De eerste roadtrip is een feit!

Vorige week woensdag kwamen de papieren van de RDW binnen en konden we eindelijk vertrekken.

Het begon veelbelovend, na ongeveer 10 kilometer horten en stotende motor. We konden nog maar net bij Lassie in Apeldoorn komen. Een rotte condensator zo bleek. Tijdelijk een ontsteking van Lassie geplaatst en rijden! Goed begin dus...

Omdat het al weer een uur of zes was voor we uit Apeldoorn wegreden besloten om naar Renkum te gaan om de ontsteking te repareren. Nu is dat geen straf gezien er een heel aardige boerencamping in Renkum zit. Midden in het bos.

Chillen in de flipseat:

’S ochtends koffie op de old skool manier:

Na ons bezoekje bij K&K liep de bus probleemloos en konden we toch echt vertrekken. België was de eerste bestemming. We hadden bedacht dat we Luxemburg wel eens in het echt wilden zien want we kenden het eigenlijk alleen vanaf de snelweg. Bleek de moeite uiteindelijk niet waard. Stom weer en chagrijnige mensen. Onderweg ernaartoe wel langs Spa Francorchamps gekomen. Even loeren dus. Helaas was er weinig te zien op twee cup Meganes(die wel flink doorreden…) na.

Gauw weer verder dus. We kregen honger dus eerst maar eens een hapje eten zoeken. Dit kon in St Vith, vlak bij de Luxemburgse grens. Parkeren was er een stuk ingewikkelder maar gelukkig is er een speciale oude bus parkeerplaats

:

We moesten en zouden in Luxemburg slapen vonden we, dus toch nog een kleine etappe gemaakt na het eten. Rijden in het bos na zonsondergang is vragen om roadkills dus kalm aan doen. En inderdaad, Bambi met moeder voor de auto. We zagen ze gelukkig ruim op tijd dus geen probleem. Maar even later toch een diertje geraakt…:

Vlak voor de grens van Luxemburg een wild kampeer plekje gezocht en gevonden. Het werd bij dit oude kerkje. Wel iets scheef maar een rustig en mooi plekje.



De volgende dag was Gerardmer in de Vogezen onze reisbestemming. Vlak voor Luxemburg kregen we onze tweede panne. Koppelingspedaal op de grond. Langs de kant kunnen zetten en de schade opnemen dus. Bleek mee te vallen. De kabel was niet geknapt gelukkig. De pin door de vork van de kabel was losgeschoten en de vork zelf was helemaal verbogen. Alles weer recht gebogen en gemonteerd zoals het hoort en de problemen waren weer opgelost. Alleen kon ik in totaal nog drie keer onder de auto kruipen om de koppeling na te stellen.
Helaas werd het weer in Noord Frankrijk rap slechter en konden de handdoeken weer uit de kast:


De lekkage bleef beperkt tot de safari’s, luchtschacht en een paar druppels door de raamframes. Gezien de hoeveelheid regen was het te doen.
We hadden bedacht op een camping te gaan staan zodat we konden douchen en dergelijke. We waren snel geïnstalleerd, komt na een uurtje de receptiejuf bij ons langs in de stromende regen om te vertellen dat we weg moesten. We stonden op een door haar aangewezen plek maar er waren na ons mensen gekomen die onze plek wilden. Gezien zij de papieren al hadden ingevuld en wij nog niet(ivm de regen) moesten wij weg. En dat terwijl er genoeg andere plekken vrij waren! Heel vreemd allemaal. Toen zijn we maar (best pissig) weggegaan van de camping en zijn we op de camperplaats in het centrum van Gerardmer gaan staan. Dit had twee grote voordelen. Horeca om de hoek en een deels overdekte plek. Prima manier om van je lekkende safari’s af te komen:

Gezien de weersituatie bedenkelijk bleef besloten om naar de Elzas door te rijden. Weersites beloofden wat beter weer aldaar.



In de Elzas was het mooi!
Even een kleine picnic in de wijngaarden gehouden:






Bij Riquewihr een camping gevonden. Goede plek, gezellig, niet duur en we mochten blijven! Zo kan het dus ook.


Maar ook het mooie weer in de Elzas was niet voor eeuwig. Na wat zoeken bleek dat we naar de Moesel in Duitsland moesten voor knap weer. Gelukkig kregen we al snel panne nummer drie. De gaspedaalbediening begint te slecht te worden en zorgde voor hangend gas. Ik had de bediening willen reviseren tijdens de resto maar het leek nog goed genoeg in de eerste instantie. De versnelde slijtage komt door het ophogen van het inlaatspruitstuk(ivm dynamo). De kabel maakt nu een rare knik bij het koelhuis wat er voor zorgt dat er teveel weerstand op het systeem komt. Er is uiteindelijk een ander type pict34 op de auto gekomen die anderhalve centimeter meer ruimte geeft dus het spruitstuk kan weer iets verlaagd gaan worden. Ook moet het systeem onder het pedaal nieuw. Hopelijk is dat voldoende. Niet iets om onderweg op te lossen maar na de steun onder het gaspedaal een stukje verbogen te hebben werkte het een stuk beter.

Tijdens de rit een paar mooie foto’s genomen:





Plots kwamen we langs de plek waar ons motortje gemaakt is:

Die motor zorgt overigens voor heel nette prestaties. Rijdt iets beter dan 1 op 9, heeft volop koppel en loopt even rustig als een standaard 1500. Superkeuze gebleken. Snelheid is ook prima:


Tegen de avond kwamen we aan in Trier. Oudste stad van Duitsland met dito kerk. Prima wild kampeerplek want vele cafés, restaurants en koffiebarretjes.

Roken vanuit het rokersluik

:

’s Ochtend nog even een stukje gewandeld en weer door, de Moesel op. Volgens mijn ouders zijn er goede camperplaatsen met stroom en sanitair te vinden. Bijna campings dus. Inderdaad vele camperplaatsen aan het water te vinden. Wij kozen Piesport omdat we de naam wel mooi vonden.



Gezien de vakantie op een wijnreisje begon te lijken maar eens wat pinot blanc en noir gaan proeven. Best een beetje tipsy geworden uiteindelijk. Mooi dat aangebroken flessen ook in de koelkast kunnen!
De laatste bestemming die we kozen was de Nurburgring. Echt een heel mooie weg erna toe en best leuk om een uurtje langs de Nordschleife te staan met een kop koffie en broodjes. Het was vrij druk op de baan dus genoeg actie. Ook nog een paar gecamoufleerde mercedessen gezien die ze aan het testen waren.


Om een mooie plek te vinden langs de Schleife moet je even zoeken. Wij vonden een bospad dat direct langs het circuit liep. Dit pad was in den beginne erg goed maar werd naarmate we verder reden steeds slechter. Meer dan een half uur sturen door plassen, modder, bosjes en grasjes, wat een lol! Wel een mooie wintertrialroute als je het mij vraagt.




En dat krijgt je ervan. Altijd fijn op je nieuw gespoten auto…

Onderweg maar even een wasplek gezocht en gevonden. Meeste is er weer vanaf.
We wilden nog een nachtje op de camping van de Nurburgring gaan staan maar na aankomst besloten om dat niet te doen. De receptie juf vond dat we twee dagen gingen blijven wat de prijs voor één namiddag en nacht een lieve € 52 moest maken. En dat terwijl we er nog geen 20 uur zouden staan…
Toen maar naar huis gereden. Helaas begon het gaspedaal weer te emmeren wat er voor zorgde dat we maar half gas konden geven. Niet bepaald een snelle bus zo maar toch nog goed voor 100km/u. Net genoeg dus.
Facts:
Aantal kilometers: ca. 1.400
Aantal nachten heerlijk geslapen in de bus: 6
Aantal landen: 5
Pechgevallen / onder de auto kruipen: 4
Aantal duimpjes / props / foto’s / belangstelling: Ontelbaar (zelfs de coureurs op de Nordschleife toeterden en staken de duimen omhoog!

)
De busvakantie is echter nog niet voorbij! Morgen vertrekken we naar Lowlands!!
Mochten er nog mensen van hier ook die kant op gaan, het bier staat bij ons koud! Campercamping, je herkent ons vast wel
