Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
Auteur Topic: Installatie remleidingen dubbel systeem  (gelezen 8190 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
T1m
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 281


tim.alders
« Gepost op: Oktober 10, 2011, 12:31:52 »

Hallo Allen,

Ik wil graag mijn remleidingen gaan plaatsen welke ik heb besteld bij K&K

Het is een dubbel circuit bussen 66/67



Ik denk dat ik niet de eerste ben die dit onder zijn bus heeft..

Maar heeft iemand ook foto's hoe wat waar?
of anderzins een beschrijving?

Alvast bedankt voor de racties.

Gr,
T1m (tim)
Gelogd

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 6.217


Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen


wouterduijndam
WWW
« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 10, 2011, 12:53:31 »

Zo te zien moet je dit set zelf in vorm brengen naar voorbeeld van je oude remleidingen.

Mooiste is als je hier wel het juiste gereedschap voorgebruikt, want als je remleiding knikt dan heb je er niets meer aan.

http://www.autogereedschap.com/a-19740582/tangen-speciaal/midlock-remleiding-buigtang
Gelogd


T1m
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 281


tim.alders
« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 10, 2011, 13:51:58 »

zo een soort tool hebben we wel liggen...

Alleen de oude remleidingen niet meer voor handen...

Daarom de vraag heeft iemand een beschrijving / foto's hoe en waar dit geinstalleerd word/is?

Gelogd

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 6.217


Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen


wouterduijndam
WWW
« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 10, 2011, 14:02:57 »

Ik zal eens kijken voor je ,maar ik vermoed dat je zelf onder de auto moet gaan kijken waar de oude leidingen hebben gezeten.

Zie de bijlage , de rechter afbeelding is van een dubbel werkend remsysteem.
Gelogd


T1m
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 281


tim.alders
« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 10, 2011, 14:19:00 »

Top dit is al iets..

Aangezien er op dit moment helemaal niet onder de bus zit
Geen vooras, geen schakelstang, geen kabels geen elektra...

is het lastiger in te schatten wat waar komt te zitten en zeker te weten dat het niets in de weg zit...
Gelogd

xteardropstarx
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 214



« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 10, 2011, 19:47:52 »

dit heb ik afgelopen weekend zitten doen ! Smile
Eerlijk gezegd wijst alles zichzelf eigenlijk wel uit...
Ik heb fotos genomen maar aangezien mijn pc gecrasht is zal ik proberen het zo te beschrijven  Smile

Ik ben begonnen met de langste leiding in de linkerbalk die van vooraan to achteraan loopt. (Afgaan op de kleine gaatjes in je balken want hierin zaten de clipjes vast die je remleiding vastzetten.)
Vooraan heb ik deze rechtstreeks aangesloten op de rempomp, achteraan gaat deze over in een T stuk.
(ff foto gestolen op the samba)
http://www.thesamba.com/vw/forum/album_page.php?pic_id=795401
De leiding die van links aansluit is deze lange leiding. Het korte stukje dat hiervandaan vertrekt gaat naar de linkerkant, de lange gaat naar rechts en deze moet gebogen zijn want gaat over de versnellingsbak. Links en rechts moet je vervolgens in die ogen een flexibel maken e hierop je remleiding aansluiten..

Verder ben ik zelf nog niet dus das al dak kan helpen Smile
Gelogd

T1m
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 281


tim.alders
« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 26, 2011, 09:45:28 »

dit heb ik afgelopen weekend zitten doen ! Smile
Eerlijk gezegd wijst alles zichzelf eigenlijk wel uit...
Ik heb fotos genomen maar aangezien mijn pc gecrasht is zal ik proberen het zo te beschrijven  Smile

Ik ben begonnen met de langste leiding in de linkerbalk die van vooraan to achteraan loopt. (Afgaan op de kleine gaatjes in je balken want hierin zaten de clipjes vast die je remleiding vastzetten.)
Vooraan heb ik deze rechtstreeks aangesloten op de rempomp, achteraan gaat deze over in een T stuk.
(ff foto gestolen op the samba)
http://www.thesamba.com/vw/forum/album_page.php?pic_id=795401
De leiding die van links aansluit is deze lange leiding. Het korte stukje dat hiervandaan vertrekt gaat naar de linkerkant, de lange gaat naar rechts en deze moet gebogen zijn want gaat over de versnellingsbak. Links en rechts moet je vervolgens in die ogen een flexibel maken e hierop je remleiding aansluiten..

Verder ben ik zelf nog niet dus das al dak kan helpen Smile


dit helpt zeker! het lastigste is verzinnen waar welke leiding gaat lopen, aangezien er nu niets onder de bus zit ( geen assen, geen kabels, geen remleidingen, helemaal niets).

Heb ik besloten om dit later te gaan plaatsen wanneer de vooras en de IRS erop zitten.

We hebben nu ook een '57Panel & '57 enkel cabine in het hok waar ik de rem leidingen van kan namaken... dat scheelt ook weer een hoop pas en meet werk...
Gelogd

Airbus
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.452


Low 64-er MGPW OG paint


x x x
« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 26, 2011, 11:45:34 »

Ha lachen, wil ik van het weekend ook gaan doen.. maar bij mij zit de ophanging er wel al onder.
Vind het alleen raar dat op me csp dubbeleremcil de remlichtschakelaar zo laag zit onder de auto..
Gelogd

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

T1m
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 281


tim.alders
« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 26, 2011, 11:53:42 »

Ha lachen, wil ik van het weekend ook gaan doen.. maar bij mij zit de ophanging er wel al onder.
Vind het alleen raar dat op me csp dubbeleremcil de remlichtschakelaar zo laag zit onder de auto..

ben ik helaas niet bekend mee.. en hoe laag is laag, heb je een foto?
Gelogd

Airbus
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.452


Low 64-er MGPW OG paint


x x x
« Antwoord #9 Gepost op: Oktober 26, 2011, 12:47:15 »

Nee nog niet, wacht nog op me wielen .. en dan nog de banden erom... + remmen er onder..

En na de RDW gaat hij pas echt omlaag..

Mocht ik meer info hebben dan laat ik je het weten
Gelogd

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

volksfahrer.nl
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.373



erwin stok
WWW
« Antwoord #10 Gepost op: Oktober 26, 2011, 12:58:12 »

Je kan 'm prima vr de rdw al omlaag zetten hoor!

Als je bus over de rails langs de put past is het goed en dan moet je echt flink laag gaan om die te raken.
Gelogd


xteardropstarx
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 214



« Antwoord #11 Gepost op: Oktober 26, 2011, 13:33:54 »

Bij mij zit de hoofdremcilinder zo..

Gelogd

T1m
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 281


tim.alders
« Antwoord #12 Gepost op: Oktober 26, 2011, 14:01:14 »

lijkt mij ook dat het zo hoort te zitten daarom vraag ik me af wat voor een HRC Udo heeft?
Gelogd

xteardropstarx
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 214



« Antwoord #13 Gepost op: Oktober 26, 2011, 14:31:21 »






Ik heb btw ook zo een set gebruikt en wij hebben tot nu toe alles gewoon met de hand geplooid en niks geknikt gehad...
Gelogd

Sancho
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.307



WWW
« Antwoord #14 Gepost op: Oktober 26, 2011, 14:32:33 »

ik denk zo'n setje voor een T2 met een spacer erbij,
die HRC zit normaal achter de bekrachtiger tussen de buizen van de vooras (qua hoogte) en heeft dan wat uitgangen naar onderen toe
Gelogd

Steekwoorden:
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this