Pagina's: [1] 2 3 4   Omlaag
Auteur Topic: Veerplaten inslijpen, vs nokje weghalen torsie behuizing..  (gelezen 13766 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Airbus
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.443


Low 64-er MGPW OG paint


x x x
« Gepost op: November 18, 2011, 11:53:05 »

Hey,

Ik zie veel mensen die laag gaan de veerplaten wat inslijpen, maar dat lijkt mij dat de bus erg zenuwachtig wordt aan de achterkant?
(dat heb ik al gehoord van sommige kever rijders)

Nu zie ik soms dat het nokje van de torsieas behuizing word weggehaald.. iemand hier ervaring mee in nl?
Dit dient toch alleen als veerplaat stopper?


(Foto van een bus van KCW ter verduideling wat ik bedoel)

Verstelbare veerplaten is even geen optie op mijn bus.. dan moet ik weer alles ombouwen..
Ik heb nu ingekorte bus veerplaten en SA adapters er tussen met de plaatjes...
Gelogd

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

T1m
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 281


tim.alders
« Antwoord #1 Gepost op: November 18, 2011, 12:01:55 »

Goeie Udo,

ik zat hier van de week ook naar te kijken en vroeg me af wat de voors en tegens zijn...

hoop dat iemand hier wat ervaring mee heeft of gewoon een goed onderbouwt verhaal.

we wachten af.
Gelogd

the bus driver
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.424


surf now, work later


spruytstephan@hotmail.com
« Antwoord #2 Gepost op: November 18, 2011, 12:25:04 »

Het nokje wegslijpen kan, alleen is dit moeilijker om terug te zetten.
De veerplaten worden idd bij lage bussen altijd ingeslepen, ik heb met mijn "ingeslepen" veerplaten +10000 km gereden (in een veel zwaardere bus dan eender welke andere gemiddelde bus!!) en ik voel niets noppes verschil!! Ken eerlijk gezegd ook niemand die daar last van heeft..

Maar je ik begrijp wel dat Kever rijders daar veel van weten ?? Confused  wss slingert de versnellingsbak dan ook nr links en rechts   d'oh!   laughing11



Zolang je het niet extreem inslijpt kan het geen kwaad .
Gelogd

Haaaiiroeff

volksfahrer.nl
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.373



erwin stok
WWW
« Antwoord #3 Gepost op: November 18, 2011, 12:37:42 »

Ik heb 't nokje weggeslepen en verstelbare veerplaten welke ook al
een sprong in zich hebben.
Veel hoger als dat ik rij zal je niet gaan rijden denk ik omdat je wielen anders
positieve camber krijgt...... dus slijpen maar!!! Very Happy

Gelogd


Airbus
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.443


Low 64-er MGPW OG paint


x x x
« Antwoord #4 Gepost op: November 18, 2011, 12:40:35 »

Hi Stefan,

Thanks. Ja bij nader inzien waren de platen extreem ingeslepen... op die kevert
 
Hoe bedoel je nokje terug zetten? Om hem orgineel te maken? Of voor de keuring?

Ik heb zelf de orginele veerplaten al ingekort, en als ik zie hoe bol ze nu staan (met de bus op de krik)
Omdat ze al korter zijn zullen ze nu al per cm2 meer belast worden..

Hoeveel had jij ze ingeslepen? 2cm?

Thanks!

@ T1M  Very Happy Cool

@ Erwin! (poste tijdens me reactie)

Oke, maar niet de hele rand weg? Of gaat hij daar langs?
Ik heb de bus voor nu even 1 tandje lager gezet, maar twijfel daar al aan  Very Happy
Gelogd

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

T1m
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 281


tim.alders
« Antwoord #5 Gepost op: November 18, 2011, 12:47:42 »

Veel hoger als dat ik rij zal je niet gaan rijden denk ik omdat je wielen anders
positieve camber krijgt...... dus slijpen maar!!! Very Happy

aangezien ik met kever IRS ga rijden zullen mijn wielen bij verlaging recht blijven.

waarvoor is de rand gemaakt, kan het kwaad om hem helemaal weg te slijpen?
of ga je dan al zo laag dat de wielkasten ook aangepast moeten worden?
want dat is voor mij een stap te ver..
Gelogd

the bus driver
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.424


surf now, work later


spruytstephan@hotmail.com
« Antwoord #6 Gepost op: November 18, 2011, 14:31:47 »

@ Airbus

Idd,van plan bent ooit de bus weer origineel te maken..

Wat bedoel je met bol staan? getorst, schuin,.. ? zet er eens een foto bij.

Bij mij zijn ze denk ik ong 2,5cm ingeslepen.

@ T1m

Achter 3 tanden is echt laag genoeg wil je nog vooruit komen.. dat gaat ook perfect met een 185/65/15 maar heel veel lager moet het dan toch niet.. Ook ga je dan al mogen opletten met je "brug" onder de versnellingsbak..

Of de hele lip weg slijpen kwaad kan weet ik niet.. ik heb het wel al gezien bij een engelse bus..
Gelogd

Haaaiiroeff

Airbus
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.443


Low 64-er MGPW OG paint


x x x
« Antwoord #7 Gepost op: November 18, 2011, 15:01:39 »

Ja oke dat is waar, ik bewaar nl alle orginele spullen als ik nog eens baja wil rijden...
Morgen dan maar een gaan puzzelen, heb nl me bus nu 1 tandje lager staan, maar me wielen zijn nog niet klaar.
Ik heb ook nog nooit me bus op ze wielen gezien met een blok erin. 


Sorry maar ik heb even geen betere foto, let ook niet op de oude schokbreker, deze is alleen voor de maatvoering..


Schokbreker ophanging gaat er ook af, en ga het net zoals Renka zijn schokbreker ophanging maken.. Deze gaat nu aanlopen en wringen als ik de bus laat zakken..
Gelogd

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

sixpack
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.418



« Antwoord #8 Gepost op: November 18, 2011, 15:12:12 »

Erg bekend ...


Gelogd


Airbus
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.443


Low 64-er MGPW OG paint


x x x
« Antwoord #9 Gepost op: November 18, 2011, 15:23:41 »

Ai! Hoe heb je dat opgelost? Door de steun te veranderen?

Thanks
Gelogd

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

the bus driver
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.424


surf now, work later


spruytstephan@hotmail.com
« Antwoord #10 Gepost op: November 18, 2011, 15:50:49 »

Je bedoeld dat je veerplaten getorst zijn toch?

Moeilijk te zien op deze foto maar als daar idd nog een motor bij moet lijkt 't "zo" wel erg getorst..

Ik heb geen ervaring met deze ombouw maar dat er wat spanning op zit is vlgs mij wel normaal.

Gelogd

Haaaiiroeff

Freezzr
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 362



freezzr
WWW
« Antwoord #11 Gepost op: November 18, 2011, 23:38:14 »

Zo komen je achterwielen toch ook naar binnen te staan?
Gelogd


Airbus
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.443


Low 64-er MGPW OG paint


x x x
« Antwoord #12 Gepost op: November 20, 2011, 21:46:13 »

Zo net even in de mist, blokje net als Erwin ze bus recht gemaakt op de torsie behuizing.

En de 1e veerplaat 2 cm ingeslepen. Moet lukken nu.

Met 1 tandje staan indd de wielen te scheef, doel is 2 tandjes... Hopelijk krijg ik straks me nieuwe wielen er een beetje op...


Morgen avond de schokbreker beugel weghalen en een nieuwe maken...
Gelogd

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

TopSun
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 248



WWW
« Antwoord #13 Gepost op: November 24, 2011, 19:58:29 »

Moet mijn SA verstelbare veerplaten ook nog wat inslijpen, heeft iemand een foto van zo'n
ingeslepen veerplaat ??
Gelogd

Aircooled VW superhobby !!!!!!

the bus driver
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.424


surf now, work later


spruytstephan@hotmail.com
« Antwoord #14 Gepost op: November 24, 2011, 23:03:54 »

maak ik morgen wel even
Gelogd

Haaaiiroeff

Steekwoorden:
Pagina's: [1] 2 3 4   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this