus
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.443


Low 64-er MGPW OG paint


x x x
« Antwoord #21 Gepost op: November 25, 2011, 11:55:06 »

Ieder geval is anders.. ik heb die plaatjes er tussen zodat ik met lange kever assen kan rijden...  als ik vermaakte kever assen had (dus met de kleine voet) dan had alles wel gepast.... 

ennuh Toen ik mijn bus 2 tandjes omlaag had gezet en hem (zonder motor) inveerde klape hij al op de nokken van de torsie behuizing..

Gelogd

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

Renka
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.973



« Antwoord #22 Gepost op: November 25, 2011, 12:17:37 »

bovendien zegt het aantal tandjes HELEMAAL niets, het hangt van je torsiestaven af hoeveel een bus onder belasting ddorzakt/inveert !

afgezien van de kwaliteit na gemiddeld 40 jaar of meer heb je ook nog verschillende specificaties torsiestaven ennuh, wie weet er zeker wat er nu inzit na al die jaren ( en verschilklende eigenaren )

meten is weten

bovendien zie ik heel veel mensen  met stevig verlaagde auto's en standaard lengte schokbrekers rijden  d'oh!

succes !
Gelogd

To finish first, you first have to finish

TopSun
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 248



WWW
« Antwoord #23 Gepost op: November 25, 2011, 18:51:56 »

maak ik morgen wel even

Stephan, vergeet je niet het fotootje, wil er morgen aan beginnen.
Alvast thanks.
Gelogd

Aircooled VW superhobby !!!!!!

the bus driver
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.424


surf now, work later


spruytstephan@hotmail.com
« Antwoord #24 Gepost op: November 25, 2011, 20:32:54 »

Gelogd

Haaaiiroeff

TopSun
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 248



WWW
« Antwoord #25 Gepost op: November 25, 2011, 21:03:50 »

Wat is die ver ingeslepen, of lijkt dat zo ??
Is de voorste (korte) ook ingeslepen ???

Super bedankt man.
Gelogd

Aircooled VW superhobby !!!!!!

the bus driver
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.424


surf now, work later


spruytstephan@hotmail.com
« Antwoord #26 Gepost op: November 25, 2011, 21:20:31 »

Ja beide anders loop je nog steeds aan he ;-)
Gelogd

Haaaiiroeff

TopSun
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 248



WWW
« Antwoord #27 Gepost op: November 25, 2011, 21:29:39 »

Dacht dat de voorste niet tegen het nokje kwam, deze staat toch wat naar voren.
Gelogd

Aircooled VW superhobby !!!!!!

Freezzr
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 362



freezzr
WWW
« Antwoord #28 Gepost op: November 25, 2011, 23:50:29 »

Toch vindt ik het wel leip om te zien hoeveel blind vertrouwen ieder heeft in de verschillende oplossingen (zoals die ver ingeslepen veerplaten  Anxious) heb laatst een t2a gezien met dropped spindles waar toch ff een fuseekogel geknapt was. Volgens de berekeningen had dat nooi gekund, uhuh, maar hij lag er wel uit. Moet je voorstellen wat dat doet op de snelweg  Think
Gelogd


Theo
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 314



« Antwoord #29 Gepost op: November 26, 2011, 09:35:28 »

Bij een verlaagde T2 is de hoek van de kogel de zwakke plek. Dus bij een flink verlaagde T2 is de hoek van de kogel in neutraal stand vaak al tegen het max. als de bus dan tijdens rijden af en toe flink inveerd is het buigen of barsten.
Gelogd

62er combi
59er panel (originele NL)
65er 21 raams Samba

Steekwoorden:
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this