Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6   Omlaag
Auteur Topic: Highly Modified Buses.  (gelezen 48232 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 6.223


Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen


wouterduijndam
WWW
« Antwoord #15 Gepost op: September 14, 2012, 19:55:52 »

Mooi John , ik ben eigenlijk wel benieuwd naar meer.
Gelogd


jpeerdeman
Onzekere spijl

Offline Offline

Berichten: 25



« Antwoord #16 Gepost op: September 14, 2012, 19:58:55 »

www.1965volkswagent1.blogspot.nl

Ik zal hier ook eerdaags een topic openen.

Groetjes John
Gelogd

lassie
Spijl blijft

Offline Offline

Berichten: 209



WWW
« Antwoord #17 Gepost op: September 14, 2012, 23:49:44 »

geweldig! en berrie maar denken dat hij een snelle bus heeft
Gelogd


classic line
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.781



« Antwoord #18 Gepost op: September 15, 2012, 13:36:14 »

geweldig! en berrie maar denken dat hij een snelle bus heeft

dat heeft tie toch ook  Very Happy Very Happy

zeker in nederland
Gelogd

The General
SplitsAtTheLake
*
Offline Offline

Berichten: 1.342


Vieze voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen


« Antwoord #19 Gepost op: September 17, 2012, 08:08:24 »

geweldig! en berrie maar denken dat hij een snelle bus heeft
Tussen alle onderdelen hebben liggen en een daadwerkelijk afgebouwde (en geteste) bus zit nog wel even wat tijd Whistle Very Happy
Gelogd

Berrie120
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.917



« Antwoord #20 Gepost op: September 17, 2012, 08:35:39 »

geweldig! en berrie maar denken dat hij een snelle bus heeft

Eigenlijk denk ik nooit aan hoe snel hij is, maar wel hoe lekker hij rijd.
Ik heb geen idee wat zijn topsnelheid is, en voel ook geen drang dat te testen.
Terugweg Picknic over de A50 gegaan want ik wou ivm het wild niet over Uddel/Elspeet.

Op de A50 heerlijk 120 gereden met 1 handje aan het stuur. Zo wil ik mijn bus hebben.

Wil ik hem nog sneller als die 231 Pk van de porsche 3,2  dan kan dat eventueel met een simpele turbo wissel naar een TD04 turbo en chiptuning, dan zit ik op de 270PK.  Maar dat is voor als ik al uitgekeken ben op deze pony's.

Voorlopig hoop ik op veel foto's uit dit grote project, kunnen we een beetje meegenieten en het is voordeliger voor mijn portemonai. laughing11


 
Gelogd

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

Airbus
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.459


Low 64-er MGPW OG paint


x x x
« Antwoord #21 Gepost op: September 27, 2012, 13:10:19 »

4x4 6 cil boxer, maar nog niet klaar  Very Happy

http://www.ssvc.org.uk/phpbb/viewtopic.php?f=8&t=86279

Gelogd

Spijl 64' - Bagged - Porsche steeringrack- Porsche brakes - IRS -  1600cc -( T4 2.0 EFI turbo in the making!)

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.411



« Antwoord #22 Gepost op: September 27, 2012, 13:14:03 »

Thanks voor de link !!
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.411



« Antwoord #23 Gepost op: Oktober 02, 2012, 08:41:33 »

Iemand nog een dik blok nodig ??

Citaat van: Airspeed
465 pk type 4 turbomotor

Te koop: mijn 2,2 ltr type 4 turbomotor.
Reden is dat ik me wil gaan focussen op 2 andere projekten, waaronder een '59'er kever als 30pk-challenge project.

Motor levert afhankelijk van een 6-stappen regeling (dashboard bediend) 360-465 pk. Op verzoek kan met een andere veer de pk-bandbreedte naar beneden bijgesteld worden (bijv 250-350 pk of 300-400).

Motor is zeer betrouwbaar en van de winter nog helemaal uit elkaar geweest en opgefrist met nieuwe lagers en om (oa) het vermogen nog lager in het toerentalbereik te plaatsen, een nwe nokkenas, nwe nokvolgers, nwe turbo, koelsynw steem en nwe koppeling/vliegwiel.

Eea wordt alleen verkocht met ALLE in- en aanbouwdelen waaronder: de ecu (DTA S60-pro), injectiepompen en drukregelaar, catchtank, dry-sump systeem, Aquamist waterinjectie systeem, intercooler, uitlaten, wastegate, turbo, alle aan- en afvoerleidingen (braided) etc etc.

Begeleiding: uiteraard help ik de koper met raad bij inbouwen en leer ik je hoe je de ecu kunt uitlezen en event. aanpassen. Niet dat dat laatste veel nodig zal zijn, want de ecu stelt doorlopend het brandstofmengsel zelf bij. De eerste afstelling in een andere auto doe ik voor je als onderdeel van de (kennis)overdracht.
Motor zou eventueel ook geschikt zijn voor een (T1) Bus, gezien de optimale koeling die de motor heeft.

Kosten: serieus geld, maar de prijs voor de motor compleet is (veel) minder dan de prijs voor de onderdelen opgeteld en dan nog zonder event. arbeidsloon.
Ik bouw principieel geen motoren voor anderen, dus dit is een eenmalige kans.

Iemand die echt serieus zoiets zoekt, stuurt een PB.



Bron; http://www.keversite.nl/prikbord/adv.php?id=31844
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Berrie120
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.917



« Antwoord #24 Gepost op: Oktober 02, 2012, 09:57:40 »

Khad ehm al gezien,  ben net klaar... icon_shaking
Gelogd

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

Area51
ForumFossiel
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 8.411



« Antwoord #25 Gepost op: Oktober 02, 2012, 10:06:52 »

En dan nog... dit is een vrij onderhoudsintensieve motor, zo blijven de bilspieren op scherp staan  Very Happy
Gelogd

Alain - 1967 Westfalia SO42
Citaat van: Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!

Berrie120
Split personality

Offline Offline

Berichten: 3.917



« Antwoord #26 Gepost op: Oktober 02, 2012, 10:20:38 »

En dan nog... dit is een vrij onderhoudsintensieve motor, zo blijven de bilspieren op scherp staan  Very Happy

owjah, dat herinnert me aan: ik moet nog eens oliepeilen.
Gelogd

don't argue with idiots they will drag you down to their level and beat you with experience

sixpack
Spijl is het geworden

Offline Offline

Berichten: 1.418



« Antwoord #27 Gepost op: Oktober 02, 2012, 14:34:09 »

Reed ik laatst voorbij toen ie met pech op de vluchtstook (A73) stond
Gelogd


Split67
Spijl gaat niet meer weg

Offline Offline

Berichten: 630



« Antwoord #28 Gepost op: Oktober 02, 2012, 20:01:14 »

Leuk blokje, zal wel serieus knaken kosten, aan die motor is volgens mij echt helemaal niets meer standaard...
Gelogd

VolksWouter
Carcheologisch Onderzoeker
Spijlbussen.nl

Offline Offline

Berichten: 6.223


Voorzitter stichting behoud VW Spijlbussen


wouterduijndam
WWW
« Antwoord #29 Gepost op: Oktober 07, 2012, 12:59:21 »

Hieronder mijn project wat volop in ontwikkeling is maar wel interessant voor dit topic!
Mijn spijlbus uit 1965 krijgt een Porsche motor 3.2 met g50 bak.


John , hier twee voorbeeld / inspiratie foto's.



Gelogd


Steekwoorden:
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6   Omhoog
Print
 
Ga naar:  


Add this